Øysteins W463 G350
her er oppskriften og delene som ble brukt. komplett nytt for ca 3000kr på biltema:
www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedel...elt-skjoteror-79122/
flexirør 3" 1 stk
www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedel...FFE-76MM-05M-798540/
0,5m 3" rak rør 1 stk
www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedel...MUFFE-4576MM-798544/
45¤ 3" rør. 2 stk
www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedel...MUFFE-9076MM-798546/
90¤ 3" rør. 1 stk
www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedel...MX2-215X135X-798563/
kort lyddemper 3" -> dobbel 2,5" 1 stk.
www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedel...-215X135X500-798564/
lang lyddemper 3". 1 stk
www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedel...ammer-2-stk-7923102/
3" rørklemmer. 2 pakker
www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedel...g-79500/?artId=79500
2 eksosoppheng. hengte opp mellom de to lyddemperene på en del av 3" rakrørbiten. og en til å støtte opp flexi røret.
www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedel...FFE-90-635MM-798537/
90¤ rørbøy 2,5". 2 stk til enderør.
kort oppsummert for de som ev skal kopiere...
79126 x1 -Flexirør
798544 x2 -45¤ 3"
798546 x1 -90¤ 3"
792376 x2 -3" rørklammer
79500 x2 -eksosoppheng universalt
798537 x2 -endestusser 2,5"
798563 x 1 -kort lyddemper med dobble utløp. 3"-2,5"dobbel
798564 x 1 -3" lang lyddemper
TOTALPRIS Biltema: 2056,- inkl mva... for alt fra turbo og bakover...
alternativt delenr til kort lyddemper med enkelt utløp: 798562
www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedel...MM-215X135X2-798562/
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
www.watski.no/Skringshllare-12st-113H3
slik vanntett 12 stiks sikringsholder bør holde i massevis samme hva man tenker på vil jeg tro. monterer den rett foran på blekket der batteriet står så den er lett tilgjengelig.
hellahd.com/index.php/default/electrics/...lectrics-product-13/
samt slik vanntett releboks skal jeg sjekke prisen på i morgen på jobb.
monterte også endelig denne. sprutdeksel til automaten. kosta vell en 30-40kr på Motortrade mener jeg det var. greit å ha den på plass også. greit å få tatt unna litt småplukk her og dær. neste på kort\langsiktig plan blir vell å få bytta dørhengsler på førerdør samt få litt bistand fra Overlandgarasjen i oppsmøring og justering av de andre dører og hengsler så de går litt lettere Oljebytte står straks for tur også.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Ett kamera monter på glassfibertopp på cab. Det er jeg mest fornøyd med kvalitet på. Det andre er et skiltkamera montert på støtfanger ved kula. Det ble for nært, men virker til formålet (finne hengerfestet)!Kodja wrote:
vet det er noe variabelt hvor bra man får trådløst på. kjøpte sendersystemet ilag med det lille kameraet jeg skal ha i originalhuset. så måtte teste blir nok lagt kabel når jeg monterer på bakluka ja. har du montert på G-wagen mener du? har du monteringsanvisning for selve huset hvor og slikt det skal borres\ monteres? hadde vært veldig kjekt om noen hadde!bimmerc wrote: Hei.
Trådløse ryggekameraer er kjent for å ha mye støy og jeg har ikke klart å finne noen som kan anbefales. Tror ikke det nytter å skjerme noe da det er systemet som er dårlig.
Hvorfor valgte du trådløs signaloverføring når du likevel trekker ledninger? Jeg har ettermontert ryggekamera på de 4 bilene jeg har idag og kan bare si at man får hva man betaler for. Det beste kameraet er det største og dyreste, men de som er montert ved bilskiltene fungerer også greit. Jeg vurderte trådløs men fant ingen som funket og søk på forum ga heller ikke resultat. Nevner det slik at du ikke skal tro at det erdu som gjør noe galt med monteringen.
