Traktoren min.

More
12 years 10 months ago #1559 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.
Hehe! Har ingen planer om å matche "hjemmelyden", men med musikken som spilles i bilen så mangler det definitivt et bassfundament der. Den nederste oktaven er nærmest fraværende...

Tror uansett det er et par andre ting som bør prioriteres først! :)

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #1575 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.
F@£*~## i h&@#%.. Fikk litt iver over meg med å få gjort ferdig luftinntaket. Etter å ha gjort klar neesten allt så brukte jeg 40 min på å lete etter et hullborr som jeg trenger... Vet hvor jeg la det, men det er en muliget for at noen småtasser som er særs glad i pappas verktøy har lånt det. Frustrasjonen lenge leve, pakket på plass resten, og er tilbake til "start" en time etter at jeg begynte. :pinch: Får bli en annen gang!

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #1576 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.
Da har traktoren fått litt tilmålt tid og omtanke. Etter dårlig start tidligere i uken med mye frustrasjon over et hullbor som leker "gjemme og lete" så bar det til butikken for å kjøpe nytt.

Med nytt hullbor på plass var det på tide å gjøre litt hærverk på bilen.


Litt prøving må til.



En eksosklemme holder mostykket til snorkelen i riktig posisjon og låser også røret til karrosseriet.






Her er "greia" som skal på plass.


Deretter var det tid til tre lag med lakk der nye hull og annen sabotasje var gjort.
Til slutt be det lagt til fugemasse/lim i åpning mellom snorkel og motstykket, samt mellom motstykket og karrosseriet før allt ble skrudd på plass.


Mangler litt sort silikon to steder så er finishen ferdig/bra nok. :)

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #1577 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.
Er fortsatt litt gjen som skal gjøres.. og stadig dukker det opp nye "ikke planlagte" ting.:angry:

Her er en av de planlagte på prøveplassering.


Blandt de mindre planlagte så er det nå bestillt nye skjermer pga en tur for godkjenning som endte med mangellapp i stedet. Skjermene mine er iflg kontrolløren hos BT for smale, og etter flere forsøk på å finne gode løsningsalternativer som de garantert godkjenner endte jeg i dag opp med å bestille slike:

Disse skjermene er en del bredere en de skjermene som står på i dag, og da skal dekkene være ok innenfor slik at ny dekkdimmensjon kan godkjennes.

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago - 12 years 10 months ago #1578 by maelling
Replied by maelling on topic Traktoren min.
Det blir nok bra : ) Har småpusset på bredderne mine i det siste og gjort noen småreparasjoner, selv om mer gjenstår. Har skrudd på de 2 foran nå, så de bak kommer etter hvert. Mangler bare diverse bolter og muttere. Ellers er det full utbytting av alt i drivstoffsystemet (litt styr med å få tak i deler), og funnet ut at det er opplagt hvorfor jeg har slitt med lekkasjer det siste året. Det skyldes at 10 mm slanger ikke passer inn når resten er 8 mm og koblingene likeså. Man kan ikke klemme ned 2 mm uten sannsynlighet for lekkasjer. Så du er ikke den eneste som sliter med uplanlagte ting ;)

Det er i det minste behagelig for deg som kun styrer med ekstrautstyr og dill som snorkel og trykkammer/IC-greier (?), samt breddere. Her er det helt fundamentale problemstillinger vi sliter med :) Du hever bilen til et nyere nivå, mens jeg gjør alt jeg kan for å holde bilen i den stand den er :P

Menmen, blir nok bra ;)

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT
Last edit: 12 years 10 months ago by maelling.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #1579 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Traktoren min.
Liker godt arbeidet du har gjort med snorkelen, Terje.

Hva kan du fortelle oss andre dødelige om innsugslyden i snorkelen? Er det mye lyd med vinduet åpent?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago - 12 years 10 months ago #1580 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.
Er nok litt lyd der, men resten av bilen støyer også.. :D Har dog ikke testa det særlig med vinduet åpent, bortsett fra ett par runder med høyt turtall når bilen stod stille. Da hørtes innsuget litt ja, men under kjøring så får man annen en del annen vindstøy også pga den "aereodynamiske" formen på bilene våre. Skal rapportere mer tydelig når jeg får testet litt! :)

Edit: Men det er ganske tøff lyd! :D (før man blir lei den..?)

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt
Last edit: 12 years 10 months ago by Terka.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago - 12 years 10 months ago #1581 by maelling
Replied by maelling on topic Traktoren min.
Man går aldri lei av plystrelyd :) På W123'en har jeg herlig turbolyd som låter så kult at mine japsekamerater gliser og klapper i hendene omtrent, heh. Men den orginale luftfilterboksen på G fjerner nesten all innsugslyd har jeg inntrykk av, i allefall på 280'n. Men har man helt fri eksos på 617A, får man plystrelyden ut den veien istedenfor. Fjerner man luftfilterboksen og kjører med fri eksos, da blir det sikkert i meste laget :P Så en heftig toyota-sak i dag i Asker med snorkel, og der vil jeg si at innsugslydene var markerte. Skummelt å ha innsuget så nærme vinduet, med mindre man digger lyden da såklart B)

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT
Last edit: 12 years 10 months ago by maelling.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #1583 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.
Har dura litt rundt med Traktoren i dag. Meg, fruen, smårollingene, og svigermor i bilen. Vinduet fremme var dog igjen, men ingen som reagerte på "ekstrastøy". :) Traktoren er blitt førstevalget av bil for fruen når vi skal på diverse småturer der trillevogna (dobbel sykkelvogn) skal med da den går rett inn i bagasjerommet uten å slå den sammen. Tilsvarende med crashpad'en når vi skal ut og buldre. :D

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #1585 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.
Da er jallamekk.as offisiellt etablert... :sick:
Roar, ikke bli forbanna på meg.. denne klattingen på bilen tar vi bort når den skal shines ordentlig.;)

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.056 seconds
Powered by Kunena Forum