1141 - 1979 240 GD
12 years 11 months ago #2121
by Fjærhaug
-89 300GD SWB Ålesund
Replied by Fjærhaug on topic 1141 - 1979 240 GD
I sjøforsvaret ble den ene vi hadde av denne typen brukt som vaktbil for daghavende.. men ble ikke brukt til annet enn å kjøre rundt i leir.. Uansett så ser det bra ut iver. Ser ut til at den er levert i grønn? Den jeg var borti var en 300GD som hadde vært rød før den kom i forsvaret.. noe som gjorde at den var grønn uttapå og rød inni..
-89 300GD SWB Ålesund
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
12 years 11 months ago #2162
by Iver460
Replied by Iver460 on topic 1141 - 1979 240 GD
I går fikk 240n byttet 3 av 4 fjærer og støtdempere, var vrang på høyresida så tida strakk ikke til på venstre bak. Fjærene ble henta fra Stians nyinnkjøpte 350 GD, ble litt høy foran, men håper den setter seg ned litt når jeg får på vinsj og ekstra batteri, og får kjørt inn gassdemperene litt. Demperne foran kjøpte jeg fra VTP, billig billig, av merket "Optimal", bak ble det noen Bilstein B4 som jeg kjøpte en gang for lenge siden. Det nærmer seg...
Kevin knipset noen bilder!
Kevin knipset noen bilder!
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- volvo.power@live.no
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Posts: 350
- Karma: 1
- Thank you received: 13
12 years 11 months ago #2163
by volvo.power@live.no
1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI
Replied by volvo.power@live.no on topic 1141 - 1979 240 GD
hvem ellers tar bilder?? her er Ivers ugang:
og her er et av Larsen hvor han prøver å rydde litt i releer osv:) vi vet jo om noen som kan hjelpe han med dette:P
og her er et av Larsen hvor han prøver å rydde litt i releer osv:) vi vet jo om noen som kan hjelpe han med dette:P
1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Less
More
- Posts: 321
- Karma: 6
- Thank you received: 8
12 years 11 months ago #2165
by Bjørnar K
Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa
Replied by Bjørnar K on topic 1141 - 1979 240 GD
Godt å se at det jobbes i verkstedet selv om ikke jeg er der
Dette blir bra Iver
Dette blir bra Iver
Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
12 years 11 months ago #2166
by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 1141 - 1979 240 GD
Ja, ser ut som det er goe gang i verkstedet for tia!
Ser lite oppdateringer fra bilen til stian, kansje du må ta litt ansvar der og Kevin?
Sgo budd møje nærmare kverandre så fler konne samlast oftare.
Ser lite oppdateringer fra bilen til stian, kansje du må ta litt ansvar der og Kevin?
Sgo budd møje nærmare kverandre så fler konne samlast oftare.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- volvo.power@live.no
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Posts: 350
- Karma: 1
- Thank you received: 13
12 years 11 months ago #2212
by volvo.power@live.no
1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI
Replied by volvo.power@live.no on topic 1141 - 1979 240 GD
Stian har vell selv bestemt seg for å åpne tråd på bilen(e) når han begynner.. vet ikke om han vill jeg skal røpe planer for bilene:)
1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- volvo.power@live.no
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Posts: 350
- Karma: 1
- Thank you received: 13
12 years 11 months ago #2261
by volvo.power@live.no
1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI
Replied by volvo.power@live.no on topic 1141 - 1979 240 GD
Gårsdagens ugang av Iver på 240-raketten:
fjærbytte bak. ny vs. gammel
ivers favorittbolt per dags dato:
litt prakk har. var såvidt det kom noen stygge ord, men han holdt fatningen meget bra!
nye dempere av beste kvalitet!
fjærklemmer for nybegynnere (A)
måtte også legge opp bilde av bakdørene på denne gode G:
ellers noen bilder Bjørnar tok mens jeg og Iver justerte ventiler. dette tok i underkant av 15min på denne bilen:
Så litt info:
denne 240n skal ha 0,30mm klaring på eksosside med kald motor.
0,10mm klaring på innsugsside med kald motor.
(kan også nevne her at 300 turbo skal ha henholdsvis 0,40mm og 0,15mm mener jeg vi fant ut)
fjærbytte bak. ny vs. gammel
ivers favorittbolt per dags dato:
litt prakk har. var såvidt det kom noen stygge ord, men han holdt fatningen meget bra!
nye dempere av beste kvalitet!
fjærklemmer for nybegynnere (A)
måtte også legge opp bilde av bakdørene på denne gode G:
ellers noen bilder Bjørnar tok mens jeg og Iver justerte ventiler. dette tok i underkant av 15min på denne bilen:
Så litt info:
denne 240n skal ha 0,30mm klaring på eksosside med kald motor.
