Medlemsavgift?

More
14 years 2 months ago #543 by øivind lie
Replied by øivind lie on topic Medlemsavgift?
Hvem i huleste kan drive uten medlemsavgift??:(

Dette må ordnes på et eller annet vis, snarest.

Send mail eller legg ut en tråd på forumet - som feks popper opp til alle som logger inn og ikke har betalt. Er ikke veldig ofte på forumet, så jeg trenger nok en påminnelse, selv om betalingsviljen er tilstede B)

Mvh Øivind

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • smallfish
  • Visitor
  • Visitor
13 years 3 weeks ago #1244 by smallfish
Replied by smallfish on topic Medlemsavgift?
Kontingenten er i utgangspunktet en årlig affære, men jeg vil råde medlemmene til å avvente krav på kontingent inntil nærmere instruks fra styret foreligger.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
13 years 3 weeks ago #1246 by Jagman
Replied by Jagman on topic Medlemsavgift?
Avvente krav på kontingent inntil nærmere instruks fra styret foreligger? Hva mener du med dette?

Alle medlemmer vet at medlemskontingenten er noe de betaler hvert år for å fornye sitt medlemskap, og derved kvalifiserer til å benytte seg av klubbens medlemsfordeler.

At "krav" ikke er utsendt enda, har med at jeg har vært ekstremt opptatt å gjøre, men kravet/anmodningen om fornyelse av medlemskap vil komme om ikke for lenge.

Nå har jeg jo faktisk svar på ditt innlegg, men jeg ville sette stor pris på om du undertegnet ditt innspill med fullt navn, spesielt siden du oppfordrer til at klubbens medlemmer ikke skal betale kontingent.

Jeg vil faktisk på vegne av styret kreve at du identifiserer deg, ellers blir innlegget fjernet.

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 3 weeks ago #1247 by gclass
Replied by gclass on topic Medlemsavgift?
For min egen del har jeg vært medlem av klubben siden høsten 2006, med andre ord har jeg altså vært medlem fra klubbens spede begynnelse. De 4 første årene betalte jeg medlemsavgiften. Men det har jeg forlengst sluttet å gjøre. For det første har jeg ikke fått noen som helst form for klubbmateriale. For noen år tilbake ble det lovet reservehjulstrekk med klubblogo på. Så vidt jeg husker ble en god andel av kontigentinntektene brukt til dette. Trekkene ble det derimot aldri noe av da klubben visstnok ble "lurt" av vedkommende som skulle stå for disse. Noe jeg selv vil si virker svært så amatørmessig! Jeg henvendte meg også til styret på et senere tidspunkt for å få klarhet i når eventuelle medlemskort og annet klubbmateriell kunne dukke opp. Ble da lovet klubb-t-skjorte og medlemskort med rabattavtaler. Noe som derimot aldri dukket opp...
Etter min oppfattning er denne klubben på dette tidspunkt en "sovende" klubb med en håndfull entusiaster som drar i gang et landstreff ei gang i året. Nettsiden har f.eksempel invitert til landstreff i snart et år nå, treffet var derimot for 8 måneder siden...
Det jeg altså prøver å si her kan vel egentlig oppsummeres i at jeg har liten forståelse får hvordan man som medlem skal kunne kreves for en slik medlemsavgift når man får svært lite/ingenting tilbake. Da beskjedene fra styret er få, uklare og mangelfulle har jeg full forståelse for at folk kvier seg for å betale avgiften!

Vegard Stålesen

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 3 weeks ago - 13 years 3 weeks ago #1251 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Medlemsavgift?
Rolig nå Bård :laugh:

Jeg lurer på om det ikke var ment, slik som det ser ut som du oppfattet det. Det kan se ut som vårt nye medlem "Smallfish" sliter litt med forumsystemet. det ser ut som han/hun har limt inn en del av ditt tidligere innlegg, uten å få skrevet det han/hun ønsker å kommentere.

