Feltvogn prosjekt

More
12 years 2 months ago #2534 by ErikT
Feltvogn prosjekt was created by ErikT
Fant at jeg av en eller annen grunn ville lage en tråd om feltvogna.
Ble lei av stasjonsvogna for en tid siden og ville ha en 4x4. Så i januar 2010 kjøpte jeg ei Feltvogn, 1986 modell.
Endte med feltvogna da jeg alltid har hatt interessen for militærbiler og at synes feltvognen har en litt egen sjarm.
Min var bare gått 55000 km og stort sett bare stått på mob lager de siste 10+ årene. Før det mener jeg den gikk på en flyplass.



Kjørte med den slik en stund, men var innom VTP og kjøpte noen brukte ASS seter som jeg satt inn foran og det hjalp på komforten. Tok også med 3 liter grønnmaling.


etterhvert ble jeg lei av de orginale dekka, Uniroyal 225/75-16. Planen var egentlig noen BFG KM2 235/85-16 som kunne brukes uten servo (uten at det ble for tungt) og uten skjermutbyggere. Men kom over en annonse fra Roar på noen nye KM2 285/75-16. Jeg ringte, mest for morro skyld, og hørte på dem. Det viste seg at ikke bare hadde han dekka men også servostyring og utbyggere til salgs. Enden på visa ble at jeg tok turen til Kragerø. Der ble dekka montert på felga og servo montert. Utbyggere ble satt på når jeg kom hjem.

Resulatet:



Samtidig prata jeg med Roar ang motorbytte og rett før nyttår kjøpte jeg en OM617A. Opprinnelig var ønsket en 603A men da feltvogna har gamle motorfester går jo ikke det uten at Biltilsynet blir sinte...
Resten av delene som trengs er handlet inn fra Offroad, Roar og VTP. I tillegg tok jeg med ORC hevefjærer fra VTP.
Fikk pris på 2,5" eksos hele veien hos Bilens Eksos i Oslo som var bra (5300,-) men de var tomme for 2,5" rør så jeg må vente på de kommer inn i begynnelsen av februar. Så fort det er på plass, bærer det ned til Roar igjen for byttet.
Har også div elektrisk som skal inn. Eksostemp måler, turbotrykk, 24 til 12v omformer...

Har også flere planer/ønsker for vogna men det får jeg komme tilbake til.
The following user(s) said Thank You: Eon280, bilkar

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2535 by bilkar
Replied by bilkar on topic Feltvogn prosjekt
Ser og høres ut som du får deg en bra bil der :) Er ikke helt feltvognhekta selv, men får mer og mer smaken på dem.
Håper bilen blir og treffe på treff i sommer?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2536 by ErikT
Replied by ErikT on topic Feltvogn prosjekt
Får se. Hvis det passer så var det egentlig planen. iallefall en av dagene.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2537 by Bjørnar K
Replied by Bjørnar K on topic Feltvogn prosjekt
Velkommen på laget :)
Med det du skriver her, så tror jeg dette blir en tråd å følge :)

Vi er ekstemt glad i bilder her :)

Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2540 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic Feltvogn prosjekt
Ja kult med feltvogn og ! :D Få gang på masse bilder som Bjørnar sier:D

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2541 by volvo.power@live.no
Bilder er must ja! litt rått med feltvogn da! er selv litt fersk i G-miljøet, men hva slags uttak har du under grillen?
skal jeg tippe, så er det noe hydraulikk?

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2542 by ErikT
Replied by ErikT on topic Feltvogn prosjekt
Har ett par bilder til i dagens konfigurasjon.






V-P, det uttak til ekstern ÜWE motorvarmer.


Får se hvor fornøyd jeg blir med 617A's 125 hk, men er mulig det blir noe justeringer for å ta ut noen flere HK senere. Da nok med svenske/finlands pumpe og evt intercooler. Og der likte jeg BjørnarK's løsning, selv om det blir litt mere jobb. Bjørnar, tar du imot bestillinger? :laugh:
Denne løsningen var også ganske elegant: link til STD

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2543 by Eon280
Replied by Eon280 on topic Feltvogn prosjekt

Volvo-Power wrote: Bilder er must ja! litt rått med feltvogn da! er selv litt fersk i G-miljøet, men hva slags uttak har du under grillen?
skal jeg tippe, så er det noe hydraulikk?





er nok ikke hydralikk, men til en motorvarmer.

Slangene kobles til en spritbrenner som har en håndpumpe.

www.forsvarsbrukt.no/p-114-motorvarmer.aspx

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2544 by volvo.power@live.no

Eon280 wrote:

Volvo-Power wrote: Bilder er must ja! litt rått med feltvogn da! er selv litt fersk i G-miljøet, men hva slags uttak har du under grillen?
skal jeg tippe, så er det noe hydraulikk?





er nok ikke hydralikk, men til en motorvarmer.

Slangene kobles til en spritbrenner som har en håndpumpe.

www.forsvarsbrukt.no/p-114-motorvarmer.aspx


lærte jeg noe nytt idag å:)


Bjørnars løsning er genial! bare han blir ferdig med den så.... har har vell ikek mye valg snart, da det idag ble snakket om litt dårlig turbo:) skal selv kopiere den tror jeg:) lett tilgang da jeg vet hvor han har den her på verkstedet. hehehee:)

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2545 by eesp
Replied by eesp on topic Feltvogn prosjekt
Det er helt utrolig hvor mye hjul og breddere gjør med en feltvogn - fra å se kjip ut til å se bra ut! :)

'94 350GD (med '81-ramme)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.058 seconds
Powered by Kunena Forum