300GD Prosjekt

More
12 years 2 months ago - 12 years 2 months ago #2675 by maelling
Replied by maelling on topic 300GD Prosjekt
Kule bilder! Gatebil on Ice var i Sigdal? I så fall har jeg vært der og frest rundt i en kamerats WRX STI. Utrolig kul bane, både den lille og den store. Har tenkt på å dra dit med G'en en gang, men med mine dekk vil jeg vil skli utenfor banen rimelig fort ;P Plog burde vel la seg ordne. Så en gang en SJ til salgs med en liten plog. Kan være kjekt å ha ;)

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT
Last edit: 12 years 2 months ago by maelling.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2676 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt
Ja, det var i sigdal :) Hadde lyst til å prøve men er ikke vits uten finnlandspumpe og på gatedekk :P
Plog er drømmen! Hadde vært utrolig kult!!! evt snøfres med egen motor frammpå, ulempen er vel at det blir for tungt! Men tenk det synet :D

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago - 12 years 2 months ago #2677 by maelling
Replied by maelling on topic 300GD Prosjekt
Tror man kan ha det gøy med 80 hk diesel også på den banen, for med det grepet man har, har man lite bruk for motor ;P Men det er kult å kjøre utpå der med 4 WD, og pumpebremse f.eks for å få ut ræva, og trene på å satse litt. Loker man bare, så går man rett ut med nesa (med WRX, som egentlig handler omtrent som en G-wagen, bare litt mer understyrt), men kjører man som en mann, så ligger man bra sidelengs så snøføyka står :D Men lite vits å dra utpå der med noe mindre enn piggdekk. På langstrekka kommer nok finlandspumpa til sin rett : D Det er en kar jeg kjenner som kjørte en RUF-sak utpå der, og hadde godt over 200 km/h på langstrekka,men da er du nok passe gal også :P

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT
Last edit: 12 years 2 months ago by maelling.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2678 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt
Med den turboen som eg har så håper eg at eg har over 100 hk ihverfall :P
Siden det har vært snø her på jæren den siste uken så har det blitt en goe del leking med 4wd, er bare å satse å kjøre som en mann som du sier :D Eg er vel ikke kjent for å kjøre med slakke gasswire på noen biler :P hehe

Hadde eg hatt litt mer motor hadde eg garantert vært utpå :D

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2679 by Naila
Replied by Naila on topic 300GD Prosjekt
Veldig kule Bilder, Heggernes : ) En G-wagen kan brukes til så mangt : )

Ble bra med bredderne, blir enda bedre når du får fyllt opp hjulhusa litt :whistle:

Var det tidkrevende å "produsere" 4 breddere ? Kansje du eller Roar kan lage på bestilling, så jeg har breddere i backup.

Commandowagen 37"

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2680 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt
Vi lagde 2 sett på en helg. Då var vi 2 stk som aldri hadde støpt noe i glassfiber før og Roar som hadde vært med litt før, men ikke "ledet" arbeidet sjøl! Det var heller ikke snakk om noe stressa timeplan denne helga. Roligt og fint tempo. Ligger bilder av prossessen i denne tråden :)

Bredderene er ikke montert enda, men gleder meg til felgene som eg har bestilt kommer :D
www.cragar.no/soft8sort.html
Ble disse i 17x9" :D
Skal komme nå de nermeste ukene :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2681 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic 300GD Prosjekt

Naila wrote: Veldig kule Bilder, Heggernes : ) En G-wagen kan brukes til så mangt : )

Ble bra med bredderne, blir enda bedre når du får fyllt opp hjulhusa litt :whistle:

Var det tidkrevende å "produsere" 4 breddere ? Kansje du eller Roar kan lage på bestilling, så jeg har breddere i backup.


Breddere er tilgjengelig for 5000.- pr sett. Da er breddrene støpt, har gelcoat finnish og er renskåret og klare til den siste tilpassningen mot karosseriet. Hvis det er interesant, kan jeg også selge bredderne, en og en for 1500.- pr stk. Da, hvis man skader en og ikke trenger alle 4.

Både breddere, rørfanger og vinsj montering ser strålende ut, Ørjan!! Får du fanger prosjektet klart til vintertreffet?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2682 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt

Roar Sæther wrote:
Både breddere, rørfanger og vinsj montering ser strålende ut, Ørjan!! Får du fanger prosjektet klart til vintertreffet?


Håper det, kansje det blir litt kjapp maling med bengalakk men men. Er fryktelig kaldt i verkstedet for tiden siden storbonden trengte byggtørkeren selv til grisene sine. hehe. Men satser på at vi får til litt varme denne uken og litt tid til sveising mandag til onsdag :D

Oppkobling av vinsjen er heldigvis raskt gjort :) Lurer på om eg sga sette inn et ekstra gele batteri i bilen i tillegg til det biltema 105 ah som står i. Noen som har noen meninger/tips til plassering? Lurte på om det er mulig å montere det under baksetet? Vist det blir skåret ut litt der.

Er de orginale fanger festene sterke nok til å holde en vinsj?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2683 by Naila
Replied by Naila on topic 300GD Prosjekt

Roar Sæther wrote:

Naila wrote: Veldig kule Bilder, Heggernes : ) En G-wagen kan brukes til så mangt : )

Ble bra med bredderne, blir enda bedre når du får fyllt opp hjulhusa litt :whistle:

Var det tidkrevende å "produsere" 4 breddere ? Kansje du eller Roar kan lage på bestilling, så jeg har breddere i backup.


Breddere er tilgjengelig for 5000.- pr sett. Da er breddrene støpt, har gelcoat finnish og er renskåret og klare til den siste tilpassningen mot karosseriet. Hvis det er interesant, kan jeg også selge bredderne, en og en for 1500.- pr stk. Da, hvis man skader en og ikke trenger alle 4.

Både breddere, rørfanger og vinsj montering ser strålende ut, Ørjan!! Får du fanger prosjektet klart til vintertreffet?


Hehe, flott at noen er intuitiv her!:)

Har som sagt komplett sett på Commandowagen, men uhell kan fort skje offroad så da vet jeg hvor jeg skal sende bestilling dersom det blir behov. Supert!:)

Ellers liker jeg veldig godt ideen om rørfanger og winch, det er et gromt stuk : )

Commandowagen 37"

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2684 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt
Ja, håper at det blir tøft til slutt. Satser på at det blir seende(?) litt grovt og matcho ut til slutt. Super finnish og design er ikke SÅ viktig så lenge det holder og er funksjonelt! :)
Det skal og er jo fortsatt en offroader! Finnish og blankpolering kan cosworthen få :D

Eg har jo og 37" liggende klar, venter bare utolmodig på felgene :P

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.068 seconds
Powered by Kunena Forum