Feltvogn prosjekt

More
12 years 2 months ago #2546 by ErikT
Replied by ErikT on topic Feltvogn prosjekt
Ja men problemet er at bilen blir seende så rar ut med vinterdekka som er 225/75-16. :whistle: Og da jeg har 4stk gode piggkjettinger til dem, har jeg i grunnen ikke lyst på større til vinteren....
Dvs, kjettingen er litt store og mulig de går på noe større men da må jeg isåfall ha fått prøvd de på ett dekk først for å se om det går.

Og litt rart hvor fort man blir vandt til større dekk... Nå synes jeg ikke 33" er så stort lenger og har (på sikt) til og med tenkt på 37" IROK. :laugh:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2547 by volvo.power@live.no

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2549 by Bjørnar K
Replied by Bjørnar K on topic Feltvogn prosjekt
Skal bli ferdig med intercooler`n en gang :)
Irok er bra dekk offroad, men slites ganske fort etter vei..

Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2550 by bilkar
Replied by bilkar on topic Feltvogn prosjekt
Og om du i det hele tatt skal gidde å kjøre på vei, må du kjøpe den verson som er radial!!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2551 by ErikT
Replied by ErikT on topic Feltvogn prosjekt
Så store dekk er nok uansett ett lite stykke frem i tid. Og det er mulig det hadde blitt 345/75-16 KM2 istedenfor IROK...


Vært ute å målt litt under bilen med tanke på evt bytte av girkasse... tenke, tenke.....

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #2770 by ErikT
Replied by ErikT on topic Feltvogn prosjekt
Liten oppdatering.

Var innom Bilens Eksos i Oslo på tirsdag og fikk montert ny 2,5" eksos hele veien.
Og idag var jeg nede og leverte bilen i Kragerø for motorbytte til 617A. ORC +40mm fjærsett skal også inn.

Kommer forhåpentligvis bilder etterhvert.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #2776 by ErikT
Replied by ErikT on topic Feltvogn prosjekt
Da var vist 240en ute og 617A mer eller mindre klar bortsett fra ny oljetrykksbryter.

Og Roar var vist imponert over byggekvaliteten på militære feltvogner! Ting var skikkelig stripset og forseggjort. :laugh:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #2777 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Feltvogn prosjekt
Ja, dette er skrudd og stripset sammen på en skikkelig måte. Alt sitter skikkelig fast, ikke som på sivile vogner hvor alt av lednnger henger og slenger.

Jeg skal ta noen bilder av det i dagslys i morgen, så kan dere se hvor bra det faktisk er.

Siden vi ikke har oljetrykksbryter, blir det diverse klargjøring, eksos og heving i morgen. Så håper jeg at ny oljetrykksbryter er tilgjengelig i løpet av mandagen, slik at motoren da kan settes inn.

Morro med litt anderledes motor innstallasjon :cheer:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago - 12 years 1 month ago #2803 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Feltvogn prosjekt
Da ser det ut til at det nærmer seg å løfte den nye 300 motoren inn i motorrommet. Har fått montert girkasse etter å ha mottatt ett lager som sitter i veiva, mot girkassa. Dette smatt på plass, og det samme gjorde kassa. Ny oljetrykksbryter kom med samme leveringa, og den er også montert på plass. Nye oljeslanger mellom filter og kjøler er også montert, smt den nye kortere mellomakselen. Det er også byttet til kortere giroverføringer, og motorfester er flyttet over fra 240 motoren.

Siden jeg kom litt til kort med deler på søndag, brukte jeg tiden vel, med å heve vogna med nye fjærer fra ORC. Høy og fæl ble den seende ut med de tynne 225 dekka som står på :laugh: Passer nok veldig mye bedre med de 285 x 75 16 KM2 dekka du kjører på om sommeren. Siden det var litt tid til overs på søndagen, fikk jeg koblet opp nytt røropplegg til Webastoen. Dette måtte gjøres siden det orginale kom i konflikt med den nye 300 motoren.

Dette ser veldig bra ut :cheer:

Litt bilder må til :)

Som sagt litt høy og rar på de nye hevefjærene:




Og her ett bilde av det nye opplegget til Webastoen:




Og 300 motoren som står å venter på å bli løftet inn i sitt nye hjem:



Mye er montert og gjort klart etter at dette bildet ble tatt :)


Og 240 motoren som står nyutrøsket å venter på ny eier:



Planen var å løfte hele greia inn i vogna i dag, men så begynte det å regne noe inn i granskauen. Kjente vet at jeg ikke trives i regnvær, så løftinga blir utsatt til etter jobb i morgen. Tenker jeg er nærme start, eller enda bedre i morgen kveld :cheer:

Fortsettelse følger :)
Last edit: 12 years 1 month ago by Roar Sæther.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #2807 by ErikT
Replied by ErikT on topic Feltvogn prosjekt
Ja, burde ikke være så stor sjanse for at dekka skal treffe skjermene, nei.
Blir spennende å se hvordan den blir med 300en montert (utseende og på veien)

takker for bildene

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.066 seconds
Powered by Kunena Forum