Øysteins W463 G350

More
9 years 6 months ago - 9 years 6 months ago #5855 by Kodja
Øysteins W463 G350 was created by Kodja
Har etter lang tids påvirkning fra den såkalte "Fosenmafiaen" gådd til innkjøp av en G350. Dette var en uventet vending for min del i og med at jeg alltid har vært motstander av Mercedes og alltid vært frelst på Volvo ;) Men takket(?) være landstreffet i år, og en spontan visning av bilen jeg nå har kjøpt, tidligere i høst, så ble det sannelig G-Wagen på meg også. Fristelsen ble for stor...

Bilen ser i mine øyne veldig bra ut. har det som er nødvendig av utstyr, en fin farge og interiør som skiller seg ut med Tofarget grått skinn og alcantara, AMG style... Motormessig har den fått seg en OM606A motor som skal skremmes opp når mr. El Presidente får sendt oppover Svenskpumpe. Den har også en større alu intercooler bak grillen.

Videre løp på bilen er å få skiftet CV ledd på mellomakselen, etter hvert få skiftet foringer på radiusarmer, overhalt knokkelhusene foran og bygget ny 3" eksos. På litt lengre sikt er planen å bygge TwinTurbo på 606'en. Det har jeg litt trua på kan bli moro.

Generelt sett har jo ikke bilen mye elektrisk utstyr, oppvarmet frontrute som ikke er koblet opp, enda, er vell det mest spennende elektronisk sett. Den har også regnsensor i ruta, men dette er vell ikke mulig å få koblet opp i ettertid?!

Litt andre planer framover på den er å få ordnet med bedre ryggelys, Sotede ruter er det verste jeg vet med tanke på å rygge vinterstid... ser ikke en dritt, så har googlet litt her og der for å kunne finne en løsing på Ryggekamera, ser G55 har jo en løsning der med kamera på toppen av bakdøra, så får se om det blir en sånn Aftermarket løsning på et vis. har liggende skiltmontert ryggekamera, men tror kanskje dette blir litt for "pinglete" for denne svære bilen. Skal teste litt på det området. Skal også skifte ut den 1Din Dab radioen som står her nå med Alpine 1Din mediaenheten og få inn noe bedre og kraftigere lydanlegg på sikt nå. Liker god lyd så dette må fikses.
Utover mot våren antageligvis blir det handlet inn G63 frontfanger og skjermbreddere er plana, det kan bli meget flott å se til.

vell... her kommer ferske bilder etter gårdagens "kattevask"...

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

Interiøret som avgjorde at jeg skulle kjøpe meg G. Herlig å se til spør du meg :) Mangler venstre dashbordlist, denne hadde forrige eier aldri fått fra forrige eier der igjen, så om noen har eller vet om så gjerne kom med tips, hadde vært fint å fått det fullendt. Ser bedre ut da.

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

Utvendig er den helt ok. lite rust og svineri, en del små skavanker, men de skal jeg ta så fort som mulig hos en fagmann som kan sakene sine som jeg vet av.

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

Kjøpte bilen uten Ku-Fanger så denne måtte av. syntes egentlig det ble finere også.

File Attachment:

Fant fram ei passe stor stålskive, to o-ringer i forskjellig størrelse til å ha bak på skiva for å tette hullene etter reservehjulet ble plukket av i går, og en liten o-ring til selve skruen for å få det helt tett der også. Føltes bedre å få hullene tett enn at de stod åpne i det kraftige regnskyllet som har vært den siste uka nå. om det finnes heldekkende gummiplugger så gjerne linke meg opp til dette, dette er en kjap fiks på et problem her og nå, som egentlig fungerer ganske bra tror jeg. Bedre enn at det siger inn fukt i hullene og legger seg i blekket og tar knekken på døra.

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:


File Attachment:

Motoren som skal skremmes opp litt. En godt fungerende OM606A med NEDjustert pumpe. Så gleder meg til å få den nye Svenskpumpa så bilen kan få litt mer futt.
Last edit: 9 years 6 months ago by Kodja.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 6 months ago #5856 by pehan
Replied by pehan on topic Øysteins W463 G350
Ser ut som en herlig bil! Gratulerer. Blir gøy å se med twin-turbo og svenskepumpe :D


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 6 months ago #5862 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
takk :)
må bare si at jeg er spent selv nå framover.

har testet bilen nå i helgen som Turnè-sjåfør i Trondhjæm i bya, og må si jeg liker bilen bedre og bedre dag for dag. trenger mer effekt, men ellers er den en suveren bybil må jeg si. og ikke minst for en respekt folk får i trafikken når det svære toget av en bil kommer dundrende ned asfalten, kjekt :)

Fikk montert inn DVD spilleren i gårkveld før kjøringen, og det tok sin tid kan man si. men det ble da tipp topp og mye bedre lyd med en gang bare med den montert. så nå blir det å få tenkt litt på kabellegging og smådetaljer før det blir bygget en fin basskasseløsning baki under ene langsgående bakre seterekken.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5872 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
Sannelig fått bestilt en del allerede, koster litt mer delene til G enn volvo har jeg funnet ut allerede ;) alltid skummelt med ny bil men jeg har ikke hjerte til å ikke fikse ting fortest mulig som jeg føler må til og som jeg vet må til for å få bilen i ship shape :)

Viskeroverføringer begge sider foran er besilt, ilag med nye CV ledd til mellomaksling, hjullagersett til framakselen + sleperinger og Ryggekamerahus til bakdøra fra G63.

Venter også i spenning på Svenskpumpe i midten av Oktober nå fra mr El. Presidente. den skal bli spennende å se hva gjør med bilens maskinist.

nå må vell det bare komme i posten så får man begynt med litt nødvendig fiks. liten ulyd fra hjullager foran på ene siden og litt slakke begge sider så skal bli greit å få skifta ut dette.

får vell avvente til dette er fikset med å montere inn noe mer stereo\bass tenker jeg. selv om jeg har alt jeg trenger liggende klart.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5873 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
File Attachment:

Clay Bar kit til rens og polering av lakken er kjøpt inn. får vell begynne med dette så fort Volvo'en er shainet opp og lagt ut for salg. spent på hvor blank man får denne. skal uansett bli godt å få polert :) litt stas med blank bil som preller av vann.

kjørte Volvo C70'n til jobb i dag for å starte med shainingen av den før salg, og må si det tar kort tid å venne seg til å sitte høyt og oversiktig! følte meg liten og hadde null oversikt framover. Så kan nok si at jeg foretrekker å sitte høyt og greit i 350n her gitt. bare få litt futt i bilen og skiftet det som skiftes må så blir det nok tipp topp dette.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5874 by SGK
Replied by SGK on topic Øysteins W463 G350
Dette ser veldig bra ut. Godt å se at bilen er i gode hender, og at du deler små og store prosjekter på forumet. Blir veldig gøy å se forskjellen neste gang jeg tar turen over fjorden!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5876 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
skal nok prøve å få den standsmessig tipp topp :) kan ta litt tid for det røyner på med ting og tang ellers også. men i kjent forumstil for min egen del kommer det nok (vell)mye bilder av ting jeg skal utbedre\gjøre tenker jeg nok ja ;)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5880 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
File Attachment:

tar seg godt ut offroad ja :p

File Attachment:

stemningsbilde

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5891 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
tok en liten runde i går og startet med lydanlegg til en kompis sin G300. brukte min som mal ettersom hans ikke var tilgjengelig for anledningen.

File Attachment:

to JBL 12" subber foreløpig som skal inn i porta kasse over hjulhuset.

File Attachment:

"avansert" måling av høyder på de forskjellige plankebitene.

File Attachment:

kassen nesten ferdig

File Attachment:

ferdig sammenskrudd og limt.

File Attachment:

basser montert inn.

File Attachment:

File Attachment:

kasse ferdig bygd, mangler å få inn bassport og trekke den opp i filt så den blir litt bedre å se på. om det blir for lite lyd, noe det ikke virka som for min del når vi testa den, så er det mulig å få på to til i frontveggen. trykka godt syntes jeg... selv skal jeg foreløpig bare ha inn en enkel 13,5" JL audio subb baki der på et vis.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago - 9 years 5 months ago #5892 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350


hvorfor fungerer ikke video på link\insert her? :)
Last edit: 9 years 5 months ago by Kodja.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.058 seconds
Powered by Kunena Forum