Peters Parkering
Pehan wrote: Skrudde ned tanken i dag, og det var jo ikke så galt som jeg kanskje hadde tenkt. Her har faktisk tectylen hatt noe for seg. Eneste jeg må bytte er foringen rundt eksosen, og noen slangeklemmer, og en liten bit med slange.
Jeg har jo slitt med diseldyr i tanken, og helt siden jeg hentet bilen hos Tisleidøl på Beitostølen, har jeg måttet være forsiktig med å kjøre den under halv tank. Jeg har tilskrevet det dyrenes herjinger, og hatt det på listen å gjøre noe med tanken. I dag var altså dagen her, og tanken er tatt ut og børstet. Da jeg tok ut sila fikk jeg se noe spennende:
Merkelig at bilen har beveget seg i det hele tatt. Jeg har jo reflektert litt over, at den ikke har hatt så veldig frisk langspurt i det siste, men at det skulle være så hårete, hadde jeg ikke trodd. Vi tar det en gang til, litt nærmere:
Min såg ganske lik ut når eg gjorde det samme som du gjør nå! Utrolig at nok diesel kom igjennom til at bilen gikk framover!
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Skal kjøre bilen på en liten langtur, og se om det er noen forskjell på forbruket, nå som silen er renset, og tanken fylt med frityrolje.
Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Så jo nokså kult ut når jeg kjørte med den på taket, men det var ingen som reagerte på det.
Her er tanken på plass i garasjen. Jeg skal kjøpe noen LECA-blokker å legge under pallen, for lettere å kunne tappe grums.
Har kjørt ca 22 mil med frityr, og ikke hatt noen problemer så langt. Har fyllt på ca 25 liter, så det stemmer jo ganske bra. Skal fylle tanken helt opp, og starte litt nøyere målinger. Hadde omtrent 1,3 på mila tidligere, men det var med silen full av drit.
Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Roar Sæther
- Offline
- Platinum Boarder
- Posts: 804
- Karma: 8
- Thank you received: 84
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Uansett, så er bilen godkjent, og jeg er happy som en pig in shit, som de sier.
Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Vil den gjøre nytten tro? Regner med at det er greit å lakkere den svart, for stå bedre i stil med de andre viserne. Har funnet noen andre fine og svarte til turbotrykk og spenning:
Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Skar til noen skiver i plast og bytta den ut med analog klokka mi.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Spenningsmåleren er installert, og det ble riktig fint. Den har passe farge, og passe lysstyrke. Får se om jeg kan lage til en fin montasje til den etter hvert. Nå henger den i et sånn kjipt plastikkhus, og ser litt rar ut for seg selv.
Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.