Traktoren min.

More
12 years 6 months ago #1954 by maelling
Replied by maelling on topic Traktoren min.
Skal innrømme at tanken går raskt på min. Gir jeg flatt jern fra holmensenteret og til liertoppen, forsvinner en kvart tank. Det er ikke tull en gang. Men da flytter jeg meg i 40-50 km/h over resten av trafikken :D På full gass går tanken usannsynlig raskt. Men ellers er det ikke så ille. Jeg har fått så mye mer dreiemoment på 2500-3000 rpm med 2.5 tommer eksos at jeg gasser mindre og bruker mindre. Det er tydelig at orginal G-eksos er for snaut.

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #1955 by Joar Martinsen
Replied by Joar Martinsen on topic Traktoren min.

maelling wrote: Jeg har ligget greit i 110 km/h opp lierbakkene de siste 12 årene med NA-motor ;) Det skal mer til enn som så for å imponere meg :P Monterer jeg også turbo + IC, så blir det lik konkurranse her : )


Kan ikke du roe ned postinga ett parr hakk?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #1956 by maelling
Replied by maelling on topic Traktoren min.
Hei Joar. Poster jeg for mye på gwagen.no, eller mener du offroad.no, eller begge kombinert? Jeg har da ikke postet noe særlig på gwagen.no. Jeg har 66 postinger totalt på gwagen.no, og nesten alt er på Terka sin tråd.

Men dersom det er et samlet ønske om færre postinger, så trapper jeg ned og nyter alt i stillhet :) G-entuasiasmen kan ta litt overhånd nå og da. I så fall beklager jeg det :)

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #1957 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.
@Martin; Post i vei i tråden min du. ;) Dette er en ganske uhøytidelig/useriøs tråd om Traktoren så hvem som helst kan poste her så mye de vil. Er generelt "nettlei" selv for tiden, så andre kan gjerne holde tråden litt i gang.
Satser dog på at temaet hovedsaklig vil omhandle min G, med tips, spørsmål, kritikk av valg/løsninger etc. etc.

Når det gjelder konkuranse om å kjøre fortest/akselerere fortest så er ikke Traktoren bygget for det formål. Den skal ta meg og stæsjet jeg har kastet inn i den greit frem. Og til det så var det 80 km/t med gasspedalen i bånn og 110 km/t med gasspedalen litt nede, med fullastet bil, jeg ville få frem som en behagelig forskjell. Hadde jeg skulle deltatt i en fartskonkuranse langsetter veiene så ville jeg enten valgt A6'en jeg solgte for kjøring på smale svingete vestlandsveier, eller Touareg'en på større østlandsveier. ;) Traktoren er for meg en bruksbil & turbilprosjekt, hvor toppfart ikke er et stort fokus, men det gledes at den ikke slakker under den farten jeg ønsker å holde fordi motoren ikke klarer å dra den.

Snart god helg til alle G-utta. Min helg skal tilbringes i fjellet med å bygge hytte for en kompis.
Har forresten henta vinterhjula fra "vintermodifisering" hos Arctic Trucks, så bilen begynner å bli klar for skisesongen også. ;)

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 5 months ago - 12 years 5 months ago #2051 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.
Så for et par dager siden at garasjeporten hjemme hadde et vått felt fra ca en meter over bakken og at det lå en dam nedenfor. Lurte fælt på hva dette var, og hvordan det var kommet opp på radiatorporten, men ut fra konsistensen på væska så mistenkte jeg kjølevæske. Etter å ha kjørt en liten tur i dag fant jeg årsaken, radiatoren på G'en "pisser" når motoren er varm/det er trykk ikjølesystemet!! Lekasje nede til høyre i registeret.

Litt surt siden radiatoren bare er ca 4-5 år gammel.. Men den har vært igjennom en del runder med tettemiddel på defekt topp på M110 motor og ut/inn innnmomteringer ifbm diverse ombygginger.Spørs om det er verdt å prøve en ny runde med radiatortettemiddel for selve radiatoren, eller om jeg må krype ut til VTP og kjøpe ny radiator..
Lurer litt også på hva som kan være årsaken til at dette plutselig har oppstått, kan det være tretthetsbrudd i registeret pga mye ut/innmontering, eller det kan være steinsprang?

Edit: Da ser det foreløpig ut til at radiatoren er tett igjen. :D Litt mer kjøring ut over uka så får vi se om det holder...

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt
Last edit: 12 years 5 months ago by Terka. Reason: Update

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 5 months ago #2067 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.
Hmm.. den radiatorfixen holdt tett i ca 16 timer (2 timer med kjøring).. bilen stod i dag og "pissa" oppetter en tilhenger når jeg hadde kjørt bilen i dag. Skulle gjerne hatt bilde for vannstråla står ca 2 meter fremmover fra bilen! :P Får se etter alternative solide løsninger, å kjøre rundt med en lekk radiator på vinteren eller å gå i gang med nødfix i minus tyve grader er ikke særlig aktuellt.

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 5 months ago #2068 by maelling
Replied by maelling on topic Traktoren min.
Trykket er vel det som er mest bekymringsfullt? Er det ikke slik at verkstedene kan bruke en liten måler for å finne ut om toppakningen er gåen? Trykk i kjølesystemet hadde jeg før jeg fikk luftet ut alt. Ellers er det vel like greit å handle ny radiator, men ikke før man finner ut hva trykket skyldes?

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 5 months ago - 12 years 5 months ago #2069 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.
Er helt ny toppakkning, toppdekselpakning osv på motoren så det bør være ok. Som nevnt så har eksisterende radiator fått en del "misshandling" mtp diverse ut/innmonteringer så vi får se om det er like greit å bytte til ny.

Dersom det er høyt overtrykk så skal jo også det komme ut i overløpsslangen slik det gjorde før jeg byttet motor? Da gikk det en del kjølevæske der med M110 motoren.

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt
Last edit: 12 years 5 months ago by Terka.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 5 months ago #2070 by eesp
Replied by eesp on topic Traktoren min.
Radiatoren kan vel såvidt jeg vet loddes. Er den av messing tror jeg selv en vanlig rørlegger kan gjøre det uten store problemer. :)

'94 350GD (med '81-ramme)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 5 months ago #2078 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic Traktoren min.

eesp wrote: Radiatoren kan vel såvidt jeg vet loddes. Er den av messing tror jeg selv en vanlig rørlegger kan gjøre det uten store problemer. :)


Eg lodda min radiator med vanlig loddebolt og loddetinn beregnet for elektronikk og små ledninger :)

Har holdt seg tett i en måned til nå.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.156 seconds
Powered by Kunena Forum