Vogna mi.

More
12 years 11 months ago #1426 by Joar Martinsen
Replied by Joar Martinsen on topic Vogna mi.
SWEEEEEET!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 11 months ago #1427 by Bjørnar K
Replied by Bjørnar K on topic Vogna mi.
Sinnsykt bra Roar. :D

Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #1493 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Vogna mi.
Da har jeg hatt en skikkelig runde med vogna, og kommet fram til at toppakninga må være gåen. Får ikke kjølinga på stell, og har for høyt trykk i kjølesystemet. Har gjort jobben en gang før som dere vet, så denne gangen går jeg i hvertfall til noe kjent. Tror kanskje kombinasjonen av gammel pakning og 2 bar + ladetrykk, kan ha hjulpet på pakningsbruddet . . . . . . :P

Så da blir det toppakningsbytte i morgen, med håp om godt vær.

Hadde EU kontroll på fredagen også. To 2-er feil og en 1-er feil. Bremser og håndbrekk på høyre side, og ett bremselys som ikke virket. Synes ikke det var gale :cheer:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #1494 by bilkar
Replied by bilkar on topic Vogna mi.
Liten jobb i morgen så er vel bilen kald å go igjenn :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #1525 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Vogna mi.
Har hatt det litt hektisk i det siste, så oppdateringer har det heller vært glisent med. Hadde en tur til Fosens store helter her forrige helg. der ble det MYE sjitsnakk, og greit med skruing. Ltt skyting med diverse remedier fikk vi også tid til :cheer: Takk skal du ha Kevin!

Skruinga bestod av justering av tenning, noe som hjalp betraktelig på drag og temperatur. Ellers fikk jeg justert litt på giroverføringa mi.

Fikk tatt "Lillen" og Bjørnars prosjekt i nærmere ettersyn, og etter det jeg har sett, kan jeg bekrefte at det går unna med mekkinga på Fosen!! Skikkelig morro var det å ta en tur, og skikkelig synd at det varte bare noen dager. Men vi tar igjen litt til sommeren folkens! takker og bukker for besøket :)

Ellers fikk jeg bestillt taktelt og diverse tilbehør i dag, så da er sommerferiens og Landstreffets overnattinger i boks. Ser ut som vi organiserer en Camp i tillegg til hotellrommene som det beskrives i innbydelsen. Da har vi ett alternativ til de som ønsker ett litt "villere" alternativ.

Bilder av taktelt på bil kommer etterhvert som ting kommer på plass.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #1530 by Bjørnar K
Replied by Bjørnar K on topic Vogna mi.
Det er vi som skal takke for besøket Roar! :)

Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 9 months ago #1572 by Joar Martinsen
Replied by Joar Martinsen on topic Vogna mi.
Customs Clearance, July 04, 2011, 2:29 pm, NORWAY

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 9 months ago #1573 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Vogna mi.
That message is confirmed :woohoo:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 9 months ago #1574 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Vogna mi.
Og da datt det inn 2 sett med taktelt på tunet i dag :cheer: Posten har selvfølgelig fått være med på logistikken, og da er det vel duket for feil og mangler :whistle: Men når teltene landet, var smilet stort og lysten til å begynne på takgrinda større. Men alt til sin tid. Jeg har en bil som venter på sin diesel innstallasjon. Noe forsinket siden det har blitt levert feil oljetrykksgiver. Ellers er det igjen noe småtteri på Gimmy sin vogn også, føre den kan leveres tilbake til eier.

Bilder kommer etterhvert som tingene blir montert.

Camp Landstreffet, here we come!!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 day ago #3198 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Vogna mi.
Da er godvogna mi solgt

Dette tok veien sakte men sikkert, etter sommerferien i fjor. Jeg hadde med jentene og fruen på en 3 ukers bilferie med taktelt og tilhenger. Turen var overveldende bra, men vi kom til konklusjonen at gromvogna var litt for grov til turbil for familien, og litt for bra til skikkelig offroad.

Ny eier er Stig som bor like ved Stjørdal, nord for Trondhjem. Tenker det er en hyggelig kar vi får se litt av etter hvert.

Dette hadde ikke vært mulig, uten all hjelpen jeg fikk fra Fosen-bataljonen føre salget. Ventiljustering, lakking, dørbytte, montering av seter, montering av breddere, montering av støtfangere og diverse annet "småtteri". For de uinvidde, høres det ut som vi har bygget opp en ny bil, men det ble "bare" konvertert fra 463 optikk, til ren 460.

Tusen takk for hjelpa, gutta!! Jeg er ydmyk!! Dere er best

Det som var av 463 deler er lagt til side til neste prosjektet

Ny tråd på gang rundt dette prosjektet kommer snart!!

Og livet går videre . . . . . .
The following user(s) said Thank You: volvo.power@live.no

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.062 seconds
Powered by Kunena Forum