Øysteins W463 G350
10 years 4 weeks ago #5924
by Heggernes
Replied by Heggernes on topic Øysteins W463 G350
Flinke til å dokumentere! Får jo litt "lyd" kløe i fingrene av å sjå goe løsninger på sub kasse som ikje bruker opp mye av den verdifulle gulv plassen bak! Funker 18 mm kryssfiner like bra som mdf til lyd? Tenkte å kle med stoff eller lignende så finish betyr lite.
The following user(s) said Thank You: Kodja
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
10 years 4 weeks ago #5925
by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
takker! joda, lang erfaring med prosjektlogg på biler så kan til tider bli i overmål mye bilder og dokumentasjon i følge enkelte... kremt
men det er litt av moroa!
alt kan funke, personlig aldri brukt annet enn MDF 16mm og 19mm når jeg har bygd, ettersom det er "dødt" trevirke. kryssfinneren er vell ikke helt urørlig og trekker til seg litt fuktighet og sånt i større grad enn mdf, men det fungerer nok helt sikkert.
koster bare 400kr for ei SVÆR plate mdf da så man har til to kasser nesten
men det er litt av moroa!
alt kan funke, personlig aldri brukt annet enn MDF 16mm og 19mm når jeg har bygd, ettersom det er "dødt" trevirke. kryssfinneren er vell ikke helt urørlig og trekker til seg litt fuktighet og sånt i større grad enn mdf, men det fungerer nok helt sikkert.
koster bare 400kr for ei SVÆR plate mdf da så man har til to kasser nesten
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
10 years 3 weeks ago #5939
by Kodja
så skrider man til verket igjen.
tilpasset plata som vises mot døråpningen så den følger hjulhuset best mulig.
40 liter lukka kasse.
enkel måte å få tegna på helt rundt hull... to skruer i en trebit...
ferdig kappa ut. høyden på kassene på begge sider er nå 34cm. tror det var sånn ca det samme som høyden på sitteputa på originale vippesetet. oppå her nå så blir det ei ny typp plate som festes på et fikst vis som skal polstres og trekkes opp i skai\skinn så det blir en riktig god sittepute og kan brukes som normalt om det hadde vært klappsetene der.
sånn akkurat passe for voksen kar å sitte.
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
så skrider man til verket igjen.
tilpasset plata som vises mot døråpningen så den følger hjulhuset best mulig.
40 liter lukka kasse.
enkel måte å få tegna på helt rundt hull... to skruer i en trebit...
ferdig kappa ut. høyden på kassene på begge sider er nå 34cm. tror det var sånn ca det samme som høyden på sitteputa på originale vippesetet. oppå her nå så blir det ei ny typp plate som festes på et fikst vis som skal polstres og trekkes opp i skai\skinn så det blir en riktig god sittepute og kan brukes som normalt om det hadde vært klappsetene der.
sånn akkurat passe for voksen kar å sitte.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
10 years 2 weeks ago #5956
by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
Da har galskapens helg tatt slutt. Var med en kompis til Sarpsborg å henta org. G300 2000modell. meget oppegående bil å kjøre.
Henta samtidig Svenkspumpa til bilen min, skal bli godt å få litt mer guffe, for denne ble dau i forhold til en org. G300 med elektrisk pumpe som er litt mer respons i.
etter anbefaling fra mestern her i bygda så satte jeg meg ned nå og bestilte meg litt "sikkerhetsutstyr" før pumpa skal monteres så det blir litt sikrere å kjøre med varsling på temperaturer og trykk.
bestilte to sånne for å sette på siden av spilleren. går akkurat i og med at displayene måler 48x48mm hver og hullet er 60x100 i dashbordet.
dobbelt display for turbotrykk og egt måling og det andre blir IAT\innsugsluft temperatur og Volt.
påskrubar turbotrykksensor fra -1 til 2,5 bar. 1\4 NPT gjenger.
EGT sensor. 1\8NPT gjenger.
IAT\ innsugslufttemperatur sensor.
må vell gå ann å få litt kontroll på temperaturer og trykk med dette under kjøring.
Henta samtidig Svenkspumpa til bilen min, skal bli godt å få litt mer guffe, for denne ble dau i forhold til en org. G300 med elektrisk pumpe som er litt mer respons i.
etter anbefaling fra mestern her i bygda så satte jeg meg ned nå og bestilte meg litt "sikkerhetsutstyr" før pumpa skal monteres så det blir litt sikrere å kjøre med varsling på temperaturer og trykk.
bestilte to sånne for å sette på siden av spilleren. går akkurat i og med at displayene måler 48x48mm hver og hullet er 60x100 i dashbordet.
dobbelt display for turbotrykk og egt måling og det andre blir IAT\innsugsluft temperatur og Volt.
påskrubar turbotrykksensor fra -1 til 2,5 bar. 1\4 NPT gjenger.
EGT sensor. 1\8NPT gjenger.
