300GD Prosjekt

More
11 years 11 months ago - 11 years 11 months ago #3263 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt

Snø kjøring i skitrekk.


Med Eivind, Morten og meg.


Grei utsikt


Toppen av bakken!! :D

Trykk her for flere bilder:

www.facebook.com/media/set/?set=a.101515...&type=3&l=ee4b8df590



Leking i sandhaug




Litt bratt, var vanskelig å gå inn og ut av bilen!


Offroad søndag på Hommersåk. (Der landstreffet 2011 var)


Kule Volvo


Hadde med dattera mi på 2.5 år så ble ikje så møje kjøring på meg.


Kunne vært min og Eivind sine biler når de var nye.


Enda en søndags tur, Eivind som står på vippepunktet.


Fram med vinsjen






Daniel er litt skeptisk














G i solnedgang



File Attachment:

Årets første oppstart og tur med Cosworthen ! :D


Kjekt å kjøre opp på en mondeo!


Hjul løft


Grei parkering




Hms på høyt plan!


Oppussing av lyktegitter


Svart lakkert


hehe


Fikk den nye radiatoren i posten, fikk byttet den i dag og nå er eg kvitt problemet med at temperaturen går opp på det røde og vel så det.
Byttet også tilbake til 80´C termostat.



Montert :)


intercooleren til Eivind, ikje rart bilen hans plystret!


Sprukket i begge sveisene, alu tigget i dag av en kompis :)


Måtte få byttet radiatoren i dag for eg skulle operere hånden for senebetennelse i dag. Så regner med det ikje blir noe skruing på någen uker nå.
Men nå har eg ihvertfall fått oppdatert alle bildene ! :D

Så blir vel neste prosjekt å bytte motor og girkasse hos Roar en helg :D
Gleder meg veldig til det !
Last edit: 11 years 11 months ago by Heggernes. Reason: Trykkleif

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #3264 by maelling
Replied by maelling on topic 300GD Prosjekt
Det der var en rå bildeupdate ;D Likte "G i solnedgang", heh. Burde foreviges på veggen eller noe sånt :)

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #3265 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt

maelling wrote: Det der var en rå bildeupdate ;D Likte "G i solnedgang", heh. Burde foreviges på veggen eller noe sånt :)


Ja, det ble en hel del bilder! G'n har aldri sett finere ut enn på det bilde, slipper å se alle de forsjellige fargene på bilen! :-D

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #3298 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt


Spontan offroad tur for å teste kameravinkel!
Foresten 3 pund luft i framhjulet, tappet litt møje luft. Ikje lett å vurdere når dekkene står halveis nedi gjørma!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #3299 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago #3394 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt
Da har det skjedd store ting med g'n! Har vært en tur i Kragerø til Roar å fått i ny motor og 280 automat! :-D. Stort sett gikk motor byttet veldig greit grunnet Roar sin gode erfaring !
Bilde update kommer senere. Litt verre var det med automat kassen, sliter med innstilling av staget til kickdown/ etter trykkstyre staget som noen kalte det. Vakumet inn til kassen tror vi at fungerer pga den girer enda verre uten denne slangen på.
Har ikke byttet oljen på kassen for filteret pga det var ødelagt når det kom i posten. Har fått nytt filter nå, så det kan gjøres en dag.
Ellers så virker det som om kassen går i "fri" av og til spesielt i nedoverbakker under akselerasjon fra lav hastighet. Girer og opp og ned i hytt og pine! :-S

Noen som vet om det er forskjell på "stall speeden" på bensin converter i forhold til diesel converter?? Feks fra 280 aut kontra automat fra w123? Noen som har erfaringer med dette?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago #3398 by maelling
Replied by maelling on topic 300GD Prosjekt
Hvorfor måtte du ha ny motor? Hva hadde du fra før av? Om kassen girer i hytt og pine, så må vel staget være feiljustert. Denne bestemmer vel NÅR kassen skal gire, og vakuumet hvor mykt. Her får du bare prøve å justere litt i ulike retninger : )

Har for øvrig ikke merket noen særlige forskjeller på stall speed på min 123 med OM617A og G-wagen, men nå har jeg ikke turteller på min OM617A. Skulle nesten tro at stall speed er ørlite lavere, men har har jeg ingen kunnskap.

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago #3402 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt

maelling wrote: Hvorfor måtte du ha ny motor? Hva hadde du fra før av? Om kassen girer i hytt og pine, så må vel staget være feiljustert. Denne bestemmer vel NÅR kassen skal gire, og vakuumet hvor mykt. Her får du bare prøve å justere litt i ulike retninger : )

Har for øvrig ikke merket noen særlige forskjeller på stall speed på min 123 med OM617A og G-wagen, men nå har jeg ikke turteller på min OM617A. Skulle nesten tro at stall speed er ørlite lavere, men har har jeg ingen kunnskap.


Byttet motor fordi min var blitt avhengig av motorvarmer, sjøl om det var 25'c ute... Byttet fra om617 til om617 :-). Flyttet selvfølgelig over custom turbo og div. Men satte inn dieselpumpe fra turbo motor i håp om litt mer effekt. Forløbig går den litt dårligere enn den oppjusterte sugepumpa eg hadde før. Noen som har tips til justering? Har justert opp alda Max.

Men då får eg prøve å justere litt til på staget i morgen! Men kassen girer mykt når den girer "rett vei", så da er vel kanskje vakumet rett.
Noen som vet nr på 280 converter og evt nr på en converter fra w123?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago #3405 by volvo.power@live.no
Replied by volvo.power@live.no on topic 300GD Prosjekt
husker du hvordan jeg laget staget på Armbrusteren? det er forholdsvis grei metode, samt den kan justeres alle retninger..

1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago #3406 by Bjørnar K
Replied by Bjørnar K on topic 300GD Prosjekt
Og min girer ikke mere :) :D

Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.060 seconds
Powered by Kunena Forum