Traktoren min.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Joar Martinsen
- Offline
- Expert Boarder
- Posts: 145
- Karma: 4
- Thank you received: 8
maelling wrote: Jeg har ligget greit i 110 km/h opp lierbakkene de siste 12 årene med NA-motor Det skal mer til enn som så for å imponere meg Monterer jeg også turbo + IC, så blir det lik konkurranse her : )
Kan ikke du roe ned postinga ett parr hakk?
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Men dersom det er et samlet ønske om færre postinger, så trapper jeg ned og nyter alt i stillhet G-entuasiasmen kan ta litt overhånd nå og da. I så fall beklager jeg det
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Satser dog på at temaet hovedsaklig vil omhandle min G, med tips, spørsmål, kritikk av valg/løsninger etc. etc.
Når det gjelder konkuranse om å kjøre fortest/akselerere fortest så er ikke Traktoren bygget for det formål. Den skal ta meg og stæsjet jeg har kastet inn i den greit frem. Og til det så var det 80 km/t med gasspedalen i bånn og 110 km/t med gasspedalen litt nede, med fullastet bil, jeg ville få frem som en behagelig forskjell. Hadde jeg skulle deltatt i en fartskonkuranse langsetter veiene så ville jeg enten valgt A6'en jeg solgte for kjøring på smale svingete vestlandsveier, eller Touareg'en på større østlandsveier. Traktoren er for meg en bruksbil & turbilprosjekt, hvor toppfart ikke er et stort fokus, men det gledes at den ikke slakker under den farten jeg ønsker å holde fordi motoren ikke klarer å dra den.
Snart god helg til alle G-utta. Min helg skal tilbringes i fjellet med å bygge hytte for en kompis.
Har forresten henta vinterhjula fra "vintermodifisering" hos Arctic Trucks, så bilen begynner å bli klar for skisesongen også.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Litt surt siden radiatoren bare er ca 4-5 år gammel.. Men den har vært igjennom en del runder med tettemiddel på defekt topp på M110 motor og ut/inn innnmomteringer ifbm diverse ombygginger.Spørs om det er verdt å prøve en ny runde med radiatortettemiddel for selve radiatoren, eller om jeg må krype ut til VTP og kjøpe ny radiator..
Lurer litt også på hva som kan være årsaken til at dette plutselig har oppstått, kan det være tretthetsbrudd i registeret pga mye ut/innmontering, eller det kan være steinsprang?
Edit: Da ser det foreløpig ut til at radiatoren er tett igjen. Litt mer kjøring ut over uka så får vi se om det holder...
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Dersom det er høyt overtrykk så skal jo også det komme ut i overløpsslangen slik det gjorde før jeg byttet motor? Da gikk det en del kjølevæske der med M110 motoren.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
'94 350GD (med '81-ramme)
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
eesp wrote: Radiatoren kan vel såvidt jeg vet loddes. Er den av messing tror jeg selv en vanlig rørlegger kan gjøre det uten store problemer.
Eg lodda min radiator med vanlig loddebolt og loddetinn beregnet for elektronikk og små ledninger
Har holdt seg tett i en måned til nå.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.