Peters Parkering

More
11 years 9 months ago #3429 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic Peters Parkering

Pehan wrote: Skrudde ned tanken i dag, og det var jo ikke så galt som jeg kanskje hadde tenkt. Her har faktisk tectylen hatt noe for seg. Eneste jeg må bytte er foringen rundt eksosen, og noen slangeklemmer, og en liten bit med slange.

Jeg har jo slitt med diseldyr i tanken, og helt siden jeg hentet bilen hos Tisleidøl på Beitostølen, har jeg måttet være forsiktig med å kjøre den under halv tank. Jeg har tilskrevet det dyrenes herjinger, og hatt det på listen å gjøre noe med tanken. I dag var altså dagen her, og tanken er tatt ut og børstet. Da jeg tok ut sila fikk jeg se noe spennende:



Merkelig at bilen har beveget seg i det hele tatt. Jeg har jo reflektert litt over, at den ikke har hatt så veldig frisk langspurt i det siste, men at det skulle være så hårete, hadde jeg ikke trodd. Vi tar det en gang til, litt nærmere:


Min såg ganske lik ut når eg gjorde det samme som du gjør nå! Utrolig at nok diesel kom igjennom til at bilen gikk framover!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 9 months ago #3449 by pehan
Replied by pehan on topic Peters Parkering
Det var jo som å få ny bil! Nå er den leken og fin, og sikkert vel så tørst :D Vil uansett tro at maskinen jobber bedre med skikkelig drivstofftilgang. Utrolig herlig å ha gjort denne jobben; nesten så det var verdt å vente med å gjøre det. Endringen fra kul 4-kantracer, til campingvogn har gått så gradvis, at jeg hadde vendt meg til den litt daue motoren. Nå er jo alt bare moro!

Skal kjøre bilen på en liten langtur, og se om det er noen forskjell på forbruket, nå som silen er renset, og tanken fylt med frityrolje.


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago - 11 years 8 months ago #3486 by pehan
Replied by pehan on topic Peters Parkering
Har hentet ny oppsamlingstank til frityren. Det har vært Ad-Blue på den, så det passer jo bra. 1000 liter, i bur, på pall.



Så jo nokså kult ut når jeg kjørte med den på taket, men det var ingen som reagerte på det.



Her er tanken på plass i garasjen. Jeg skal kjøpe noen LECA-blokker å legge under pallen, for lettere å kunne tappe grums.

Har kjørt ca 22 mil med frityr, og ikke hatt noen problemer så langt. Har fyllt på ca 25 liter, så det stemmer jo ganske bra. Skal fylle tanken helt opp, og starte litt nøyere målinger. Hadde omtrent 1,3 på mila tidligere, men det var med silen full av drit.


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
Last edit: 11 years 8 months ago by pehan.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #3489 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Peters Parkering
LIKER!! :cheer:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #3505 by pehan
Replied by pehan on topic Peters Parkering
Nå har jeg endelig hatt bilen på etterkontroll, og den passerte med to ener-feil. Det komiske, er at nettopp disse to feilene - feil antall parklys, og manglende skiltbelysning - hadde jeg reparert kvelden før. Den eneste forklaringen, er at "mekanikeren" som sjekket bilen ikke klarte å vri på bryteren i dashbordet. Det er nesten ufattelig, men det er snakk om samme mann som mente at den lastbalanserende ventilen min hang fast. Han påsto til og med, at den var så fastrustet, at den nok kom til å falle fra hverandre når jeg skulle løsne den. Ventilen var ikke fast.

Uansett, så er bilen godkjent, og jeg er happy som en pig in shit, som de sier.


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #3513 by Tisleidøl
Replied by Tisleidøl on topic Peters Parkering
Grattis!! Håper å se deg på treffet i august:)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago - 11 years 2 months ago #4199 by pehan
Replied by pehan on topic Peters Parkering
Med tanke på fremtidig oppgradering av pumpe, har jeg sondert terrenget litt, og funnet følgende måler på Biltema:


Vil den gjøre nytten tro? Regner med at det er greit å lakkere den svart, for stå bedre i stil med de andre viserne. Har funnet noen andre fine og svarte til turbotrykk og spenning:



Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
Last edit: 11 years 2 months ago by pehan.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 10 months ago #5620 by Tommyfn
Replied by Tommyfn on topic Peters Parkering
Vil ikke anbefale deg den eksostemp måleren. Kjøpte den og kobla til. Men lyset var så sterkt at jeg ble blenda i dagslys. Tør ikke tenke på hvor sterkt det ville blitt på svarte natten :-) Men i den serien du linket turbomåler har de en eksosmåler og. Den kjøpte jeg, og ser nøytral og fin ut. Og fin lysstyrke! Den er ivertfall jeg storfornøyd med :-)

Skar til noen skiver i plast og bytta den ut med analog klokka mi.
The following user(s) said Thank You: pehan

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 9 months ago #5671 by pehan
Replied by pehan on topic Peters Parkering
Etter en god del kjøring med Dieselmeken-pumpe, har jeg landet på, at jeg ikke trenger temperaturmåler på eksosen. Bilen går mer enn bra nok, og uten at den blir spesielt varm. Tror ikke eksostempen er noe problem heller, så da driter jeg i det, til noen overbeviser meg om noe annet.

Spenningsmåleren er installert, og det ble riktig fint. Den har passe farge, og passe lysstyrke. Får se om jeg kan lage til en fin montasje til den etter hvert. Nå henger den i et sånn kjipt plastikkhus, og ser litt rar ut for seg selv.


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.052 seconds
Powered by Kunena Forum