Motorbytte fra OM603 til OM606.96

More
8 years 3 months ago #6999 by minim
Kan vel egentlig si meg ferdig med motorbytte tråden nå tenker jeg. Fikk ordnet noe av punktene i dag pluss litt annet forefallende. Er ikke helt fornøyd med innstillingene på gearkasse styringen, men skal oppdatere til nyeste versjon av kontrolleren over helgen en gang så får jeg heller prøve å finjustere litt. Den girer ikke tidsnok ved maks pådrag og jeg har ikke gir indikator som virker. Er jo egentlig bare småplukk og jeg vet at det er bare å justere hastighet for hvert enkelt girskift så det skal være en grei jobb.

Hva tenker dere om eksos ombygging forresten? Jeg er lysten på å få den litt stillere og ser på muligheten til å skjøte på 3" eksosen min eller bygge helt ny. Nå går det 3" fra turbo og ned til to potter etter hverandre med utløp forran høgre bakhjul. Jeg lurer litt på å skjøte meg på her med 2.5" og gå over til venstre side av bilen og inn i en potte der slik som eksosen går orginalt på 350. Er det en dårlig ide? Tror også at orginalt luftfilter ville gjort den en del stillere, men slik som det er nå så er det ikke så lett å få plass uten å lage noe custom greier.

Igjen på lista:
-Sveise et lite hull i eksosen som jeg oppdaget i går
-Justere lastkjenner stag
-Montere nye ryggelys
-Lage brakett til hall sensor for cruisecontrol
-Finne ut hva en vakumslange som er "til overs" går til (gikk på autolatkassa før)
-Finne endelig plassering på displayet til girkasse styringen.
-Montere orginalt luftfilter om det lar seg gjøre
-Bytte wire til panseråpner
The following user(s) said Thank You: Flakiv

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 3 months ago #7006 by SGK
Tusen takk for utrolig morsom lesing. Denne tråden har vært veldig fin å følge, det ser ut som du lager fine løsninger, og ikke minst dokumenterer alt veldig grundig. Det er synd du ikke har fått så mye svar som du kanskje ønsket på spørsmålene dine, men vi får skylde på et litt passivt forum. Kjør pent, lykke til med neste prosjekt :)
The following user(s) said Thank You: minim

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 3 months ago #7007 by minim
Takk for det :)

Jeg har nok fått flere svar enn det som viser på forumet her. Har vel ikke nevnt det tidligere, men har fått mye svar og tips i fra Tor-Guttorm, Roar, Stian, Mattis og flere av de i Team Sinnsyk Racing når jeg har hørt litt rundt på forskjellige forum. Er takknemmelig for det så jeg slapp å "finne opp kruttet på nytt" hele tiden!

Er enda ikke 100% i mål med ombyggingen siden jeg vil ha ned lydnivået og håper på å kunne komme meg en tur på dynoen og få målt effekt. Når jeg kommer igjen fra jobb denne gangen så blir det litt midt i julestria samt at jeg får levert en ny CNC-fres så det blir sikkert ikke satt av så mye tid til bilprosjektet denne gangen. Om noen vil ha maskinert noe i hardhet opp til Aluminium/messing (vil ikke prøve noe hardere i starten) så er det bare å fyre av gårde en PM så kan jeg se hva jeg kan få til når jeg har fått kjørt inn den nye maskinen!
The following user(s) said Thank You: bilkar

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.043 seconds
Powered by Kunena Forum