Peters Parkering

More
12 years 2 months ago #2775 by Iver460
Replied by Iver460 on topic Peters Parkering
Ikke kritisk for driftssikkerheten, men det lukter skikkelig uggent dieseldamp i bilen når returslangene lekker. Byttet nettopp disse på 240 GDn min, tok 10 min å bytte alle sammen med en avbitertang og 1,5 meter fersk slange.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2778 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Peters Parkering
Jeg kan tenke meg at forbruket går noe ned etter at du får dette ordnet. Sjekk alle de slangene mellom dysene når du først er i gang.

Alle monner drar :cheer:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago - 12 years 2 months ago #2804 by pehan
Replied by pehan on topic Peters Parkering
Noen som har en idé om hva den lille bryteren handler om da?



Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
Last edit: 12 years 2 months ago by pehan.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2805 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Peters Parkering
Går det noen ledninger fra denne bryteren? Eller beveger den noe annet mekanisk?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2809 by pehan
Replied by pehan on topic Peters Parkering
Det går noen ledninger til den. Rent mekanisk er det bare en bryter, og den beveger ikke noe annet, som spjeld eller liknende.


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2822 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Peters Parkering
Kan du følge disse ledningene, å se hva de går til? Burde gi noe forklaring.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #2922 by pehan
Replied by pehan on topic Peters Parkering
Ørjan mente at bryteren er relatert til hvor hardt batteriet skal lades fra defa-systemet. Tipper han har rett. Jeg har plugget i kabelen, men det var ikke noe lading å spore, så det er sikker gått noen sikringer.


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #2923 by pehan
Replied by pehan on topic Peters Parkering
Jeg har nettopp hentet bilen fra EU-kontroll, og kan bare konstatere, at den ikke gikk så bra som ønskelig. Bilen fikk for mange feil, og ble ikke godkjent. De gode nyhetene, er at noen av de tingene jeg fryktet at de skulle finne, heldigvis ikke var der. Jeg var redd for knekte fjærer og lekkasjer, men det var det ingen av.

Feilene var:
  • mer enn 25% rust på en side av begge bremseskivene foran
  • bremserørene svekket av rust
  • lastavhengig ventil sitter fast

Mekanikeren sa, at når det gjalt bremserørene, så var det ikke selve rørene under bilen. Antar han da mente slangene som går ut til tromlene?

Uansett ikke såå galt.

Har fått 1000 liters dunk til å samle frityr i. Kanskje optimistisk?


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #2927 by Tisleidøl
Replied by Tisleidøl on topic Peters Parkering
Du som bor i Kristiansand er det gode muligheter for å få menge kontakter angående henting av frityrolje. Kryr jo av spisesteder og de fleste gir bort oljen med glede. Jeg får mer enn nok har i lille Valdres.
Lasteventilen din kan nok smøres opp. Funka iallefall på min. Ang de andre tingene så kunne det vært meget verre, heldigvis ikke det mest kostbare og fikse. Tror jeg gav ca 3000 for nye skiver og klosser framme til bilen min. Bytte noe på bremserørene på den hvite jeg hadde, ikke dyrt bare veldig knotete jobb. Jeg og Roar hadde noen stillinger og kroppstillinger under sakseløfteren hans somme hadde fått turnere til og gråte av misunnelse :laugh:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #2933 by pehan
Replied by pehan on topic Peters Parkering
Jeg var innom første stedet i dag, men de fortalte, at det allerede var en kar som kom innom. Innehaveren fikk nummeret mitt, og sa han skulle ringe meg hvis det ble noe. Han fortale at andre kjøkkeneiere leverte til ham, slik at han kunne bli kvitt det for dem. Jeg øyner en mulighet. Skal kontakte andre steder etter hvert. Skal se det blir orden på det etter hvert :D

Må bare lage meg et filtreringssystem. Tror jeg skal ha to reservoarer. 1000 literen med grovfilter til å samle opp i, og så en tønne med finere filter som jeg kan bruke som forbruksdunk. Da kan olja få satt seg litt, og en del av rusket vil forhåpentligvis kunne synke til bunnen.


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.055 seconds
Powered by Kunena Forum