Kom gjerne med innspill til dette, og gjerne forklar bedre hva du mener, Smallfish.

gclass- Jeg beklager på vegne av klubben, at du ikke har mottatt T-skjorte fra klubben. Jeg vet at det har vært problemer med noen av de mest vanlige størrelsene. Det skal være under opprydding, så det er store muligheter for de som ikke har mottatt T-skjortene sine, til å få sine fortløpende.

Jeg må også få understreke en ting. ved siden av T-skjorte, har styret i de få årene som denne klubben har eksistert, klart å opprette visse klubbfordeler. Disse består i rabattavtaler med VTP, MECA, Fjellstad og BOS i Østfold. Det jobbes fortsatt med nye avtaler som dekker dekk og bilbatterier, og diverse produkter til bilene våre som er både teknisk og ekspedisjons relatert.

I forhold til klubb effekter, er det noen nye produkter på gang der også.

Angåend enettsiden vår, har denne forside som du referer til, bare vært en flau situasjon. Det er med den nye versjonen av forumet, også lagt opp til en mere aktiv side. Det er gitt "Moderator" status til flere medlemmer, slik at vi kan holde hjemmesiden vår løpende oppdatert. Akkurat nå avventes det de siste detaljer rundt Landstreffet 2011 (:blush: ) som skal bli hovedoppslaget på forsiden.

Jeg setter stor pris på slike tilbakemeldinger, som Vegard Stålesen kommer med. Det gir oss i styret ett skikelig spark til å ha større fokus på klubb og videre fremdrift. Jeg håper også att dette gir en liten oversikt over dagens status.
Last edit: 13 years 3 weeks ago by Roar Sæther. Reason: Skriveleif

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 3 weeks ago #1252 by gclass
Replied by gclass on topic Medlemsavgift?
Takk for oppklarende info, satser på at klubben nå går lyse tider i møte!

Vegard

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
13 years 2 weeks ago #1254 by Jagman
Replied by Jagman on topic Medlemsavgift?
For min egen del har jeg vært medlem av klubben siden høsten 2006, med andre ord har jeg altså vært medlem fra klubbens spede begynnelse. De 4 første årene betalte jeg medlemsavgiften. Men det har jeg forlengst sluttet å gjøre. For det første har jeg ikke fått noen som helst form for klubbmateriale. For noen år tilbake ble det lovet reservehjulstrekk med klubblogo på. Så vidt jeg husker ble en god andel av kontigentinntektene brukt til dette. Trekkene ble det derimot aldri noe av da klubben visstnok ble "lurt" av vedkommende som skulle stå for disse. Noe jeg selv vil si virker svært så amatørmessig! Jeg henvendte meg også til styret på et senere tidspunkt for å få klarhet i når eventuelle medlemskort og annet klubbmateriell kunne dukke opp. Ble da lovet klubb-t-skjorte og medlemskort med rabattavtaler. Noe som derimot aldri dukket opp...
Etter min oppfattning er denne klubben på dette tidspunkt en "sovende" klubb med en håndfull entusiaster som drar i gang et landstreff ei gang i året. Nettsiden har f.eksempel invitert til landstreff i snart et år nå, treffet var derimot for 8 måneder siden...
Det jeg altså prøver å si her kan vel egentlig oppsummeres i at jeg har liten forståelse får hvordan man som medlem skal kunne kreves for en slik medlemsavgift når man får svært lite/ingenting tilbake. Da beskjedene fra styret er få, uklare og mangelfulle har jeg full forståelse for at folk kvier seg for å betale avgiften!

Vegard Stålesen

Du er innmeldt den 21. januar 2007 og har betalt kontingent for ett år (2007).

Når det gjelder medlemskort og klubbmateriale som skal sendes til medlemmene, er vi helt ajour med dette, faktisk 100% ajour siden medlemskort til de siste 10 innmeldte ble sendt ut for vel en uke siden.