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
skifta et defekt endeledd i går samt tok 4hjulskontroll på jobb og fikk den bra på veien igjen. godt å ha det unnagjort også. var for min egen husk og logg sin del: høyregjenget 24mm gjenger, stor kon... så husker jeg det til neste gang
smørte opp alle punkter på mellomaksler.
tok lysjustering og skiftet til led pærer i park samt Osram NightBreaker pærer. ble bra lys syntes jeg.
halogen pærer er gammeldags.
LED må inn, som det meste annet på sikt på bilen skal skiftes til LED.
kun parklys på, xenon look pent!
fikk også kobla ferdig Auber instrumentene og kobla til EGT sensoren. så nå har jeg overvåkning på eksostempen. har vært på litt over 300grader i de værste bakkene så langt. men blir vell noe høyere når DieselMeken pumpa kommer på snart nå. EGT måling øverst til høyre på de digitale målerene der på bildet.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
har sett meg litt forvirra av alle kabler og releer som går i motorrommet med separate sikringsholdere og alt der jeg så langt ikke vet hva de går til så har bestilt meg en vanntett sikringsholder til formålet. venter på vanntette releholdere også. nå skal det ryddes skikkelig opp og få det veldig okei festet opp. denne boksen er egentlig båtutstyr men er genial da den har 12 sikringsholdere og 12 jordingspunkter med felles jording og + punkt på holderen så det går ann å få det veldig rent å pent. kanskje flere også kan ha nytte av en slik en, så legger ut godt med bilder i alle vinkler så man ser godt hvordan det ser ut.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
s451.photobucket.com/user/kodja/media/G3...jpg.html?sort=3&o=17
Dieselmeken\Svenskpumpe er montert og GUD BEDRE for en forandring det ble å kjøre! bilen flytter på seg som en normal sprek personbil... til tross for sine 2,52 tonn... veldig behagelig å ha kraft til å kjøre forbi, kjøre opp og rundt det meste nå. og pumpa er bare litt påjustert så det finnes ekstremt med potensiale. men det berger veldig godt som det er nå også!
OBS OBS OBS! om man ber om å få den nye G-Wagen braketten for alda fra Dieselmeken så vær obs på at den tar i boksen på pumpa som går til automaten(?!) jeg måtte bytte over til standard braketten igjen.
motorfeste før
motorfeste etter
og ang standard alda brakett så tok den i selve motorfestet på motoren til meg. løsningen ble å slipe ned kanten som stikker ut på motorfestet og så få pumpa på plass.
neste på plana var å få bytta ut en trang og jævlig innsugsrør med leamikk som jeg ikke trenger med noe mer kurrant løsning! takk til Lars på Landteknikk for hjelpen med å sveise om Alurøret til innsuget!
innsuget demontert.
denne skal bort!
2,5" alurør, litt vell tynt å sveise i følge kompisen men det gikk.
ferdig påmontert. 2,5" silikonslange skal da på denne og trykkrøret fra mercedes 210 som står montert inn i motorrommet.
done. ble veldig greit å komme til også nå.
innsug innmontert med Turbotrykksgiver og slange til Alda.
har da had en liten service på bilen. skiftet forfilter på dieselen, hovedfilter skal skiftes straks også. motoroljen og filteret er skiftet samt styreservofilteret er skiftet nå. godt å ha det gjort.
fylte også på Prolong Olje+ for ekstra smøreevne i motoroljen. har også Diesel+ på tanken jevnlig for smøring av dyser og pumpe og vedlikehold av disse.
var også på langtur med bygdagjengen her ned til Rena på offrodtreff. veldig moro! til tross for enda ikke helt innjustert tomgang og div problemer med at gasswiren hang seg opp og gjorde kjøreturen interessant på glatta så gikk bilen med et forbruk på 1,1L Mila med potensiale om lavere ved mindre tomgangskjøring og gassheng. fornøyd med den!
for de som også da merket at jeg sørafor sleit med at turtallet hang seg opp så har jeg nå funnet en fiks som får forfines en gang jeg er av med innsuget igjen. en ekstra returfjær mot gassarma som trekker den tilbake. har fungert utmerket etter montering og er ganske så fornøyd med at gassen ikke henger seg opp i tide og stort sett utide før jeg fiksa det.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.