01X Armbruster

More
12 years 2 months ago #2813 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 01X Armbruster
Konge! Bra jobba!! Holder på med min eg. Trøbbel med diesel tilførsel, men tro eg har funnet ut av det nå! :-)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2814 by Iver460
Replied by Iver460 on topic 01X Armbruster
Hurra! Det flagges for ny motor (og Kong Harald) i Trondheim, vi gleder oss til å høre pulsen til den reinkarnerte! :laugh:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2823 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic 01X Armbruster
Igjen så trykker jeg frenetisk på "Liker" knappen :cheer:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2826 by volvo.power@live.no
Replied by volvo.power@live.no on topic 01X Armbruster
Da er motoren montert ja. gjorde jobben helt ALENE denne gangen. måtte senke motor med gir, løfte kassa på travers å treffe splines på mellomsksling samtidig selv denne gangen. jobben å sette ned motoren tok dermed da 15min kontra 5min da Bjørnar å Stian hjalp til sist. her er bilder av montering:





Jomfuturen gikk greit. kjørte rolig nedover til jobben til far for å ha den på løftebukk, da vår er opptat for tiden. viste seg det var liten oljedrypping fra oljetur til turbo. dette ble utbedret på stedet. bilde på bukk:



på vei hjem er det ganske tøffe oppoverbakker for en liten G. blir litt over normal varm på harkjøring. dette trolig grunnet luft i systemet, samt at jeg mangler kjølekappe. hadde fin kappe, man ga den bort til Stian for montering i bil han skulle selge. ble lovt ei finere ei i bytte. men den gang ei. den var pill råtten.. så fin kjølekappe til org G radiator mottas med takk!

hadde også oljelekkasje på toppdekselpakning. denne ble plokket av, rengjort skikkelig i spor og generelt. montert ijenn (er forholdsvis ny). dette er trolig utbedret nå. har noe smått å ta tak i enda.

tenninga var rav ruskende feil hadde 17` før justering. sende sms til proff om hvilken vei den skal justeres for å få tenninga høyere. svar var desverre feil. heldigvis en lett jobb, så 5 min senere ble det justert motsatt vei. skal ikke si hvem som ga feilinformasjon, da dette blir så flaut for Roar :D

testa bilen i litt snø samtidig. (ca 60-80cm) å er ingen problem. verken luftslipp eller sperrer trengtes. Bror har også vært snill å skuffet en liten snødunge i gården. denne måtte selvfølgelig bestiges:




Så dere skal få litt konkuranse i skogen gutter:)

jobber litt med oljetrykket. lampa lyser på tomgang ved varm motor/tynnere olje. bruker Volvo 5bars oljetrykksgiver, med uttak for lampe. 5-bars uttaket er selvfølgelig defekt, så har ingen måling. skal se nermere på dette senere.

sier meg EKSTREMT fornøyd med motorrommet nå!
gikk fra dette:


til DETTE!:






bilen er vasket å støvsuget innvendig. 5" turbotrykksmåler er montert, og eksostemp er klar!




VINTERTREFF, HERE I COME!!!

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2840 by volvo.power@live.no
Replied by volvo.power@live.no on topic 01X Armbruster
Så ble det litt heving! siden Bjørnar monterte senkesett, så fikk jeg overta hevefjærene!

FØR foran:


FØR bak:



bort med Armbruster senkesett, og inn med Artic Trucks hevesett!:




og da blir det slik foran:


og slik bak:


bak:


oversikt:



har fortsatt litt subbing, men fullt kjørbart i skog å hei!

tilnermet 0 problen å kjøre i en meter med tung kramsnø igår.
har også funnet ut av oljetrykksproblemet. viser seg det var giveren min som har fått seg en dose jernspon sinde forrige motorhavari. så motoren har ca 3-3,5bars oljetrykk på tomgang målt med annen måler.
fiksa også stopperen i samme slengen. plages nå med EKSTREMT harde bremser.......


bytta ut den blå slangen min i en sort en..

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2847 by volvo.power@live.no
Replied by volvo.power@live.no on topic 01X Armbruster
etter 3 turbobytter idag, endte jeg opp på den gammle som sto i.. lettere lei å irritert nå. er litt sliten den jeg har. ingen blårøyk eller noe slikt, men ladder sent, å ikke mer enn 1,25 bar.. får vell lete etter en større før sommertreffet.

imorgen blir siste innsats med ordning av sperrer samt småfiks.

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2850 by Naila
Replied by Naila on topic 01X Armbruster
Bra jobbet, ikke noe å si på motivasjonen din!:) Ble stealth med svart motorrom :) Kos dere MASSE på vintertreffet og ta bilder for oss stakkarer som ikke har bil klar til å kunne delta :D

Commandowagen 37"

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2851 by Naila
Replied by Naila on topic 01X Armbruster
Har du forresten tona rutene selv ? Ser bøst ut med mørke ruter på svart G :D

Commandowagen 37"

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2867 by volvo.power@live.no
Replied by volvo.power@live.no on topic 01X Armbruster

Naila wrote: Har du forresten tona rutene selv ? Ser bøst ut med mørke ruter på svart G :D


har ikke tonet de selv nei. men skal rive av å tone opp på nytt i limousine-sort. den er helt bekk mørk. blir å ta alle ruter helt fram.

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago - 12 years 2 months ago #2869 by volvo.power@live.no
Replied by volvo.power@live.no on topic 01X Armbruster
1,2meter dyp bekk ble ingen hindring for Armbrustern 1 gang. på andre runde ble det derimot værre, og etter en del forsøk ga jeg sjansen videre til Bjørnar. desverre uten hell der å.


teaserbilde:

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI
Last edit: 12 years 2 months ago by volvo.power@live.no.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.057 seconds
Powered by Kunena Forum