01X Armbruster

More
12 years 2 months ago #2700 by volvo.power@live.no
Replied by volvo.power@live.no on topic 01X Armbruster
Trykk selfølgelig. Tenke å skrivefeil.

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2701 by volvo.power@live.no
Replied by volvo.power@live.no on topic 01X Armbruster
Ødla siste side med bilder grunnet den kommentaren jeg. Mye bilder på forrige side.

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago - 12 years 2 months ago #2702 by maelling
Replied by maelling on topic 01X Armbruster

Volvo-Power wrote: det er heller vanlig at oljen på en dieselmotor blir sort ganska fort, kontra bensinmotor, så dette er det ikke noe å bekymre seg over..

Komemr du oppover på vintertreff du da, Martin? vært gøy å få prøvd bilen i rettlig trønder-terreng med mange andre G vell? :)


Hehe, en tur opp til dere hadde vel boostet mann - faktoren min med 300%, og jeg hadde vel returnert derfra med 4 ødelagte breddere, bøyde panhardstag, bulk i tanken, bestilling på svære mud terrain, heving i hue og ræv og nok hår på armene og bryst til å fylle en pute, og med mottoet: "Bratt? her kjører vi rett opp" :D Neida, spøk til side. Det er jo en veldig god 50 mils tur opp til dere, men hadde nok vært spennende. Jeg har faktisk ikke vært på et eneste G-treff, og egentlig bare siklet på bilder. Men jeg har inntrykk av at 70-80% av G-kompetansen i dette landet av en eller annen merkelig grunn er konsentrert i området rundt Fosen, så det hadde vel vært en fin pilgrimsferd! :) Her nede er det en utbredt oppfatning at det er umulig å slå en trønder i terrenget, så det hadde vært noe å finne ut.

Kul bildeupdate på forrige side! Fortjener nesten en journalistpris for den der. Nå ser jeg også pakningen/ringen ved svinghjulet som jeg antar lekker på min OM617A. Det ser ikke ut som noe som er lett å bytte. Må skru fra hverandre hele motoren? Får inntrykk av at OM617A er en ganske massivt "over-engineered" maskin ut i fra bildene, og det er jo bra :)

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT
Last edit: 12 years 2 months ago by maelling.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago - 12 years 2 months ago #2704 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 01X Armbruster

maelling wrote:

Volvo-Power wrote: Det er jo en veldig god 50 mils tur opp til dere, men hadde nok vært spennende. Jeg har faktisk ikke vært på et eneste G-treff, og egentlig bare siklet på bilder.



Imponerende arbeid og mengde timer lagt ned i den motoren :D STÅ PÅ!

Har sjekket gule sider nå og vi fra stavanger har 1082.5 km og beregnet kjøretid på 14 timer hver vei!
50 mil er jo bare halvparten! Noen andre som synst at maeling ikkje har en gyldig unskylding for å ikkje komme? :P

hehe :)

Last edit: 12 years 2 months ago by Heggernes.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2705 by nielsa
Replied by nielsa on topic 01X Armbruster
Han bør bare huske en skarp kniv og stormkjøkken.

Da kan han "lunche" på den elgen han kjører i filler i Østerdalen.

Altså enda en god grunn for deltagelse.

nielsa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2706 by volvo.power@live.no
Replied by volvo.power@live.no on topic 01X Armbruster
Må ut med veiv for å bytte ringen bak. Noe smått arbeid:) som sagt så er bare 50mil ingen unnskyldning nei:) så du må bare møte opp:)

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2709 by Bjørnar K
Replied by Bjørnar K on topic 01X Armbruster
50 mil er jo det vi kjører for å drikke kaffe til naboen ;)
Det er jo flere som kjører samme vei, så hvorfor ikke lage en road trip ut av det :)

Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2711 by maelling
Replied by maelling on topic 01X Armbruster
Sant det : ) 50 mil er som en tur på butikken, og rømmevaflene på Dovregubbens hall er så gode at de er verdt turen alene ;) Dere får skrike ut om det skjer noe der oppe, så får jeg ta turen i følge med noen. Jeg må bare skaffe meg ny gummi først. Primus, telt og grom kniv har jeg i tilfelle jeg feller en moskus over Dovre, om ikke følget er mer keen på elg i Østerdalen :)

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2712 by volvo.power@live.no
Replied by volvo.power@live.no on topic 01X Armbruster
skal sikkert greie å rote fram noe dekk å,om det blir problemet:) her er ingen unnskyldning god nokk! :D

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2713 by Bjørnar K
Replied by Bjørnar K on topic 01X Armbruster
Dekk har vi ja :)

Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.102 seconds
Powered by Kunena Forum