01X Armbruster
- volvo.power@live.no
- Topic Author
- Platinum Boarder
- Thank you received: 13
1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- volvo.power@live.no
- Topic Author
- Platinum Boarder
2004 S211 E320CDI
Volvo-Power wrote: det er heller vanlig at oljen på en dieselmotor blir sort ganska fort, kontra bensinmotor, så dette er det ikke noe å bekymre seg over..
Komemr du oppover på vintertreff du da, Martin? vært gøy å få prøvd bilen i rettlig trønder-terreng med mange andre G vell?
Hehe, en tur opp til dere hadde vel boostet mann - faktoren min med 300%, og jeg hadde vel returnert derfra med 4 ødelagte breddere, bøyde panhardstag, bulk i tanken, bestilling på svære mud terrain, heving i hue og ræv og nok hår på armene og bryst til å fylle en pute, og med mottoet: "Bratt? her kjører vi rett opp" Neida, spøk til side. Det er jo en veldig god 50 mils tur opp til dere, men hadde nok vært spennende. Jeg har faktisk ikke vært på et eneste G-treff, og egentlig bare siklet på bilder. Men jeg har inntrykk av at 70-80% av G-kompetansen i dette landet av en eller annen merkelig grunn er konsentrert i området rundt Fosen, så det hadde vel vært en fin pilgrimsferd! Her nede er det en utbredt oppfatning at det er umulig å slå en trønder i terrenget, så det hadde vært noe å finne ut.
Kul bildeupdate på forrige side! Fortjener nesten en journalistpris for den der. Nå ser jeg også pakningen/ringen ved svinghjulet som jeg antar lekker på min OM617A. Det ser ikke ut som noe som er lett å bytte. Må skru fra hverandre hele motoren? Får inntrykk av at OM617A er en ganske massivt "over-engineered" maskin ut i fra bildene, og det er jo bra
maelling wrote:
Volvo-Power wrote: Det er jo en veldig god 50 mils tur opp til dere, men hadde nok vært spennende. Jeg har faktisk ikke vært på et eneste G-treff, og egentlig bare siklet på bilder.
Imponerende arbeid og mengde timer lagt ned i den motoren STÅ PÅ!
Har sjekket gule sider nå og vi fra stavanger har 1082.5 km og beregnet kjøretid på 14 timer hver vei!
50 mil er jo bare halvparten! Noen andre som synst at maeling ikkje har en gyldig unskylding for å ikkje komme?
hehe
- Thank you received: 20
Da kan han "lunche" på den elgen han kjører i filler i Østerdalen.
Altså enda en god grunn for deltagelse.
nielsa
- volvo.power@live.no
- Topic Author
- Platinum Boarder
2004 S211 E320CDI
- Thank you received: 8
Det er jo flere som kjører samme vei, så hvorfor ikke lage en road trip ut av det
Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa
- volvo.power@live.no
- Topic Author
- Platinum Boarder
2004 S211 E320CDI
- Thank you received: 8
Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa