Øysteins W463 G350

More
8 years 10 months ago #6323 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
Takk for det :D

fikk plutselig lyst til å kjøre en tur i marka med bilen på skogsvei som er tung å gå i seg selv... så jeg fikk testa dekkene littegranne. pinglekjøring for de som bruker bilene aktivt, ja det vet jeg :p men for meg som er vant til å kjøre med gate"sliks" til enhver tid og stoppe når ujevnhetene er ille nok og bakkene bratte nok så var dette moro for min del ;) sperrene fungerte plutselig så da må man benytte seg av den moroa...

File Attachment:


File Attachment:


File Attachment:
The following user(s) said Thank You: volvo.power@live.no

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 10 months ago #6324 by minim
Replied by minim on topic Øysteins W463 G350
Fikk ikke med quote, men hvordan kobler du 3" eksos til turboen?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 10 months ago #6326 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350

minim wrote: Fikk ikke med quote, men hvordan kobler du 3" eksos til turboen?


var v-band flens der, så sveisa meg bare inn på den :)

kjøper du v-band flens fra torshov for eksempel må du vell slipe eller dreie ned tykkelsen for å få den på tror jeg. kan ikke det stemme Stian?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 10 months ago #6327 by minim
Replied by minim on topic Øysteins W463 G350
skulle hatt en sånn :D Jeg prøver å bruke det gamle flexibendet ut i fra turboen og mekke til noe. Har sveist ferdig mitt og det ble egentlig ganske likt ditt med unntak av at jeg har brukt 2x 60graders bend og et 30 graders bend for å komme meg ned og bruker 2.5" 60 bend for å gå ut litt på skrå bak. Blir muligens å lempe ut 350 motoren å sette inn 300 likevel så tror ikke jeg legger for mye i innfesting av eksos enda før jeg ser hva som skjer med den planen :) Var godt tiltak at du hadde lagt ut deleliste og bilder så ble det litt enklere å komme etterpå å lage dette.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 10 months ago #6328 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
legger ut det meste også for min egen del tilfelle jeg må reparere eller gjøre om på ting så blir det enkelt å gå tilbake å se hva jeg brukte ;)

har gådd å tenkt på hva jeg skal gjøre for å ikke miste reservenøkkelen, som lå knekt i mappen sin i påvente av å ramle ut uten forvarsel... tenkte at nå om og når joggesesongen starter når det blir oppholdsvær i trøndelag så er et upraktisk å jogge rundt med et stort knippe nøkler... så tok tak i går og fiksa den avknekte reservenøkkelen slik ;)

File Attachment:


File Attachment:


File Attachment:

kjekt å ha den med seg rundt halsen når man er ut å jogger.

File Attachment:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 10 months ago #6329 by volvo.power@live.no
kreativt dette med nøkkelen;)

(ikke for å spamme tråden til Øystein, men går du inn på min gammle tråd; G300, så finner du noen bilder av hvordan jeg gjorde det med 3")

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 10 months ago #6337 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
jupp. måtte bruke litt dødtid og overskudd på kreativitet som er ubrukt for tida til noe :)

har snart sett meg lei 2,5 fungerende høyttaler i dørene nå. og rævva lydbilde :p så må ordne med noe som matcher subbene så lyden blir levbar bruker den hver dag og kjører mye så fordel å ha god lyd å høre på.

File Attachment:

File Attachment:

superkjapp paint skisse av hvordan jeg tenker det. har et 3delt Infinity Kappa frontsett liggende på hylla som jeg vet ikke blir brukt i volvo 242n jeg pusser opp nå. så da monterer jeg det like godt inn i bilen her. blir MDF ramme rundt dørlommene foran med vinklet høyttalerringer skrått opp mot fører og passasjer og da trukket med duk så man får trukket det med glassfiber for form og stivhet. trekkes da til slutt opp i skai som matcher fargen på dørpanelene mest mulig.
The following user(s) said Thank You: bilkar

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 10 months ago #6342 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
har den uhelbredelige sykdommen: customfeber... så jeg må bare gjøre om på enda en ting i bilen...

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

bestilte meg et sett slike instrumentskiver til W124 som skal ha samme instrumentet som W463 av denne årgangen. Indigo/ Plasmaskiver. bestilte også med de avbildede Aluminium instrumentringene og en liten flaske med Rød\Orange UV maling og 2 UV dioder så man får belyst nålene skikkelig på nattestid. tror dette kan løfte utseende Betraktelig innvendig! kosta ikke såååå mye heller... så er spent på om monteringen går like fint på Mercedesen som på Volvo'n jeg monterte sånt på... kommer vell om en 2-3 uker tenker jeg.

venter også på å få AMG breddere i posten nå. bør være her innen 1-2 uker :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 9 months ago #6362 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
har kommet fram til at Taktelt MÅ jeg ha på sikt nå. bilen er så god å bruke på litt lengre turer så tenker meg å dra på turer innimellom der det er genialt å ikke være avhengig av hytte eller flatmark for å slå opp et vanlig telt...

noen som har gode forslag til taktelt? ev merke og leverandør og priser ikke minst...

har funnet et par som jeg synes ser litt geniale ut på hver sin måte...

File Attachment:

www.frontrunneroutfitters.com/tents-awni...nt.html#.VY8Mjvntmko
genialt med at man fremdeles har plass framover\bakover på takstaktivet eller eventuelt ikke trenger mer enn et halvt takstativ...

File Attachment:

File Attachment:

og denne ser jo lovende bra ut for transporten mellom etappene med tanke på utforming og vekt øverst oppå bilen. Carbon. sikkert ikke veldig billig...
www.mercedes-g-entdecker.com/tent%20with.htm

File Attachment:

offroad Campingvogn ;p
vurderete også en slik ei vending men med alle ekstra ulempene med ferge kostnader og noe ekstra hengende og dingle blir jo det bortkasta opplegg... hehe

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 9 months ago - 8 years 9 months ago #6364 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Øysteins W463 G350

Har et Maggiolina Airlander som jeg er svært fornøyd med. Bruker det 30-40 overnattinger hver sommer. Tåler mye regn og vind. Stabilt og god konstruksjon!

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Attachments:
Last edit: 8 years 9 months ago by bimmerc. Reason: Bilde
The following user(s) said Thank You: Kodja

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.092 seconds
Powered by Kunena Forum