Glenda - 92 300GE swb
Less
More
- Posts: 366
- Karma: -7
- Thank you received: 26
7 years 4 months ago - 7 years 4 months ago #7302
by bimmerc
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Replied by bimmerc on topic Glenda - 92 300GE swb
Trur æ må finne en måte å finansiere portaler på Gullet også. (Takteltet var ikke festet da bildet ble tatt!)
Greit å få på 35" igjen og få ned turtall på landeveien.
Greit å få på 35" igjen og få ned turtall på landeveien.
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Last edit: 7 years 4 months ago by bimmerc.
The following user(s) said Thank You: Uteplenie_mn
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Less
More
- Posts: 366
- Karma: -7
- Thank you received: 26
7 years 4 months ago #7303
by bimmerc
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Replied by bimmerc on topic Glenda - 92 300GE swb
Er fornøyd med skjermbreddere som ble lakkert med plastidip uten pussing eller grunning. Gjorde enkelt for at det skal bli lettere å fjerne hvis jeg ønsker.
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Less
More
- Posts: 366
- Karma: -7
- Thank you received: 26
7 years 3 months ago - 7 years 3 months ago #7307
by bimmerc
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Replied by bimmerc on topic Glenda - 92 300GE swb
Da er vi pakket og klar til fjelltur
Monterte Hi-lift jekk til takstativ:
Det er ikke tvil om at portaler hjelper godt i terrenget. Et stykke av løypa hvor vi tidligere brukte 30-45 min å forsere gikk unna på 15 minutter på tilbaketuren. Med 38cm bakkeklaring er det ingenting i kjøresporet som er til hinder.
Monterte Hi-lift jekk til takstativ:
Det er ikke tvil om at portaler hjelper godt i terrenget. Et stykke av løypa hvor vi tidligere brukte 30-45 min å forsere gikk unna på 15 minutter på tilbaketuren. Med 38cm bakkeklaring er det ingenting i kjøresporet som er til hinder.
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Last edit: 7 years 3 months ago by bimmerc.
The following user(s) said Thank You: Uteplenie_mn
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Less
More
- Posts: 366
- Karma: -7
- Thank you received: 26
7 years 3 months ago - 7 years 3 months ago #7308
by bimmerc
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Replied by bimmerc on topic Glenda - 92 300GE swb
Mista kjølevæske. Det skjedde langt ute på vidda og skapte litt hodebry.
Nederste radiatorslange har en forgreining som kommer fra ekspansjonstank. Denne forgreiningen er festet til et rør som er festet til karosseri. Da jeg installerte Body-Lift, 40mm heveklosser, flyttet jeg ikke dette røret da jeg ikke visste om koplingen. Derfor har denne vært i strekk til den til slutt røk. Bildene viser slange og hvordan den nye ekspansjonstanken ble.
Monterte ny slange (fikk levert fra bygda) nederst på radiator. Blendet slange fra ekspansjonstank med hjulbolt som passet perfekt og lagde hull i flaskekork som ble montert til overløps-slange på ekspansjonstank. Holdt ekspansjonstank og flaske full før hver oppstart. Når motoren ble kald etter å ha vært varm sugde den vann fra flasken. sånn fikk den toppet opp kjølevann og luftet system. Måtte selvfølgelig fylel opp vann gjennom øverste radiator slange og lufte som best vi kunne først tilt vi fikk sirkulasjon gjennom varmeapparat. Fungerte greit. Ny nedre radiatorslange koster forøvrig mer enn 2 tusen kroner! Har laget til en Reodor løsning med ansatsnippel men tror æ bestiller original da det er litt trangt der nede og løsningen ikke er optimal.
Nederste radiatorslange har en forgreining som kommer fra ekspansjonstank. Denne forgreiningen er festet til et rør som er festet til karosseri. Da jeg installerte Body-Lift, 40mm heveklosser, flyttet jeg ikke dette røret da jeg ikke visste om koplingen. Derfor har denne vært i strekk til den til slutt røk. Bildene viser slange og hvordan den nye ekspansjonstanken ble.
