Vogna mi.

More
13 years 4 days ago #1365 by nordheim
Replied by nordheim on topic Vogna mi.
Vil ikke armen under girvelgeren treffe i karroseriet når du hever den ?

Tor Einar

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 days ago - 13 years 4 days ago #1366 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Vogna mi.
den stikker ganske langt ned, men jeg måtte alikevel lage ett lite snitt bakover i gulvet, for å få det til å stemme. 3 cm eller no. Men det er vel heller fordi jeg flyttet spaken 25 mm bakover for å få den riktig i hullet i midtkonsollen.

Men resultatet er så mye helere når girspaken ikke står dypt nede i midtkonsollen.
Last edit: 13 years 4 days ago by Roar Sæther.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 days ago #1367 by Erlendarc
Replied by Erlendarc on topic Vogna mi.
Har bare en ting å si om den innredningen.. helt konge!!!:)
Kunne tenkt meg noe sånt, men bilen min er litt for kort...

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 days ago #1370 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Vogna mi.
Takk for tilbakemeldingen Erlend. En versjon av denne innredningen kan nok passe i en kort G-vogn, skulle jeg tro.

Snakket med Øyvind hos Torp Fasteners i dag. Etter å ha gått gjennom deler av sortimentet deres, bestående av bla. skuffeskinner, fant vi ett sett med 100 cm fullutterekk skinner, som tåler 180 kg pr par. Prisen var ikke avskrekende heller, 1350.- pr par inklusiv moms.

Må ha ett sett av disse bak i vogna for å gjøre innredningen komplett :cheer:

Terje: Skal du kutte på snusen??

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 days ago #1371 by Terka
Replied by Terka on topic Vogna mi.
Blir kongebra dette Roar!

Snusen er kutta ja, siste pris gikk inn 1. påskedag. Blir litt triggerhappy/ADHD-light når jeg kutter snusen. Dvs fare for en del sprell! Kutta et halvår forrige år også, og hadde samme "symptomer"...:laugh:

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 11 months ago - 12 years 11 months ago #1404 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Vogna mi.
Jeg vet ikke om jeg har nevnt dette før, men nå er vogna mi blitt grønn!! :laugh:

Men jeg snakker ikke om fargen, men om miljøfaktoren :woohoo:

Jeg har lenge grublet på dette med Biodiesel, og dagen i går var første forsøksdag! Har samlet brukt frityr og rapsolje fra ett gatekjøkken, og fått filtrert dette gjennom ett filter. Det ferdige produktet er så blitt blandet med en femtedel diesel, og i går hellte jeg 40 liter på tanken. Bilen sto å gikk når jeg helte blandinga på, og jeg kunne høre forskjellen med en gang. Biodieselblandinga gir motoren en mye roligere gange, slik at mye av den klassiske dieselkaklinga ble borte. Eksosmengden er ca den samme, men nå lukter det grill av vogna!! Akkurat den samme lukta som når du griller kjøtt som er penslet med olje, for at det ikke skal sette seg fast i grillrista. Jeg trodde det skulle være mere gatekjøkkenlukt, men der tok jeg feil.

Jeg har ca 1500 liter olje stående som skal filtreres og blandes med diesel. Skal også prøve å kjøre med ren olje, men det blir ikke før det er litt varmere i været. Sommerens ferietur skal fåregå med G-wagen i 2 uker, og med på lasset blir det med så mye frityrolje jeg trenger eller har plass til B) Noen ekstra drivstoff filtere blir vel også pakket inn i vogna for sikkerhets skyld.

Fikk montert ekstra kjølevifte, og 70 graders(!!) termostat i går. Håper dette kan bidra til å holde kjølinga på ett fornuftig nivå. Skal bygge 2,5 toms eksos også, noe som også vil bidra til å bli kvitt varmen.

Skuffeskinnene kom dalende ned i posten på fredag, og disse skal monteres i innredninga i dag. Det er skikkelig seriøse skuffeskinner som tåler 180 kg i fullt uttrekkt tilstand. Skulle holde til det vanlige pikkpakket som alltid er med på tur.

Skal bli morro det her.
Last edit: 12 years 11 months ago by Roar Sæther.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 11 months ago #1405 by Terka
Replied by Terka on topic Vogna mi.
Aia! Blir bra det her, må snart få sett på grillvogna di!
Kanskje det blir samtidig som pakken fra Pasi ankommer. ;)

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 11 months ago #1406 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Vogna mi.
Jeg må fortelle dere om dagens lille testtur :cheer:

Fikk laget ferdig skuffen til innredninga baki bilen, og bestemte meg for å ta en liten justeringstur. Begynte rolig, siden dette var første kjøretur på nytt drivstoff. Fungerte helt som vanlig, bare avslørt av en stillere gange. Begynte å dra på ganske brukbart etter hvert, og fikk bekreftet at den nye 70 graders termostaten virker som den skal.

Stoppet opp på den vanlige snuplassen, hvor det er god plass til å utfolde seg :whistle: La opp til å legge ett par smulteringer, og dette gikk akkurat som det pleier. Lekende lett, bare enda roligere enn før :woohoo:

Frityrolja fungerer veldig bra som drivstoff!!

Legger ved ett tidligere bilde som sikkert Tisleidøl kjenner igjen :lol:



Det er morro når det begynner å funke!!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 11 months ago #1418 by Bjørnar K
Replied by Bjørnar K on topic Vogna mi.
Er ganske sikker på at du har sinnsykt gode avtaler på dekk ;)

Men hvordan går det med vogna? fått orden på kjøling? :)
Bilder av innredning?? :) :)

Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 11 months ago - 12 years 11 months ago #1425 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Vogna mi.
Kjølinga har blitt betraktelig bedre med ekstra vifte og 70 graders termostat. Men jeg er nok ikke ferdig før eksosen er bygget i 2,5 tom. Har bitene, men ikke tid i øyblikket.

Ellers spør du etter innredningsbilder, etter at skuffen ble montert? Her er ett . . . .

Sjekk størrelsen på den skuffen, da?!!:cheer:



Tror jeg skal bytte frontplata siden den er litt for tjukk, men ellers ser det bra ut. Legger en gummimatte i hele gulvet, siden jeg vil beholde den glatte plate finnishen under. Den er ikke pen, men lett å holde ren :silly:
Last edit: 12 years 11 months ago by Roar Sæther.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.061 seconds
Powered by Kunena Forum