Traktoren min.
maelling wrote: For et sinnsykt rørleggerarbeid det er på IC-styret ditt! Dynamoen på min OM617A tok akkurat kvelden (har ingen lading på batteriet), så mulig jeg får handle en slik dynamo til meg selv. Skjønt, kan også skyldes uforklaring elfeil da jeg måtte slukke hele dashboardet på bilen for en tid tilbake pga sveisebrann. Men godt tips der i allefall når det gjelder dynamo Hva brukes den rare kontakten bakpå den orginale dynamoen til? Jeg har en slik en på min W123, men ikke på G-wagen.
Hehe! Det ble slik mtp IC løsningen for å "benytte" den ledige plassen, OG ikke ta opp plassen forran batterikassa.. Ser egentlig værre ut en det er.
Pluggen bak er bare en spesialtilpasset plugg som samler de tre kablene i "spade"-koblinger slik at alle kobles til/fra med pluggen.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Roar Sæther
- Offline
- Platinum Boarder
- Posts: 804
- Karma: 8
- Thank you received: 84
Kan si at det tok noen timer med fikling og forskjellige tilsynelatende "bra" alternativer, føre vi bestemte oss for denne løsningen.
Sinnsykt kult at du bare gjorde dette, Terje!! Jeg er glad at du da tar deg av alfa-testingen på oppsettet, slik at det er testet og godkjent føre vi andre begynner på samme mod.
Digger det, Terje!!
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
VTP hadde forresten ikke deler inne til å fikse en oljelekasje jeg har på returen fra turboen, noen som vet hvor dette kan skaffes?
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Du har brukt opp clutchen din? Hvor mye dreiemoment tåler en orginal G-clutch? Er det en god idé å gå over til grommere saker? Har opplevd før at clutch har gått fyken på trimma bil (pga dreiemoment), og da gjerne på et tungt gir på motorveien og med mye ladetrykk. Var dette bare en oppbrukt clutch, eller lader du for hardt? Sinter-clutch er vel særdeles upraktisk på en G, men kanskje det finnes sterkere alternativer? Var det ingen forvarsel? Ingen glipping eller sluring?
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Clutchen som står i er en gammel en, ukjent hvor gammel. Vet at den begynner å slure over ca 1,7 bar ladetrykk, så da holder jeg meg under det. Bilen akselererer greit likevel.. Mulig det hadde hjulpet å bytte til ny clutch mtp hvor mye trykk/moment jeg kan legge inn. Det får vi teste ut når nåværende clutch blir merkbart sliten. (Har ikke merket noe til at clutchen har blitt dårligere mens jeg har brukt den i bilen.)
Ang. røropplegget, vi får snart sparke oss ut og ta et "lokalt" G-treff så får du sett det med egne øyne!
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Roar Sæther
- Offline
- Platinum Boarder
- Posts: 804
- Karma: 8
- Thank you received: 84
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Terka wrote: Hr ikke brukt opp selve clutchen nei. Det var en lekasje som gjorde at bremseveska for clutchen lakk ut og dermed så var det ingen respons ved å "trå inn" clutch-pedalen. Clutchen satt altså bom fast hele tiden. Antar der var en pakning nede ved slavesylinderen, sa bare til Øystein/VTP at de skulle fikse det. Og det har de gjort. Vet mer snart.
Clutchen som står i er en gammel en, ukjent hvor gammel. Vet at den begynner å slure over ca 1,7 bar ladetrykk, så da holder jeg meg under det. Bilen akselererer greit likevel.. Mulig det hadde hjulpet å bytte til ny clutch mtp hvor mye trykk/moment jeg kan legge inn. Det får vi teste ut når nåværende clutch blir merkbart sliten. (Har ikke merket noe til at clutchen har blitt dårligere mens jeg har brukt den i bilen.)
Ang. røropplegget, vi får snart sparke oss ut og ta et "lokalt" G-treff så får du sett det med egne øyne!
Det der er enhver tuners forbannelse den dagen han oppdager at resten av bilen ikke var konstruert for bilens dreiemoment og det ekstra motoren yter. Clutchen vil vel ikke forfalle så lenge du ikke slurer, men sluring er som å bruke grovt sandpapir rett mot låret ditt, og tar liv av clutch på no time. Men om den tåler 1.7 bar, så tåler den vel sikkert 300 nm+ den vanlige clutchen da. Men putter du i grommere clutch, vil mer dreiemoment gå til girkassen din, som kanskje vil kaste inn årene en dag, og så må du oppgradere den. Eller så blir det for mye varme å ventilere om man kjører med mye flat pedal, siden mer HK automatisk betyr mer varme osv. Lurt å holde seg i skinnet og ikke havne for hardt på tuningkjøret, og heller ha en mild "map" innenfor grensene Jeg har en kamerat som har fått erfare alle disse tingene ;P Derfor biler ofte har lang modliste om de har mye HK.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.