Traktoren min.
- Thank you received: 8
Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Godt mulig det var meg ja, begynte å jobbe fast i Lensmanslia/Asker i februar.maelling wrote: Jeg så deg i går tror jeg, da du kjørte forbi øvre hentepunkt ved togstasjonen i Asker. Du tok til høyre i rundkjøringen og skulle kjøre på broen over jernbaneskinnene og retning Drammen? Kul bil du har, men det var da pussig mye svartrøyk etter deg selv på rolig kjøring?
Også godt mulig det var litt svartrøyk, men så ikke noe selv i speilet.. Har kjørt to dager med delvis uferdig luftinntak på motoren pga småting som holder på med der og forventet litt lekasje etter turboen. Bilen brukes jo daglig uansett, selv under "bygging/rep"!
Meg eller Maelling??Bjørnar K wrote: Vi så ikke deg på landstreffet????
Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa
Dragrace ja Det hadde vært interessant. Det er ikke snakk om at en dieselpurke skal dra i fra min fintrimmede S-klassemotor!
Bjørnar Karlsen
97757953
7100 Rissa
En måte å tolke det på er at den fungerer godt, og det gjør den vel egentlig siden den blir brukt som hverdagsbil. En annen måte å tolke det på er at jeg fortsatt ikke har særlig tid til hobbyprosjekter..
Smått etter hukommelsen ang tidspunkt så mener jeg at tenningstidspunkt på motoren ble justert noe i høst, og motoren går enda bedre enn før det. Ellers så har det vært fornying av bremsesystemet (bremsekraftforsterker, masterpumpe, og bremseklosser) for to uker siden. Bremseskivene trodde jeg var bra før den jobben, men de skal nok skiftes snart de også.
Sist helg så ble det bytte av lamellplate og trykkplate for clutch'en, samt overhaling av slavdpumpa. Kan vel trygt si at det måtte gjøres!
Skal etterhvert montere en forran og en bak på bilen, slik at det er mulig å enkelt koble på diverse strømforbrukende saker forran og/eller bak på bilen når det er ønskelig.
Passe store dimensjoner på disse!
Her er ihverfall en av strømslukene som skal kunne kobles til:
Så var det bare å finne tid også da til å få montert der opp.. og få bestilt kabler med dimensjon i området 50-70 mm2.
Juni gikk med til planlagt 160% på jobb, og ferien nå i Juli går med til riving og snart utbedring av skader på huset vi kjøpte i høst. Maur som angriper nedenfra og vann igjennom tak gjør en del skader. Bilen blir ihverfall brukt flittig, som arbeidsbil.
Noen bilder av bruksbilen:
Greit med litt hjelp av passe høyde også!