IAT\ innsugslufttemperatur sensor.
må vell gå ann å få litt kontroll på temperaturer og trykk med dette under kjøring.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
10 years 2 weeks ago #5958
by Kodja
fant en nogenlunde god forklaring på dårlig motoreffekten... trykkrøra som er lagt opp har slått sprekk eller revna stort på en plass og ligger å slår og gnisser seg til et snart kommende hull litt lenger oppe på motorfestebraketten.
er jeg heldig så stemmer det med et nytt trykkrør vi fant liggende på lager her også. skulle vært lagt opp alt fra scratch når jeg ser hvor trangt og i klem alt ligger. men det får bli på sikt. vannavkjølt cooler er notert på ønskelista. har tatt en god del bilder på landstreffet av Tor Guttorm sin med dette, som ser ut som en god løsning så får se en gang framover. men den dagen G63 frontfangeren kommer på bilen, mot våren, så blir det nok planlagt vannkjølere i gitterene på den.
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
fant en nogenlunde god forklaring på dårlig motoreffekten... trykkrøra som er lagt opp har slått sprekk eller revna stort på en plass og ligger å slår og gnisser seg til et snart kommende hull litt lenger oppe på motorfestebraketten.
er jeg heldig så stemmer det med et nytt trykkrør vi fant liggende på lager her også. skulle vært lagt opp alt fra scratch når jeg ser hvor trangt og i klem alt ligger. men det får bli på sikt. vannavkjølt cooler er notert på ønskelista. har tatt en god del bilder på landstreffet av Tor Guttorm sin med dette, som ser ut som en god løsning så får se en gang framover. men den dagen G63 frontfangeren kommer på bilen, mot våren, så blir det nok planlagt vannkjølere i gitterene på den.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Roar Sæther
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Posts: 804
- Karma: 8
- Thank you received: 84
10 years 2 weeks ago #5960
by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Øysteins W463 G350
Når vi nå får tatt siste tweak på cooler oppsettet til Tor-guttorm, kan vi godt anbefale den løsningen. Fungerer bra nå også, men den sliter litt med å holde slangene tett når trykket nærmer seg 2 bar
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
10 years 2 weeks ago #5961
by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
Høres bra ut! Må få oppskrifta da
Måkke lade så mye vettu! Ellers så får dere gå over til andre overganger som tåler det
Måkke lade så mye vettu! Ellers så får dere gå over til andre overganger som tåler det
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
10 years 2 weeks ago #5965
by Kodja
tror jeg har funnet ut hva som er årsaken til oljelekkasje på bilen også... det var litt lekkasje ved rensing av bunnpanna så jeg på hjørnet av den i bakkant. rensa og vaska å skura den godt med avfeting for å se alt. men da det ble rent der virka det som det var en bit som ikke satt helt godt fast. pirka litt i den og da falt den av og det kom fram en tynn liten sprekk som det drypper ut litt olje ifra. vaska det godt rent og dytta på litt Tec7 foreløpig til jeg får tid til å plukke av bunnpanna og sveist den. kjipe saker.
fant også ut hvorfor det var litt svak trekkkraft i bilen også som sagt. plukka ut røret og erstattet det med et nytt et som lå på lager her. banka det til litt likere så det ikke ligger i klem og sprekker opp slik det som stod der fra før har gjort. revna var svær... rør fra Mercedes 210 tror vi som er brukt.
tetta også tempsensorhullet litt likere med mindre bolt med skive og silikon mellom for å få det tettest mulig og og med at alusveis ikke er tilgjengelig for å sveise det igjen.
dimensjoner for de som lurte på det.
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
tror jeg har funnet ut hva som er årsaken til oljelekkasje på bilen også... det var litt lekkasje ved rensing av bunnpanna så jeg på hjørnet av den i bakkant. rensa og vaska å skura den godt med avfeting for å se alt. men da det ble rent der virka det som det var en bit som ikke satt helt godt fast. pirka litt i den og da falt den av og det kom fram en tynn liten sprekk som det drypper ut litt olje ifra. vaska det godt rent og dytta på litt Tec7 foreløpig til jeg får tid til å plukke av bunnpanna og sveist den. kjipe saker.
fant også ut hvorfor det var litt svak trekkkraft i bilen også som sagt. plukka ut røret og erstattet det med et nytt et som lå på lager her. banka det til litt likere så det ikke ligger i klem og sprekker opp slik det som stod der fra før har gjort. revna var svær... rør fra Mercedes 210 tror vi som er brukt.
tetta også tempsensorhullet litt likere med mindre bolt med skive og silikon mellom for å få det tettest mulig og og med at alusveis ikke er tilgjengelig for å sveise det igjen.
dimensjoner for de som lurte på det.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
10 years 2 weeks ago #5966
by Kodja
CV ledd måtte byttes pga fryktelig slakke.
forferdelig tørt inni her.ikke mye smøring har vært siste tida i alle fall.
[/URL]
ferdig produkt. montert sammen og bedre ble det. men det er fremdeles et slag i drivverket ved giring som kjennes veldig godt. Mestergarasjen her i bygda misstenker kronhjul og pinjong\bakdiff er slitt. det er jo billig...
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
CV ledd måtte byttes pga fryktelig slakke.
forferdelig tørt inni her.ikke mye smøring har vært siste tida i alle fall.
[/URL]
ferdig produkt. montert sammen og bedre ble det. men det er fremdeles et slag i drivverket ved giring som kjennes veldig godt. Mestergarasjen her i bygda misstenker kronhjul og pinjong\bakdiff er slitt. det er jo billig...
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
10 years 2 weeks ago #5967
by bimmerc
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Replied by bimmerc on topic Øysteins W463 G350
G-wagen er billig! Over tid!
Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Time to create page: 0.081 seconds