Traktoren min.
Om utgiftene baler på seg og du kunne fått en halvgod 460 bil for summen som du sier, så bare tenk på at du kan avskrive over de neste 10-20 årene om bilen blir satt sammen av gode deler og av dyktige folk G er det mest økonomiske man kan drive med, såfremt man ikke kjører veldig mye
Martin; du har selvsagt helt rett i det du skriver.
Jeg slettet forresten den delen av innlegget mitt som du refererer til da dette skal være en tråd med positiv fokus på bilen og de opplevelser som den gir etterhvert.
Som nevnt så er planen å få godkjent alle endringer som krever godkjenning av SVV, men noen ganger så frister det å ta den litt lenger.. Tror dog jeg skal fortsette å holde bilen på "riktig side" av mulighetene mtp godkjenning siden fruen også kommer til å kjøre den alene. (Tror ikke hun hadde syntes det var så hyggelig å blitt stoppet i eventuell utekontroll og fått henvisning til kontroll etc.. )
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Ellers så har far i huset lest seg litt opp på taktelt i dag. Tilogmed fruen tente på den idéen! (Eller var det min fremstlling av taktelt på tur? ) Ett slikt bør jo kunne benyttes uavhengig om det blir Traktoren eller Folkevogna som benyttes som turbil på aktuell tur. Må iallefall få til en løsning hvor 2 voksne og to små kan overnatte på tur.
Alternativet er å ha med et vanlig turtelt i bagasjen, men basecamp blir uansett i nærheten av bilen med to små.
Lurer på om det er her årets feriepenger kommer til å brukes?
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Roar Sæther
- Offline
- Platinum Boarder
- Posts: 804
- Karma: 8
- Thank you received: 84
Og handlelisten kan jo bestå av nesten det samme som min? Explorer Plus taktelt, Annex undertelt, Skirtextension og 2 stykk markiser på 2,5 meter. Hvis du ikke skal ha tilhenger, kan du jo klare deg med en markise
Skirtextension er rett å slett en telt-skjøt til det teltet som henger under det oppslåtte takteltet. Siden en heva G blir høyere enn standarden, trenger man denne for at teltet skal nå ned til bakken.
Lurer på om det blir noen turer til sommern, jeg?
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Må bare finne ut hva som må til for å få en fonuftig soveplass for to smårollinger og to voksnog to smårollinger, samt eventuell "snuplass" innenenduks når det er behov for det.
Uansett så går kronasjen nå først til å få Traktoren på veien igjen. Så det er vel først når feriepengene materialiserer seg at det kan bli innkjøp av turutstyr. Turer til sommeren må det bli ja!
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Explorer Plus taktelt, Annex undertelt, Skirtextension og 2 stykk markiser på 2,5 meter.
Deretter legger man til 1 eller to stk Tent Room (med evt extensions for høydetilpasning).
Dette setter man opp på følgende måte:
Explorer Plus taktelt og Annex undertelt settes opp rettet bakover fra bilen.
En 2,5 meter markise på hver side + tilhørende tent room settes opp på hver side av bilen.
--> Da har man har man en liten 2 etasjers hytte! på over 15 kvm grunnlfate (+ bilens invendige rom) + sovehems til 2 voksne! Om man benytter en eller 2 markiser/Tent Room under kan man variere på ut fra behov. Både Annex undertelt og Tent Room's skal iflg produsenten ha luker/dører i bakkant for aksess til bil. Største utfordringen blir vel å finne stort nok areal som er flatt nok i alle retninger..
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
14.februar skal det måles og dokumenteres firehjulsstilling, siden Trafikkstasjonen krever dette dokumentert ved heving. Og 15.februar er det time på Trafikkstasjon for kontroll og godkjenning av endringer på bilen.
Neste uke kommer det dokumentasjon i posten på 3500 kg hengervekt på bilen, så det spørs om ikke vi rekker å få med dette også ifbm. kontrollen 15.februar.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Posts: 321
- Karma: 6
- Thank you received: 8
Håper at går bra hos BT.
Håper du skal en tur på treff i sommer, da ska det diskuteres bil
Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Ang turer, bilen forblir nok mest transportverktøy enda, men har tidligere vært i diverse elver og padlet, fjellområder og klatret eller gått toppturer med/uten ski osv., og da er det innimellom bra med god fremkommelighet. Blir nok noen turer for å teste ut selve bilen også fremmover, men dette blir ikke en dedikert "grustak-bil".
Ellers så diskuterer vi å selge Touaregen igjen, denne gangen for å beholde A6'en i stedet. Fruen sitter bedre i bilstolene i A6'en enn i Touaregen, og et slikt salg vil fullfinansiere tenk oppussing/utbygging av bolig uten å ta opp lån. Vi får se hva tiden fremover bringer.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Selge Touareg'en ja Det er vel fort like greit. G er en mer fornuftig bil å satse på, og ikke noe nye saker ;P Selv om jeg synes W211 er fint, så er jeg mer glad i G'en egentlig. Pur nonsense, og ingen ryggesensorer som skråler og piper hele tiden til tross for at det ikke er hindringer å se...
Jeg har ikke vært på dedikerte turer med G'en, så det blir jo tur i kombinasjon med noe annet Men G'en kan helt fint være en bobil, så hvorfor ikke?
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.