Det er aldri blitt lovet reservehjulstrekk med klubblogo i den forstand at dette skulle deles ut til medlemmene, som det ligger under her, og som den som jobbet lenge og seriøst med dette, tar jeg avstand fra antydningen om at det ikke skulle medføre riktighet at vi faktisk ble svindlet. Som forretningsmann har jeg aldri før blitt kalt amatørmessig, men en gang skal vel være den første for alt... Amatørmessig - og naivt - mener jeg det er å påstå at man er amatør om man blir svindlet i netthandel. Dette var hverken den første eller den siste gang jeg opplever dette, men med min netthandelaktivitet representerer dette heldigvis en forsvinnende liten andel.

Vi har tidvis søkt etter nye leverandører av slike trekk, men uten å finne tilsvarende godt tilbud, som vi jo i ettertid vet var "for godt til å være sant".

At du hverken har mottatt medlemskort eller T-skjorte har klar sammenheng med at dette er forbeholdt betalende medlemmer, ikke medlemmer som en gang i fortiden betalte for ett års medlemskap. Det ville ikke vært mulig økonomisk, og heller ikke fair overfor dem som løpende fornyer sitt medlemskap.

Ja, jeg er skarp i kanten overfor slik innspill, fordi de er med på å så tvil om den massive innsatsen ildsjelene i klubben legger inn, og undergrave klubbens kredibilitet. En klubb er noe man er medlem i, betaler kontingent og sier sin mening, i den rekkefølgen.

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 weeks ago #1255 by gclass
Replied by gclass on topic Medlemsavgift?
Det stemmer ikke at jeg bare har betalt medlemsavgift for 2007, men samma kan det være. Jeg står for det jeg sa, jeg mente hvert ord! Når det er sagt ønsker jeg klubben all lykke videre, men jeg kommer ikke til å fortsette som medlem. Har ingen behov for å motta slik kritikk og usanne påstander om mitt personlige medlemmskap på klubbens åpne diskusjonssider. Så med det takker jeg for meg!

Vegard Stålesen

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 weeks ago - 13 years 2 weeks ago #1256 by Terka
Replied by Terka on topic Medlemsavgift?
Hmm.. da er det litt temperatur her også! Det betyr jo egentlig at det begynner å bli litt aktivitet på forumet, bra! :)

Selv har jeg ikke betalt medlemskap for året og skal få gjort det ila uken.

Det kommer forøvrig ikke tydelig frem i vedtektene hva som er gjeldende periode for et betalt medlemskap. Dette har vært etterspurt før også mener jeg å huske? (Mener da at det kom frem at det er gjeldende kalenderår??)

§ 4. Medlemskap:
§ 4.1 Som medlem kan opptaes enkeltpersoner med som eier eller er interessert i biler som nevnt i § 2.1
§ 4.2 Personen forplikter å følge organisasjonens vedtekter og bestemmelser.
§ 4.3 Et medlem er en person som oppfyller overnevnte kriteriene og har betalt medlemskontingent for gjeldende periode.


Forøvrig så får jeg ikke linken/menyvalget "Bli medlem" til å virke etter migrering av forumet til ny platform. ( gwagen.no/index.php?option=com_philaform&app_id=3&Itemid=68 ) Kan være lurt å få sett på det slik at eventuelle nye medlemmer kan få opprettet profil.

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt
Last edit: 13 years 2 weeks ago by Terka.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
13 years 2 weeks ago #1257 by Jagman
Replied by Jagman on topic Medlemsavgift?
Ja, hva vet jeg? Jeg er bare kasserer med oversikt over all bevegelse på klubbens konto. Du åpnet selv denne diskusjonen for å substansiere din kritikk av klubben og måten den drives på. Da bør du forvente å bli svart...

Jeg tenker vi begge har lagt frem hver sin versjon, så får leserne selv avgjøre hvem de vil tro på.

Det kan jo være du har meldt deg inn to ganger med forskjellige navn, adresse og mobtlf nr, men det kan vi umulig finne ut av.

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.064 seconds
Powered by Kunena Forum