Monterte ny slange (fikk levert fra bygda) nederst på radiator. Blendet slange fra ekspansjonstank med hjulbolt som passet perfekt og lagde hull i flaskekork som ble montert til overløps-slange på ekspansjonstank. Holdt ekspansjonstank og flaske full før hver oppstart. Når motoren ble kald etter å ha vært varm sugde den vann fra flasken. sånn fikk den toppet opp kjølevann og luftet system. Måtte selvfølgelig fylel opp vann gjennom øverste radiator slange og lufte som best vi kunne først tilt vi fikk sirkulasjon gjennom varmeapparat. Fungerte greit. Ny nedre radiatorslange koster forøvrig mer enn 2 tusen kroner! Har laget til en Reodor løsning med ansatsnippel men tror æ bestiller original da det er litt trangt der nede og løsningen ikke er optimal.
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Last edit: 7 years 3 months ago by bimmerc.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Less
More
- Posts: 366
- Karma: -7
- Thank you received: 26
7 years 3 months ago - 7 years 3 months ago #7310
by bimmerc
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Replied by bimmerc on topic Glenda - 92 300GE swb
Trengte et stigtrinn bak og måtte senke hengerfestet:
Endelig kom ny front fanger med krybbe for vinsj. Warn Zeon.
Ny radiatorslange fra Mercedes:
Endelig kom ny front fanger med krybbe for vinsj. Warn Zeon.
Ny radiatorslange fra Mercedes:
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Last edit: 7 years 3 months ago by bimmerc.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Less
More
- Posts: 366
- Karma: -7
- Thank you received: 26
7 years 2 months ago - 7 years 2 months ago #7320
by bimmerc
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Replied by bimmerc on topic Glenda - 92 300GE swb
Første oljeskifte på portalene. Allerede rullet 5000 km
Litt metallstøv i oljen men ikke unormalt. Som Diamond Drive på Arctic Cat. 273 tusen km
Litt metallstøv i oljen men ikke unormalt. Som Diamond Drive på Arctic Cat. 273 tusen km
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Last edit: 7 years 2 months ago by bimmerc.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Less
More
- Posts: 366
- Karma: -7
- Thank you received: 26
7 years 2 months ago #7321
by bimmerc
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Replied by bimmerc on topic Glenda - 92 300GE swb
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Less
More
- Posts: 366
- Karma: -7
- Thank you received: 26
7 years 2 months ago #7322
by bimmerc
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Replied by bimmerc on topic Glenda - 92 300GE swb
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Less
More
- Posts: 366
- Karma: -7
- Thank you received: 26
7 years 2 months ago - 7 years 2 months ago #7323
by bimmerc
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Replied by bimmerc on topic Glenda - 92 300GE swb
BT krevde at skjermbreddere skulle dekke 20mm mer så æ måtte finne noen gummilister som kunne gjøre jobben. Flexi flares får duge. Ikke optimalt.
Dekker faktisk ikke ned til 50 grader bak så må ha skvettlapper som dekker resten. Kommer snart!
Dekker faktisk ikke ned til 50 grader bak så må ha skvettlapper som dekker resten. Kommer snart!
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Last edit: 7 years 2 months ago by bimmerc.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Less
More
- Posts: 366
- Karma: -7
- Thank you received: 26
7 years 2 months ago - 7 years 2 months ago #7328
by bimmerc
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Replied by bimmerc on topic Glenda - 92 300GE swb
Da er skjermbredderne klar for visning hos BT:
Ikke riktig som æ hadde ønsket, men må jo tilfredsstille BT:
Og til slutt kom det nye vognkortet:
Ikke riktig som æ hadde ønsket, men må jo tilfredsstille BT:
Og til slutt kom det nye vognkortet:
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Last edit: 7 years 2 months ago by bimmerc.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Time to create page: 0.492 seconds