Traktoren min.
- Joar Martinsen
- Offline
- Expert Boarder
- Posts: 145
- Karma: 4
- Thank you received: 8
Terka wrote:
maelling wrote: haha. Hvilken gærning er det som henger bakpå G'en din opp den bakken der? For en gjeng rednecks!
Rednecks eller ikke, gleder meg til å se bilen din dra opp sandbakken der!
HAHAHAHAHA!!!
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
I dag har den virka delvis. Så virka den dårlig i kveld... Måtte ruse motoren litt, og så hugg reversen inn, og jeg flytta naboens mur... Kunne heller brukt de penga som går til å få opp muren igjen på bilen i stedet!
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Da er Traktoren på veien igjen. Motoren har fått ny toppakning, toppdekselpakning og eksosmanifoilpakning. Automatkassa er bytta ut med en 5-trinns manuell girkasse, og det er satt på en lånt Finnlandspumpe (siden min antagelig må justeres noe. (Har turtall som en sinuskurve på tomgang)). Videre er innerdel av IC'en på plass, ytterdelen gjenstår. Noe justering av gir osv gjennstår, men bilen er absolutt kjørbar. Dvs bilen nærmer seg snart "endelig versjon", hvor fokus bli på vedlikehold, støydenping og BRUK av bilen! Ganske så trivelig å ligge greit i 110 km/t opp lierbakkene med 4 hjul i bagasjerommet og 4 dekk på takgrinda, pluss diverse annet stæsj i bilen!
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Roar Sæther
- Offline
- Platinum Boarder
- Posts: 804
- Karma: 8
- Thank you received: 84
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Henrik Larsen
- Offline
- Junior Boarder
- Posts: 33
- Thank you received: 2
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
maelling wrote: Jeg har ligget greit i 110 km/h opp lierbakkene de siste 12 årene med NA-motor Det skal mer til enn som så for å imponere meg Monterer jeg også turbo + IC, så blir det lik konkurranse her : )
Jadda! Hadde selv høyere toppfart på 280 motoren en på OM617A, og den gikk også bedre opp der en original 617. Men forskjellen mellom original og "justert" 617 motor er ganske stor. Selv med større hjul og 5te gir aktivt trillet den greit opp uten å holde gasspedalen i bunn. Eneste som ble merket av at motoren jobbet var at turbotrykket gikk opp mot 1,7 bar (uten ferdig IC) og jeg har pt satt meg en grense der som jeg skal holde meg under for å kjenne at allt henger sammen. Drivstofforbruket har også gått betraktelig ned.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.