Glenda - 92 300GE swb
Less
More
- Posts: 366
- Karma: -7
- Thank you received: 26
6 years 6 months ago #7385
by bimmerc
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Replied by bimmerc on topic Glenda - 92 300GE swb
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
The following user(s) said Thank You: bemwayday
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Less
More
- Posts: 366
- Karma: -7
- Thank you received: 26
6 years 6 months ago #7386
by bimmerc
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Replied by bimmerc on topic Glenda - 92 300GE swb
Presset fett i drivakslinger og knokkelhus. Brukte Texaco Lithiumbasert EP 2 fett. Synes det ble litt lettflytende i knokkelhus da det tyter ut under tettering.
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
The following user(s) said Thank You: bemwayday
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Less
More
- Posts: 366
- Karma: -7
- Thank you received: 26
6 years 6 months ago - 6 years 5 months ago #7392
by bimmerc
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Replied by bimmerc on topic Glenda - 92 300GE swb
Vel, æ sjekka oljen på diffhuset foraksling og fant ei smørje av olje og fett. Tetteringer for stikkakslinger er nok kaputt. Bare å bytte asap.
281 tusen km.
Da ble tettering og foring venstre side byttet og nytt fett fylt i knokkelhuset.
281 tusen km.
Da ble tettering og foring venstre side byttet og nytt fett fylt i knokkelhuset.
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Last edit: 6 years 5 months ago by bimmerc. Reason: Oppdatering.
The following user(s) said Thank You: bemwayday
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Less
More
- Posts: 366
- Karma: -7
- Thank you received: 26
6 years 5 months ago - 6 years 5 months ago #7396
by bimmerc
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Replied by bimmerc on topic Glenda - 92 300GE swb
I et øyeblikks vanvidd holdt æ på å selge Glenda men fikk forstanden tilbake i siste øyeblikk!
Planen videre er å bruke vinteren til å gjøre den helt ferdig mht girkasse, komfort og finish. All gummilakk skal skiftes ut med lakk eller folie. Skjermbreddere skal utvides og muligens lakkeres i bilens farger. Ny turbil er rett rundt hjørnet og portaler kommer på den så snart æ ser ka turbilen trenger av annet utstyr. Altså et spørsmål om økonomi, ?Det blir for stusselig med bare en G!?
Planen videre er å bruke vinteren til å gjøre den helt ferdig mht girkasse, komfort og finish. All gummilakk skal skiftes ut med lakk eller folie. Skjermbreddere skal utvides og muligens lakkeres i bilens farger. Ny turbil er rett rundt hjørnet og portaler kommer på den så snart æ ser ka turbilen trenger av annet utstyr. Altså et spørsmål om økonomi, ?Det blir for stusselig med bare en G!?
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Last edit: 6 years 5 months ago by bimmerc.
The following user(s) said Thank You: bemwayday
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Less
More
- Posts: 366
- Karma: -7
- Thank you received: 26
6 years 4 months ago #7403
by bimmerc
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Replied by bimmerc on topic Glenda - 92 300GE swb
5.juli 2018
Vannpumpa røk. Fikk forvarsel igår men trodde det var termostat. Kritisk da æ må til Alta før æ skal kjøre til Serbia. Men det får våge seg. Har en plan B.
Vannpumpa røk. Fikk forvarsel igår men trodde det var termostat. Kritisk da æ må til Alta før æ skal kjøre til Serbia. Men det får våge seg. Har en plan B.
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Less
More
- Posts: 366
- Karma: -7
- Thank you received: 26
5 years 11 months ago - 5 years 11 months ago #7423
by bimmerc
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Replied by bimmerc on topic Glenda - 92 300GE swb
Vannpumpe var helt OK og kunne ikke finne noe feil med kjøling. Renset A/C 4.juli og kjørte AC for fullt da bilen kokte, men det viser seg at motor går varm ved køkjøring selv uten AC.
Fikk forlenget eksosrør samtidig med AC service. Tidligere blåste all eksos rett mot venstre bakhjul.
Fikk forlenget eksosrør samtidig med AC service. Tidligere blåste all eksos rett mot venstre bakhjul.
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Last edit: 5 years 11 months ago by bimmerc.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Less
More
- Posts: 366
- Karma: -7
- Thank you received: 26
5 years 11 months ago - 5 years 11 months ago #7424
by bimmerc
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Replied by bimmerc on topic Glenda - 92 300GE swb
3.des 2018
Da har vi begynt med bytte fra 722.3 til 722.6 girkasse.
Måtte lage ny flens til mellomaksling ved girkassa. Gjort på Alta Mek Verksted.
Måtte dreie bort festene på flensen til 722.6 tilpasse den til flensen på mellomaksling.
Så viste det seg at konverter er for stor for startkrans pluss at den stikker 2mm lenger ut enn den gamle. Må få mek verksted til å tilpasse.
