Feltvogn prosjekt

More
12 years 3 days ago #3027 by Terka
Replied by Terka on topic Feltvogn prosjekt
Har du 7" breddere på feltvogna eller er det orignale "feltvognskjermer"?
Med de originale 7" bredderene jeg hadde på bilen før jeg byttet til 9" breddere så var det et alternativ fra ORC å montere på en gummilist på bredderene for å bygge ut de nødvendige centimetrene (ORC har lister, som er en del billigere en nye breddere. ) Jeg var dog litt usikker på om de bygget nok ut baser på målene jeg gjorde på min bil/hjulstilling. (hjulene stikker ikke like mye ut på hver side etter fjærheving.) Synes heller ikke det ville se så bra ut med 7"breddere + gummilist sammenlignet med 9"breddere. 9" bredderene ser forrsten ut til å ha bredde til å dekke 315/75r16 også. (tilsvarer ca 35x12,5 dim.)

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 days ago #3028 by ErikT
Replied by ErikT on topic Feltvogn prosjekt
De bygger ca 7-8cm så det skal vel være til 7" felg. Mener de tidligere stod på Joar's bil.

Med 285ene på 7" stålfelgene som VTP selger med ET -40 går de akkurat. Borbet er ET +5, dvs stikker 45mm mer ut så jeg trenger nok ca 5cm ekstra.

Får sjekke den listen du nevner. La ikke merke til den hos ORC men må lete mer. Vil jo som du nevner se mye bedre ut med 9" men problemet er jo prisen. €850 pluss frakt fra ORC eller 10k hos Vollen.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 days ago - 12 years 3 days ago #3029 by Terka
Replied by Terka on topic Feltvogn prosjekt
Fra Daniella/ORC 29.juni:
"So I would recommend you the universal rubber parts like you see attached. These are 2 cm wide and easy to fit. The part no. is 80000202 and a set of 4 x 1,5 m rubber parts has a price of EURO 92,33 incl. tax."


//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt
Last edit: 12 years 3 days ago by Terka.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 days ago #3030 by ErikT
Replied by ErikT on topic Feltvogn prosjekt
lol.

Akkurat sendt en mail til ORC hvo jeg spurte om dem og fraktpris.

takker.


(bilde kom ikke opp men med å bruke addressen kan man se det.)

Enig at 9" ser mye finere ut men lista var jo litt billigere. ;)
Er dog også usikker på om den bygger nok. Får måle litt mer etter firehjulskontrollen før jeg bestiller

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 days ago - 12 years 3 days ago #3031 by Terka
Replied by Terka on topic Feltvogn prosjekt
Prøvde å linke til bilder med 7" og 9" breddere og 285/75r16 - Borbet på vogna mi men det funka heller ikke slik forumet er nå.. :(

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt
Last edit: 12 years 3 days ago by Terka.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 days ago #3032 by ErikT
Replied by ErikT on topic Feltvogn prosjekt
Fant dem på photobucket.

Takker for hjelpen.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 days ago #3033 by jeglent
Replied by jeglent on topic Feltvogn prosjekt
Jeg ser at bildene av motoren din på side 3 av tråden ikke har falt ut.
Det ser ut til at du har linket de fra imageshack og ikke photobucket.

Horfor er de synlig?

Snodig!

GD240 -85 mod. Ex. Camo/ E200CDI -04/ E200CDI -09/ ML270CDI -00

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #3082 by ErikT
Replied by ErikT on topic Feltvogn prosjekt
jeg refererte til Terka's bilder på photobucket. Bruker selv imageshack.


Oppdaget i helga en oljelekkasje fra motor. Området ved turbo og termostathus var helt dekkeet av olje.
Viste seg å være toppdekselpakningen som lakk i hjørnet.

Det viste seg å være toppdekselet som var gåent. Den ene føringen til den ene bolten hadde knekt og dette hadde skjært pakningen.
Nå byttet og fikk spylt vekk olja. Får håpe jeg slipper mer tull nå på en stund...


