300GD Prosjekt

More
12 years 4 months ago #2299 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt
Håper det snart ja, er vel i grunnen litt opp til deg og avgjøre. :P Eg kan annen hver helg stort sett. :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #2361 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt
Såg en kule 500 på biltilsynet i dag!

Pansret, veier ca 4000 kg. Politimannen som satt inni va sparsom med info.Litt misfornøyd med at eg sgo ta bilder, men fikk ihvertfall tatt et par bilder av den.



The following user(s) said Thank You: Krisanderx3

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #2365 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic 300GD Prosjekt
Det der er skikkelig kult, spør du meg :cheer:

Legg merke til hva de har gjort rundt frontvinduet. Vanligvis er det ett flatt felt fra panserhengslene og bakover, før det går opp til frontvinduet. Det flaate feltet på ca 67 cm er helt borte under armeringen rundt frontvinduet!

Det sier litt om tykkelsen på det skuddsikre frontvinduet.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #2367 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt
Ja var ganske solide dei vinduene, sprekker ikje av steinsprut dei nei.
Var mindre utstyr inni enn eg trodde, politi radio og et par endre ting. Var nok litt mer i bagasjerommet men der fikk eg ikje se :P :silly:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago - 12 years 3 months ago #2380 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt
Då har eg fått gjort litt til med G´n.
I dag har eg fått montert 55w BiXenon i hovedlyktene. De har både nær og fjernlys i seg. Fikk gjømt vekk det meste av ledninger, releer og ballaster bak lyktene. :)




Her er et bilde fra prøveturen der langlysene på taket og er på. 100w xenon i de.





Lyser fantastisk og er supert å kjøre med!

Blir montering av BiXenon i A4´n til dama i morgen. Så blir hu au fornøyd :D
Last edit: 12 years 3 months ago by Heggernes.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #2392 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt
Det ble ikke montering av xenon i A4´n i dag, det var 2 plugger som styrer nær/fjern lys som var forsjellige på det ledningsnettet som følgte med kittet. Kunne selfølgelig lagd til med kabelsko, men tenkte at produsenten kunne få en sjangse til å sende rett ledningsnett.

Fikk og byttet vindussvisker gjennomføringene på G´n i dag. Har hørt masse om denne jobben og like mange forsjellige måter å gjøre den på. Demontere dash osv... Tok den enkle veien (håpte eg) og bare tok ut hanskerommet og panelene rundt rattstammen. Gikk greit å bytte og få på plass igjen. :D



Gammel gjennomføring på vei ut



Ny Gjennomføring på vei inn. La litt silikon innforbi pakningen og fett rundt gjennomføringen og "akslingen". Håper dette blir tett i mange år :D

Byttet også diesel filter og prøvde å tette en liten olje lekkasje. Denne må eg nok se mer på en annen dag, fikk det ikke tett. Lekker rundt Y koblingen til oljetrykksbryter og oljetrykksmåler.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago - 12 years 3 months ago #2393 by maelling
Replied by maelling on topic 300GD Prosjekt

Heggernes wrote: Då har eg fått gjort litt til med G´n.
I dag har eg fått montert 55w BiXenon i hovedlyktene. De har både nær og fjernlys i seg. Fikk gjømt vekk det meste av ledninger, releer og ballaster bak lyktene. :)




Her er et bilde fra prøveturen der langlysene på taket og er på. 100w xenon i de.





Lyser fantastisk og er supert å kjøre med!

Blir montering av BiXenon i A4´n til dama i morgen. Så blir hu au fornøyd :D


Det der så kult ut :) Har vurdert det selv, så får man bare ta det av før EU-kontrollen : ) Nå synes jeg standardlyktene lyser bra, men det blir vel ikke akkurat dårligere med xenonpærer.

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT
Last edit: 12 years 3 months ago by maelling.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #2394 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt
Ja, lett å montere i vanlige pærer igjen og. Ut med lykta, klips ut xenon pæra og i med vanlig pære. Så er det bare til å plugge i den vanlige kontakten. På andre siden må du plugge ut den vanlige kontakten fra ledningsnettet til xenon settet og inn i den vanlige pæra. Tipper det tar max 10 min før og etter en eu. :D

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #2400 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic 300GD Prosjekt
Sliter med varmen i min G. Måleren i dash viser rett over/i toppen av det hvite feltet under normal kjøring. Klarer og presse den til litt over halv opp mot rødfeltet i laaaaange oppoverbakker med mye last og høyt turtall.

Er det termostaten som er dårlig og er åpen hele tiden eller er det noe annet?

Vifta er treg å snurre på, så mistenker at slurekoblingen henger litt.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago - 12 years 3 months ago #2401 by maelling
Replied by maelling on topic 300GD Prosjekt
Faktisk sliter jeg med det samme, hvor målern aldri går høyere enn på streken før toppen. Det blir aldri spesielt varmt. Det er nytt for denne vinteren, men vet ikke om de nye radiatoren min er for grom i forhold til termostaten som sitter i eller om termostaten åpner for mye. Jeg har ikke sjans til å få nålen til å gå rett opp nå på vintern. Vi har samme problemet? Eller går du varm? En løsning er å bytte termostat, eventuelt gå for papplatetrikset : ) Men hva med elektrisk styrt vifte? Du som har grom G burde vel ha noe sånt ? ;)

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT
Last edit: 12 years 3 months ago by maelling.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.079 seconds
Powered by Kunena Forum