0,10mm klaring på innsugsside med kald motor.
(kan også nevne her at 300 turbo skal ha henholdsvis 0,40mm og 0,15mm mener jeg vi fant ut)
1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
12 years 11 months ago #2266
by Iver460
Replied by Iver460 on topic 1141 - 1979 240 GD
Takk til Kevin for bilder og ventiljusteringsassistanse! Siste bakfjæra og demperen er nå byttet, dette begynner ligne bil. Hadde ikke strammet øvre demperskrue venstre foran skikkelig, 1 mm slakke ga en helvetes lyd ved prøvekjøring. Ellers kjennes den veldig bra. Onsdag blir det EU-kontroll, blir panikkgjennomgang, bytte av setebelter og intens prøvekjøring på tirsdags ettermiddag/kveld.
Gleder meg veldig til å ta bilen i bruk, ta tak i alle smådetaljene for å få den 100%, ikke minst å få gitt den en skikkelig skrubb.
Team Ventiljustering skal dessuten stille med egen stand på neste G-treff, der blir det justering av ventiler i bytte mot Corona og Captain Morgan til Kevin og øl og akevitt til meg! Tror det er lurt å være tidlig ute i den køen.....
Gleder meg veldig til å ta bilen i bruk, ta tak i alle smådetaljene for å få den 100%, ikke minst å få gitt den en skikkelig skrubb.
Team Ventiljustering skal dessuten stille med egen stand på neste G-treff, der blir det justering av ventiler i bytte mot Corona og Captain Morgan til Kevin og øl og akevitt til meg! Tror det er lurt å være tidlig ute i den køen.....
The following user(s) said Thank You: volvo.power@live.no
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- volvo.power@live.no
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Posts: 350
- Karma: 1
- Thank you received: 13
12 years 10 months ago #2321
by volvo.power@live.no
1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI
Replied by volvo.power@live.no on topic 1141 - 1979 240 GD
Dagens Bussjåfør-innsats:
feil FØR dagens kveld:
pussere unde bytting.. måtte ta over jobben fra Iver, da dette ble for avansert og ikke minst for NYE pusserblad! Iver skjønner jo ikke noe når de er nyere enn 1978.........
utkryssing av sjekkliste er viktig. Iver stolt ved sitt første kryss!:
stamming av kingbolter. Bjørnar tar HMS på topp, derfor bukker, jekk, bukker, bukker å bukker...
tok desverre ikke fler bilder denne gangen...
feil FØR dagens kveld:
pussere unde bytting.. måtte ta over jobben fra Iver, da dette ble for avansert og ikke minst for NYE pusserblad! Iver skjønner jo ikke noe når de er nyere enn 1978.........
utkryssing av sjekkliste er viktig. Iver stolt ved sitt første kryss!:
stamming av kingbolter. Bjørnar tar HMS på topp, derfor bukker, jekk, bukker, bukker å bukker...
tok desverre ikke fler bilder denne gangen...
1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
12 years 10 months ago #2323
by Iver460
Replied by Iver460 on topic 1141 - 1979 240 GD
EU-kontroll i går og etterkontroll i dag, inspisert og funnet nogne lunde i orden! Jeg har vært på Biltilsynet og hentet ut oblater og midlertidig vognkort, nå bærer det til Rissa for å klistre de på og så skal jeg bruke bilen lokalt i nyttårshelgen. Gleder meg
Et lite skår i gleden er imidlertid en helvetes vibrasjon som oppstår mellom ca 50-80 km/t. Alle kryss er smurt opp og tar fett, men rister like vel. Byttet bakre mellomaksel i går uten at det ble særlig bedre, spørs om jeg må ta av fremre og sjekke den også. Hvis noen har mellomaksler til 6-bolts drivverk i nogen lunde stand; ta kontakt. Alternativet blir å ta de med til Unicardan, åpne lommeboka og bløøøøø..... Men dette skal i orden, så vi finner en løsning!
Ut av dvalen, gamle Ger dør aldri, de tar seg bare en 8 års pust i bakken!
Et lite skår i gleden er imidlertid en helvetes vibrasjon som oppstår mellom ca 50-80 km/t. Alle kryss er smurt opp og tar fett, men rister like vel. Byttet bakre mellomaksel i går uten at det ble særlig bedre, spørs om jeg må ta av fremre og sjekke den også. Hvis noen har mellomaksler til 6-bolts drivverk i nogen lunde stand; ta kontakt. Alternativet blir å ta de med til Unicardan, åpne lommeboka og bløøøøø..... Men dette skal i orden, så vi finner en løsning!
Ut av dvalen, gamle Ger dør aldri, de tar seg bare en 8 års pust i bakken!
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Time to create page: 0.065 seconds