Ellers bra å få 285/75-16 dekka. ser mye bedre ut enn 225ene

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 8 months ago #4772 by ErikT
Replied by ErikT on topic Feltvogn prosjekt
Heisan..
Her var det lenge siden jeg hadde skrevet...

Vel, oljelekkasjene var ikke over...
I okt/nov 2012 begynte den å lekke veldig med olje. Startet med drypping og til slutt rant olje igjennom (seff på Eu kontrollen hos VTP)
Roar fikk hentet bilen som stod hos Vollen og kjørt den ned til seg. Via Roar og Steinar @ Andebu fikk jeg tak i ny 617A som var gått under 200k.

Etter å ha bytta bremsecalipere og div gikk den rett igjennom Eu kontrollen. Btw den nye motoren hadde 0.81 (eller 2) i CO2 utslipp, så det tegnet bra på en så gammel motor.


I løpet av vinteren måtte venstre side av fremakselen overhales litt. Lager var ok men mansjett og tettningsringer måtte byttes. Må også få tatt høyresiden nå.



I går var jeg innom Jula rett før stengetid og hentet en sterkere kompressor (V-twin 3hk, 50L) som de hadde tilbud på, og sandblåsingspistol. Og sand.
Og begynte i 11 tiden i dag, begynte jeg å sandblåse rust. Tok bilen bak og kanalene på siden. Gummilistene nede tror jeg ikke jeg kommer til å sette på igjen med det første. Det er jo prima rustsamlere....
Fikk tatt rusta, på med grunning og første laget med maling i kveld. Ferdig kl 21.
Skal ut å male mer i morgen.


Så ett annet sak som kanskje kan hjelpe andre også...

Jeg oppdaget tidligere at bilen ristet/var en vibrasjon når jeg lå i lavere fart og høyere gir. Feks ca 60 i 4gir. Innom vollen men de fant ikke noe feil med lager eller fremakslingen. Men de foretok også en justering av ventilene.
Men da jeg kjørte hjem var vibrasjonene borte!
Siden kjøpte jeg nøklene slik at jeg kan justere dem selv, og det jeg har funnet ut var at den ene ventilen lukket seg mer og mer. Hos meg er det eksosventilen på sylinder 5. Denne skal ha 0.35mm klaring men på min blir klaringen mindre og mindre etterhvert.
Så:
Symptomer:
Du merker vibrasjoner/risting foran ved høyt gir i forhold til fart (dvs lavere turtall). I 70-80 ble bilen roligere.
Nålen på turbotrykkmåleren ved maks ladning, står å vibrerer. Dvs på min, vibrerer den hurtig mellom 0,5-0,7 bar istedenfor å ligge rolig på nærmere 0,7.
Det som da har skjedd på min er at eksosventilen på syl 5 har lukket seg fra det optimale 0,35mm.

Så opplever man noe lign, er tipset å sjekke/justere ventilene!

Jeg justerte den i juni til 0,35, og har kjørt ca 1000-1200km. Sjekket i dag igjen og da hadde justert seg selv til ca 0,20-25.
Burde nok kanskje fått byttet ventilen men det er ikke en jobb jeg kan gjøre så foreløpig kommer jeg nok til å justere den av og til.



Ellers har jeg fått handla ei Dieselmeken pumpe som skal inn. Roar hadde en ferdig i Sverige som jeg fikk overtatt.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 8 months ago #4784 by ErikT
Replied by ErikT on topic Feltvogn prosjekt
Stort sett ferdig med det jeg skulle gjøre i går. Mangler ett strøk med maling her og der.
Planen var å ta det i går men det ble tur til Sverige til Dieselmeken for å hente pumper.
Fikk med 6 stk hjem igjen. Hjemme i dag
hadde en fin tur. Gøran var en utrolig hyggelig fyr. Får klart lyst å handle mer der!

Fikk selvfølgelig regn når jeg skulle slå opp teltet.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.056 seconds
Powered by Kunena Forum