300GD Prosjekt

More
12 years 2 months ago #2685 by Naila
Replied by Naila on topic 300GD Prosjekt
Du har 37" km2 du også ? Hva blir gjort for at du får plass uten subbing offroad ?

Ser på Bildene dine, har du "dobbel" kaross heving ? Ser ut som 2 heveklosser oppå hverandre..

Arti at det blir flere store G-wagen bygg her til lands:) Gleder meg til landstreffet, da SKAL vogna mi være klar!:)

Commandowagen 37"

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2686 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt

Naila wrote: Du har 37" km2 du også ? Hva blir gjort for at du får plass uten subbing offroad ?

Ser på Bildene dine, har du "dobbel" kaross heving ? Ser ut som 2 heveklosser oppå hverandre..

Arti at det blir flere store G-wagen bygg her til lands:) Gleder meg til landstreffet, da SKAL vogna mi være klar!:)


Ja, har det :D BL 40 mm og fjørspacere. Håper på å få flyttet rammefestet lenger inn framme etter hvert. kansje eg må ha spacere på felgene for å få de lenger ut etter hvert. Planen er å kjøre på orginale fjører for å få mye flex :)
Har ikke dobble bl klosser, er vel de orginale skivene du ser tror eg.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2687 by Bjørnar K
Replied by Bjørnar K on topic 300GD Prosjekt
Dette ser bra ut :)
Bestilte du felgene med robåt eller?? ;)

Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2688 by Naila
Replied by Naila on topic 300GD Prosjekt
Flytte rammefeste er vel det beste sånn sett, men mye jobb. (Har det på min, mercemann gjorde jobben)

Ellers så vil du sikkert slippe å måtte justere svingstoppen ut om du har spacere, da det blir mere klaring inn mot kaross feste når du spacere felgene ut. Spørs jo også litt hvordan innpress det er på felgene du skal ha ?

Min tok i såvidt i radius-armene med 35x12,5x15" , etter jeg fikk på 40mm spacere og 37"km2 på 17x9" ble det god klaring, selv med en tomme bredere felger : )

Friske orginalfjærer er nok lurt, vet ikke hva som er på min men tror jeg kommer til å gå for nye rød merkede fjærer rund baut :)

Commandowagen 37"

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2689 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt

Bjørnar K wrote: Dette ser bra ut :)
Bestilte du felgene med robåt eller?? ;)


Ja, bestilte en liten kinerser med robåt som skulle ro over til usa og så til norge med de.
Var billigst frakt den måten :P

17x9 5x5.5 Offset: 0 mm Backspace: 5"

Håper dette blir bra! :D

Vet at nye fjærer er lurt men økonomien tillater det ikke for tiden.

Regner med at det er mye arbeid å flytte rammefeste men det er nok litt fram i tid. Er uansett noe eg må ha hjelp til, da mine sveise egenskaper egne seg best til 10mm tykke plater :P

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2691 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt
Hvordan oppsett kjører dere sndre med vinsj her inne? Tenker da på batteri og dynamo?
Hvor mye vinsjing tåler batteriet?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2693 by Bjørnar K
Replied by Bjørnar K on topic 300GD Prosjekt
Kjører med 2 maxxima batterier og orginal dynamo.
Skal bytte til større dynamo.
Hvor mye vinsjing batteriet tåler, kommer ann på vinsj å belastning.

Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago - 12 years 2 months ago #2703 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt
Fikk lagd med nytt lastkjenner stag i dag. Enkelt med gjengestag og "kule" ender fra biltema



Montert, funket veldig bra (tror eg)


Begynnte og nød rep av diesel tanken, så eg slipper å kjøre med 23 liters båt tank i bagasjerommet til vintertreffet.
Etter pussing og tetting med "stål epoksy" tok eg led lenseren å lyste ned i tanken for å sjekke om eg kunne se flere hull..... :whistle: ....Var en god del flere ja. Så det gikk med 2 tuber epoksy og enda fikk eg ikke tettet alle. Dette blir jo bare en nød rep som må holde til turen til fosen og tilbake...
1082.5 km å kjøre, 14 timer beregnet kjøretid i følge gule sider. Hver vei :silly:
Last edit: 12 years 2 months ago by Heggernes.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2732 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt
Da er forthåpentligvis tanken tett! :D


Pusset og vasket rein.


Nymalt :D

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #2741 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic 300GD Prosjekt
Det der ser jo dritbra ut, Ørjan!! Håper for all del at det holder tett til du får sveisa opp det syrefaste alternativet!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.069 seconds
Powered by Kunena Forum