Traktoren min.
- Joar Martinsen
- Offline
- Expert Boarder
- Posts: 145
- Karma: 4
- Thank you received: 8
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Er litt fed up med akkurat den der saken ja.. TTT. Men det blir vel bra til slutt!
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Joar Martinsen
- Offline
- Expert Boarder
- Posts: 145
- Karma: 4
- Thank you received: 8
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Terka wrote: Da har vi vært igjennom den evinnelige bildiskusjonen i hjemmet igjen.
Fruen synes det er for råflott/dyrt å kjøre rundt i en Touareg som kommunalt annsatt hvor hun også må bruke egen bil i tjenesten. Samtidig så er hun overtydelig på at 460'en ikke når opp som langturbil for hennes del. Dvs hun har lyst på en liten rotte som hun kan bruke til/fra/i jobben. En som bruker minimalt med drivstoff. Og ha en bil som er god på langkjøring som jeg da evt også kan bruke til/fra jobb. Samtidig er det uaktuelt å ha tre biler i heimen, vi hadde det en stund og det var litt pain mtp parkering (felles innkjørsel m naboen) og konstant kommentarer på å selge en av dem.
Egentlig er Traktoren "fredet", men det var også jeg som hentet Touaregen til hus (var "drømmebilen" min den gang), og fruen har helt rett mtp fornuft og drivstofforbruket i kjøring i kommunal jobb. Et alternativ er å ha Touaregen + rotta, og selge Traktoren, ett annet er Å fortsette som før med Traktor, Touareg, og en del mas rundt hele greia... Et annet er å selge begge bilene og gå for en rotte og en 463 til meg (og som turbil)men da bryter jeg en del med prinsippene mine om å ha en bil med lite elektronikk som kan feile, og som i stor grad kan skru og modifiseres av meg selv. (Er usikker på i hvor stor grad jeg vil endre på en 463.)
Muligens en G300 fra sent nittitall er en passe fin kombo, tror dog den ikke har helt samme kjørekomfort på vei som Touareg'en men den er kanskje akseptabel (for fruen. )
Dette høres SOOO kjent ut!!!
Vi var i samme situasjon for et år siden. Min GWagen drøm begynte som ev. bil #3 men det ble snart klart at det er ikke aktuelt å eie tre biler. Startkonfig før G var en V70 som hoved/familie/tur-bil og en Polo som rotte. Tanken var å kjøpe en 50tNOK G for lek sin skyld. Men som jeg nevnte, 3 biler i Norge går ikke an. Også kom min største bil feil ever: en 170tNOK G som familiebil, det ble den 290 som hadde alle probleme man kan få og som ingen vil kjøpe siden et år. Også var kjæreste kune min IKKE glad i den bråkete 461. Siden det var ikke aktuelt å slutte med G drømmen min, ble det lån og en 300tNOK 463 (G300). Den fungerer nå som hovedbil og det passer bra. Bilen starter alltid, bråker mindre enn en corolla og kune aksepterer den bra nok.
Terje, til deres neste tur tar dere en sving innom Gjerdrum og tar 463en min på helgstur, så blir "463 eller ikke" beslutning basert på fakta og ikke på tanker.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Hvilke drivstoffgjerrige stasjonsvogner med 4x4 er verdt å sjekke ut? Gjerne noen år gammel.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Roar Sæther
- Offline
- Platinum Boarder
- Posts: 804
- Karma: 8
- Thank you received: 84
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Posts: 321
- Karma: 6
- Thank you received: 8
Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Men Passat'en til Roar er glimrende den, bruker ihverfall mindre drivstoff!
Audi av fin årgang har jeg også hatt, Quattro er knall, beste bilen jeg har hatt for "aktiv kjøring" på vintervei.
Får se når det blir aktuellt å bytte da, tenker at her skal ikke jeg ta for mye initiativ rundt det.
Kjørte forresten hjem fra Røros i går, lå på literen i snittforbruk frem til Gardermoen. Ikke så ille det med en bil som i utbangspunktet veier to tonn, fullpakket med bagasje og full stor takboks på taket. Etter Gardermoen ble det litt mer aktiv kjøring og snittforbruket på hele turen spratt straks opp litt. Ikke så vanskelig med en 3,2 liters bensinmotor.
Men så er det vel lokal småkjøring fruen driver mest med..
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Neste som skal gjøres er bytte av drivreimer samt PKK og tilhørende service på identifiserte områder.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.