Traktoren min.

More
12 years 8 months ago - 12 years 8 months ago #1742 by Joar Martinsen
Replied by Joar Martinsen on topic Traktoren min.

Terka wrote:

maelling wrote: haha. Hvilken gærning er det som henger bakpå G'en din opp den bakken der? :P For en gjeng rednecks! :P


Rednecks eller ikke, gleder meg til å se bilen din dra opp sandbakken der! ;)


HAHAHAHAHA!!! :)
Last edit: 12 years 8 months ago by Joar Martinsen.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #1812 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.
Faens j@x#¥ revers! Den virker dårlig igjen, antagelig møkk i systemet.
I dag har den virka delvis. Så virka den dårlig i kveld... Måtte ruse motoren litt, og så hugg reversen inn, og jeg flytta naboens mur... :angry: Kunne heller brukt de penga som går til å få opp muren igjen på bilen i stedet!

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #1813 by maelling
Replied by maelling on topic Traktoren min.
Du får skylle systemet en gang til, og bytte filter. Rengjør godt i bunnpanna også :) Hvis det slutter å regne snart, kan det bli en trivelig jobb ; ) Dersom dette ikke funker, har du vel en komponent av et slag inni der som ikke er i orden?

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #1944 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.
Kort innpå..
Da er Traktoren på veien igjen. Motoren har fått ny toppakning, toppdekselpakning og eksosmanifoilpakning. Automatkassa er bytta ut med en 5-trinns manuell girkasse, og det er satt på en lånt Finnlandspumpe (siden min antagelig må justeres noe. (Har turtall som en sinuskurve på tomgang)). Videre er innerdel av IC'en på plass, ytterdelen gjenstår. Noe justering av gir osv gjennstår, men bilen er absolutt kjørbar. Dvs bilen nærmer seg snart "endelig versjon", hvor fokus bli på vedlikehold, støydenping og BRUK av bilen! :D Ganske så trivelig å ligge greit i 110 km/t opp lierbakkene med 4 hjul i bagasjerommet og 4 dekk på takgrinda, pluss diverse annet stæsj i bilen! :)

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #1946 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Traktoren min.
Trykker frenetisk på "liker" knappen igjen! :woohoo:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #1947 by maelling
Replied by maelling on topic Traktoren min.
Jeg har ligget greit i 110 km/h opp lierbakkene de siste 12 årene med NA-motor ;) Det skal mer til enn som så for å imponere meg :P Monterer jeg også turbo + IC, så blir det lik konkurranse her : )

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #1948 by Henrik Larsen
Replied by Henrik Larsen on topic Traktoren min.
Haha. Han tar deg på toppen, når du må inn å fylle på Liertoppen :P

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #1949 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.

maelling wrote: Jeg har ligget greit i 110 km/h opp lierbakkene de siste 12 årene med NA-motor ;) Det skal mer til enn som så for å imponere meg :P Monterer jeg også turbo + IC, så blir det lik konkurranse her : )


Jadda! :) Hadde selv høyere toppfart på 280 motoren en på OM617A, og den gikk også bedre opp der en original 617. Men forskjellen mellom original og "justert" 617 motor er ganske stor. Selv med større hjul og 5te gir aktivt trillet den greit opp uten å holde gasspedalen i bunn. Eneste som ble merket av at motoren jobbet var at turbotrykket gikk opp mot 1,7 bar (uten ferdig IC) og jeg har pt satt meg en grense der som jeg skal holde meg under for å kjenne at allt henger sammen. ;) Drivstofforbruket har også gått betraktelig ned.

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #1952 by maelling
Replied by maelling on topic Traktoren min.
Pass på eksostemp'en din nå da : ) Jeg lader ikke mer enn 1 bar på min 617A med orginal pumpe, for draget blir det samme som 1.4 bar. Du får eksperimentere med forskjellig turbotrykk og finne ut hvor du får max drag, men ikke lader for mye. Mer du lader, jo varmere motor blir det, i allefall uten IC og liten turbo. Tipper at IC vil gjøre stor forskjell. Har en kamerat med en WRX STI med 320 hk, og når bilen har stått stille og varmet opp IC'en, er det som om 50 hk forsvinner, men når IC'en er kald, så går bilen som et skudd. Tipper at IC'en vil gjøre dagen for deg like mye :)

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #1953 by maelling
Replied by maelling on topic Traktoren min.
For øvrig kan du jo vurdere å montere større turbo etter hvert. Da vil du få mer luft inn og lade mindre (med mindre varme), og lader du like mye med den større turboen, får du mer luft inn :) Da er det rom for mer diesel (uten å sote) og mer HK ;D

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.065 seconds
Powered by Kunena Forum