-
Forum
-
Norsk Geländewagenklubb
-
Medlemmenes biler
-
Traktoren min.
Traktoren min.
Less
More
-
Posts: 268
-
Karma: 2
-
Thank you received: 3
-
-
-
12 years 8 months ago #2897
by Terka
Om min bil er litt treigstartet så betyr det ikke nødvendigvis att alle med Finnlandspumpe er treigstartet..
Tror ikke det er pumpa som er årsaken, kan være mye annet. F.eks. valgt tenningstidspunkt/grad osv.
//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________
___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Less
More
-
Posts: 119
-
Thank you received: 0
-
-
-
-
12 years 8 months ago - 12 years 8 months ago #2899
by maelling
Sant det : ) Men jeg synes jeg har hørt om flere andre som har klaget over det samme, menmen. Om du synes det er tungt å drifte G'en og i et forvirret øyeblikk tenker at en liten, døll, og kjønnsløs A4-bil som oser av average joe er veien å gå, så tenk som så at G-wagen gir deg kjøreglede på veien, og gir deg en "overklasse" - følelse på tur som ingen annen bil gir ; ) Dessuten var jeg ute på tur nettopp med 340 kg med gamle bildeler og saksmapper fra advokatkontor baki vogna på vei til fyllinga for hiving, og det kan du ikke gjøre med enhver bil ; ) Du får vente til tiden strekker til og gjøre det du tenker med bilen, og planlegge i mellomtiden
Ellers har du jo hjelpere rundt deg som sikkert kan bistå litt
Mvh Martin Ellingsen
83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT
Last edit: 12 years 8 months ago by
maelling.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Less
More
-
Posts: 350
-
Karma: 1
-
Thank you received: 13
-
-
-
-
Less
More
-
Posts: 268
-
Karma: 2
-
Thank you received: 3
-
-
-
12 years 8 months ago #2902
by Terka
Roar eller Rissa, bare å si ifra når jeg skal komme innom og få en kjapp "valve-adjustment" på vogna!
Muligens jeg bør ta med vogna på Røros-ferie i sommer og legge inn en Rissa-tur på agendaen så jeg får sett litt på hva dere holder på med av spenstige saker der oppe.
//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________
___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Less
More
-
Posts: 137
-
Karma: 4
-
Thank you received: 10
-
-
-
-
Less
More
-
Posts: 268
-
Karma: 2
-
Thank you received: 3
-
-
-
12 years 8 months ago #2904
by Terka
Er det et eget jordingspunkt for temp måler forckjølevann? Evt. hvor er dette jorder?
Er multiinstrumentet (tankmåler, kjølevannsmåler, etc.) jordet?
//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________
___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Less
More
-
Posts: 268
-
Karma: 2
-
Thank you received: 3
-
-
-
12 years 8 months ago #2936
by Terka
Da er to jordingspunkt fremme på hver side i motorrommet målt og funnet ok. Målte hver av kablene for sikkerhets skyld. Videre er jordingspunktet over gasspedalen klippet og koblet på nytt. Her var det koblet en "strømtyv" på en av jordingskablene, denne ble fjernet slik at alle kablene går direkte til jordingspunktet. Kikka også på jordingspunktet bak på venstre side, her skal det gjennomføres en renovering etterhvert. (Klippe og terrminere kablene på nytt, ha på krympeisolasjon og rengjøring av koblingspunkt. )
//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________
___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Less
More
-
Posts: 145
-
Karma: 4
-
Thank you received: 8
-
-
-
-
12 years 8 months ago #2937
by Joar Martinsen
Terka wrote: Da er to jordingspunkt fremme på hver side i motorrommet målt og funnet ok. Målte hver av kablene for sikkerhets skyld. Videre er jordingspunktet over gasspedalen klippet og koblet på nytt. Her var det koblet en "strømtyv" på en av jordingskablene, denne ble fjernet slik at alle kablene går direkte til jordingspunktet. Kikka også på jordingspunktet bak på venstre side, her skal det gjennomføres en renovering etterhvert. (Klippe og terrminere kablene på nytt, ha på krympeisolasjon og rengjøring av koblingspunkt. )
Er det noe jeg virkelig angrer på da jeg hadde av karosseriet er at jeg ikke overhalte jording. Pilråtne kordeller som smuldrer opp når en prøver og avisolere er topp
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Less
More
-
Posts: 119
-
Thank you received: 0
-
-
-
-
12 years 8 months ago - 12 years 8 months ago #2938
by maelling
Å bytte ut jordingen bak gjør gjør mirakler med lysstyrken på lyktene bak. Det blir så sterkt og fint lys om det var dårlig fra før av. Det er en jobb verdt å gjøre. Selv har jeg droppet jordingspunktet bak og lagt det inni bilen, i forbindelse med at jeg byttet hele elnettet.
Mvh Martin Ellingsen
83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT
Last edit: 12 years 8 months ago by
maelling.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Less
More
-
Posts: 268
-
Karma: 2
-
Thank you received: 3
-
-
-
12 years 8 months ago #2948
by Terka
Næggu, skulle man sett! Nå har glødelampa slutta å lyse. Kanskje ikke så bra å utbedre jordinga likevel?
Satser på at det bare er pæra som er gåen, for glødinga fungerer utmerket (ser det på spenningsfallet over batteriet under gløding.) å vedlikeholde jordingspunktet over gasspedalen hjalp heller ikke på en dansende tempmåler for kjølevannet, får vel feilsøke videre etterhvert..
//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________
___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
-
Forum
-
Norsk Geländewagenklubb
-
Medlemmenes biler
-
Traktoren min.
Time to create page: 0.076 seconds