Fant ingen startkrans med tre metallører 120 grader mellom for veivakselføler. Bildet under viser startkrans til M103 som er for liten og startkrans for M112 (V6) som passer konverter men ikke har disse 3 metallutstikkene.
Derfor valgte vi å prøve å modifisere konverter.
Da har vi begynt med bytte fra 722.3 til 722.6 girkasse.
Måtte lage ny flens til mellomaksling ved girkassa. Gjort på Alta Mek Verksted.
Måtte dreie bort festene på flensen til 722.6 tilpasse den til flensen på mellomaksling.
Så viste det seg at konverter er for stor for startkrans pluss at den stikker 2mm lenger ut enn den gamle. Må få mek verksted til å tilpasse.
Fant ingen startkrans med tre metallører 120 grader mellom for veivakselføler. Bildet under viser startkrans til M103 som er for liten og startkrans for M112 (V6) som passer konverter men ikke har disse 3 metallutstikkene.
Derfor valgte vi å prøve å modifisere konverter.
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Last edit: 5 years 11 months ago by bimmerc.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Less
More
- Posts: 366
- Karma: -7
- Thank you received: 26
5 years 11 months ago - 5 years 11 months ago #7425
by bimmerc
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Replied by bimmerc on topic Glenda - 92 300GE swb
Må slipe ned på konverter der den er festet til startkrans og bore nye hull i startkrans.
215mm CC skruehull
223mm skruehull
Konverter er litt for stor til å passe i fester på startkrans men ved å trimme festene til konverter noe kan den tilpasses. Da må vi bore nye skruehull i startkrans.
215mm CC skruehull
223mm skruehull
Konverter er litt for stor til å passe i fester på startkrans men ved å trimme festene til konverter noe kan den tilpasses. Da må vi bore nye skruehull i startkrans.
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Last edit: 5 years 11 months ago by bimmerc.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Less
More
- Posts: 366
- Karma: -7
- Thank you received: 26
5 years 7 months ago - 4 years 1 month ago #7430
by bimmerc
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Replied by bimmerc on topic Glenda - 92 300GE swb
Konverter ble tilpasset startkrans av Stian Overland.
Girkassen ble montert hos Kai i Lakselv. Plukket peilerør fra en av Kai’s delebiler. Kai tilpasset oljekjølerørene til kassa. Brukte bakre feste fra donorkasse og boret bare to nye hull i rammefestet.
Det ble mer arbeide enn æ først trudde men æ kom i mål.
Girkasse og konverter fra 2002 E320
Peilerør for olje fra E320
Flens til mellomaksel fabrikert
Konverter tilpasset startkrans
Oljekjølerør fra 722.3 tilpasset 722.6
Bakre feste for E320 ble brukt.
Girspaken fra W202
Vekselstang mellom girkasse og girspake fra E320 ble tilpasset.
Kontrollkabel for girkasse ble lagt i gjennomføringen i torpedoveggen.
TPS fra personbil MB tilpasset gassvaier
Tilpasset signal til ryggelys
Krets for å hindre start av bil i gir. Kun start i P og N
Montert display og joystick for kontroller i plastboks inntil æ Finn en permanent plass å montere de.
Trenger display og joystick for justeringer/programmering og resetting av feil!
Girkassen ble montert hos Kai i Lakselv. Plukket peilerør fra en av Kai’s delebiler. Kai tilpasset oljekjølerørene til kassa. Brukte bakre feste fra donorkasse og boret bare to nye hull i rammefestet.
Det ble mer arbeide enn æ først trudde men æ kom i mål.
Girkasse og konverter fra 2002 E320
Peilerør for olje fra E320
Flens til mellomaksel fabrikert
Konverter tilpasset startkrans
Oljekjølerør fra 722.3 tilpasset 722.6
Bakre feste for E320 ble brukt.
Girspaken fra W202
Vekselstang mellom girkasse og girspake fra E320 ble tilpasset.
Kontrollkabel for girkasse ble lagt i gjennomføringen i torpedoveggen.
TPS fra personbil MB tilpasset gassvaier
Tilpasset signal til ryggelys
Krets for å hindre start av bil i gir. Kun start i P og N
Montert display og joystick for kontroller i plastboks inntil æ Finn en permanent plass å montere de.
Trenger display og joystick for justeringer/programmering og resetting av feil!
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Last edit: 4 years 1 month ago by bimmerc. Reason: Korrigering av fakta
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Less
More
- Posts: 366
- Karma: -7
- Thank you received: 26
5 years 7 months ago - 5 years 7 months ago #7431
by bimmerc
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Replied by bimmerc on topic Glenda - 92 300GE swb
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Last edit: 5 years 7 months ago by bimmerc.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Time to create page: 0.228 seconds