Traktoren min.

More
13 years 9 months ago #1017 by maelling
Replied by maelling on topic Traktoren min.
Noen ganger lurer jeg på hvem som egentlig bestemmer hos dere. Er det kona eller er det deg? hehe. Er hun egentlig den store G-entusiasten,mens du prøver å imponere ved å engasjere deg i en firehjulsdrevet kasse med stjerne på panseret? :P

Du får få tak i en sugedieselpumpe og sende den til finland med det samme om det ikke går raskt nok ;)

www.ppdiesel.com/

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 9 months ago #1020 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.
Hehe! Du har ikke forstått det enda altså? ;) Hos oss styrer jeg alt som har med bil å gjøre, det er tydelig uttalt av fruen selv. Men det er likefullt viktig å servere ting på gullfat til damene slik at de også fatter interesse/lyst, da er det full bakking og ingen spørsmålsstilling med hva som gjøres.

Ellers så er det nå funnet ut hvorfor bilen gikk såpass dårlig, null turbotrykk.. En kort sjekk identifiserte at ventilen som styrer turboen var helt åpen/løs. Skru til den, og bilen går som forventet.

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 9 months ago - 13 years 9 months ago #1021 by maelling
Replied by maelling on topic Traktoren min.
Hvor mye lader du? Tror standard er 0.7 bar, men 1 bar gir noe ekstra. Mer turbotrykk gir ikke noe ekstra egentlig, og bare bidrar til høyere eksostemp :) Da blir bilen litt mer sprinter og løper mer avgårde. Har du skrudd ut mutteren på alda-ventilen noen runder ut? Det gir mer enn alt annet fra stillestående :) Men bilen din er vel noenlunde optimalisert fra før av :)

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT
Last edit: 13 years 9 months ago by maelling.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 9 months ago #1032 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.
Slenger inn noen ferske "bruksbilder" som bevis på at bilen igjen er kjørbar. :)

Første bilde er delvis av begge go'bilene.


Og resten er av en skitten G etter å ha blitt "brukt" litt i dag..






"Pizzahjulene" skal byttes ut, men de duger da til å få dyttet snøhaugen litt lenger bakover. :P

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 9 months ago #1034 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Traktoren min.
Ref "skyve snøhaugen litt leneger bakover" . . . . . .

Er det noe igjen av det andre ryggelyset nå da? B)

Morro å se at vogna er i bruk, Terje.

Og Martin, jeg tror Terje er ganske klare for en avsending av pumpe til Pasi. Det skal bare defineres hva det blir av kjølesystem på lufta. Akkurat nå er vel vannkjølt cooler det beste alternativet, siden denne løsningen krever minst mulig forandringer i motorrommet.

Angående Pasi/PPdiesel, så er det en liten forandring. Hans faste logistikk kan ikke sende pumper til Norge lenger, grunnet spor etter diesel i forsendelsene. Siste levering gikk da via Schenker, og disse er ikke like greie å ha med å gjøre som Posten. Prisen går desverre noe opp, men dette er noe vi ser etter alternativer på. Det er faktisk noe så enkelt som at Schenker ikke skjønner Proforma dokumentasjon . . . . . .

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 9 months ago #1035 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.
Roar, var vi ikke enige om at de ryggelysa skulle kastes likevel? ;)

Vannkjøling er nok det enkleste ja. (har lest meg opp litt nå fra 0% til ca 5% kunnskap om emnet..) en annen fordel er relativt ok kjøling i lav hastighet på bilen. Ser det finnes løsninger som benytter bilens eksisterende kjølesystem og andre som har eget væskekretsløp for kjøling av lufta. Videre finnes det egne luftkjølere som kobles på som "kjølerør" inn til turboen som benytter ekstern radiator for kjøling av kjølevæska samt systemer der det sirkulerer både luft og væske i samme radiator. Vi får se hva vi kommer frem til av løsning etterhvert.
Det blir nok en OM617A motor med El. Presidente signatur til slutt skal vi se.

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 9 months ago #1036 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.
Hmm... og når bilen har blitt kjørt slik en stund så kanskje det fristes med å sette på dette i tillegg.. :whistle:




//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 9 months ago #1038 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.
Her er forresten noen av endringene som er gjort på bilen i det siste..




//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 9 months ago #1043 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.
Jada! :lol:

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 9 months ago #1044 by Bjørnar K
Replied by Bjørnar K on topic Traktoren min.
Kjempe bra Terka!! :woohoo:
Dette liker vi :)

Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.070 seconds
Powered by Kunena Forum