Medlemsavgift?

More
14 years 4 months ago #500 by gclass
Medlemsavgift? was created by gclass
Hei folkens!

Satt her og las gjennom noen av de forskjellige innlegene på forumene her, da det plutselig dukket opp et lite spørsmål; Hvordan er det egentlig med medlemsavgiften. Er dette en engangsavgift eller skal den betales en gang i året. Selv meldte jeg meg inn i 2006 og betalte da medlemsavgift. Siden har jeg hatt tilgang til alle de personlige områdene her inne. Men skal jeg altså egentlig betale inn på nytt nå når vi snart skriver 2010? Og hva er dette snakket om t-skjorter? Kunne godt tenkt meg noe profileringsmateriale!
B)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 months ago #501 by jeglent
Replied by jeglent on topic Medlemsavgift?
Hallo og god jul.

Har snakket med Meisal og avklart dette. Det ble delt ut t-skjorter til eksisterende medlemmer på høst treffet. Så send en e-post til han så skal han ordne det. Han har riktignok en "liten" backlog og dårlig med tid, men den dukker nok opp. :)

hilsen
Jo Espen

GD240 -85 mod. Ex. Camo/ E200CDI -04/ E200CDI -09/ ML270CDI -00

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
14 years 3 months ago #507 by Jagman
Replied by Jagman on topic Medlemsavgift?
Heisann,

Styret har egentlig ikke kommet til noen konklusjon på dette. Kontingenten er i utgangspunktet en årlig affære, men jeg vil råde medlemmene til å avvente krav på kontingent inntil nærmere instruks fra styret foreligger.

Med vennlig hilsen
Bård Th Hesvik
kasserer

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 months ago #508 by jeglent
Replied by jeglent on topic Medlemsavgift?
Hei

Vet ikke om det ble lagt fram noe under dagene på Gjøvik, men synes det er på sin plass at en oversikt over økonomien i klubben (regnskap, antall betalende medlemmer etc.) blir lagt ut på medlemsdelen av hjemmesiden. Det er vel tall som er interessante i forhold til medlemskontigent spørsmålet.;)

Godt nytt år til alle.

Jo Espen

GD240 -85 mod. Ex. Camo/ E200CDI -04/ E200CDI -09/ ML270CDI -00

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 months ago #510 by Simen Malerbakken
Replied by Simen Malerbakken on topic Medlemsavgift?
Det ble fremlagt en økonomisk oversikt på årsmøtet.
Det ble vel også enighet på årsmøtet om å kreve inn årlig kontingent.
Kontingenten var også en forutsettning for fortsatt rabattavtale fra Stjerneservice.

Da jeg ikke har noe refferat fra møtet enda, så blir det for meg vanskelig å svare på om det var slik at kontingengen skulle vidreføres. Jeg anter det, og jeg tar samtidig en forutsettning i at det var en innmeldingsavgift på 50 eller 100,- til dekning av merarbeidet for medlemsansvarlig, samt utsendelse av effekter til det nye medlemmet.

Jeg vil henstille om at styret snarest mulig greier ut om dette for å få klubben raskest mulig i en possisjon der nytt årsmøte og nytt landstreff kan arrangeres for året 2010.
Å ha en ryddig økonomi er viktig.

Simen Malerbakken
87\' Mercedes-Benz 280 GE
96\' Mercedes-Benz S 600 L
95\' BMW 328i Cab Til Salgs. www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19932799
96\' Audi A4 2,6

www.stjerneservice.no

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
14 years 3 months ago #513 by Jagman
Replied by Jagman on topic Medlemsavgift?
Hear, hear, Simen!

Du har rett i at det ble vedtatt at det skulle være årlig kontingent, og at den skulle betales for å fornye medlemskapet, og derved kvalifisere til rabatt hos klubbens samarbeidspartnere.

Vi sliter litt med splittede registre og manglende tilgang for meg til epostadresser til medlemmene, slik at jeg på en effektiv måte kan kreve inn ny kontingent. Derfor trekker dette litt ut. Jeg regner med at vi innen månedens utløp skal ha fått sendt ut kontingent-varsel til alle betalende medlemmer.

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 months ago #516 by jeglent
Replied by jeglent on topic Medlemsavgift?
Greit nok med årlig medlemskontigent.

Men få ut referat fra årsmøtet, regnskaps oversikt etc. på medlemssidene, slik at alle medlemmer har innsyn i driften av klubben.(også de som ikke var i Elvedalen)

Det bygger jo opp under beslutningen om å ha årlig medlemskontigent.

Som kasserer bør du jo ha liste over alle medlemmer som har innbetalt medlemskontigent til din bankkonto. Skjønner ikke hvordan du kan ha oversikt over økonomien ellers.

Samtidig vil jeg jo påpeke at hvis nye medlemmer må vente like lenge som meg på medlemseffekter så er ikke det så god reklame.

GD240 -85 mod. Ex. Camo/ E200CDI -04/ E200CDI -09/ ML270CDI -00

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
14 years 3 months ago #518 by Jagman
Replied by Jagman on topic Medlemsavgift?
Vil gjerne svare på de enkelte spørsmålene, så se under:

Men få ut referat fra årsmøtet, regnskaps oversikt etc. på medlemssidene, slik at alle medlemmer har innsyn i driften av klubben.(også de som ikke var i Elvedalen)

Bård: Helt enig! Simen, var det ikke du som var referent på årsmøtet....?

Det bygger jo opp under beslutningen om å ha årlig medlemskontigent.

Som kasserer bør du jo ha liste over alle medlemmer som har innbetalt medlemskontigent til din bankkonto. Skjønner ikke hvordan du kan ha oversikt over økonomien ellers.

Bård: Jeg har full oversikt over hvem som har innbetalt kontingent, fordi jeg som kasserer har kontroll på kontoen hvor pengene kommer inn. Problemet mitt er at jeg ikke får den informasjonen som medlemmer legger inn på websiden når de "melder seg inn"!

Samtidig vil jeg jo påpeke at hvis nye medlemmer må vente like lenge som meg på medlemseffekter så er ikke det så god reklame.

Bård: Det er bare å beklage! Skyldes svikt i logistikken, som igjen skyldes min mangel på melding til meg når noen melder seg inn! Dumt? Ja!!

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 months ago #523 by jeglent
Replied by jeglent on topic Medlemsavgift?
Takk for utfyllende og betryggende svar Bård.

Da kan vi helle konsentrere oss om G, og den skikkelige G-vinter'n vi har fått.
For en gangs skyld kan velgern stå permanent i 4H.:cheer:

Vil forøvrig gjerne hjelpe til med medlemsregister problemet så det blir en løsning der.

Hvem administrerer web siden til daglig ?

hilsen
Jo Espen

GD240 -85 mod. Ex. Camo/ E200CDI -04/ E200CDI -09/ ML270CDI -00

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 months ago #526 by Simen Malerbakken
Replied by Simen Malerbakken on topic Medlemsavgift?
Bare et raskt svar, jeg var tilfeldig møteleder, ingen referent i meg. Som dere sikkert ser av innleggene mine, kan jeg ikke skrive. Derfor bør noen andre skrive ofisielle referater...

Simen Malerbakken
87\' Mercedes-Benz 280 GE
96\' Mercedes-Benz S 600 L
95\' BMW 328i Cab Til Salgs. www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19932799
96\' Audi A4 2,6

www.stjerneservice.no

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.058 seconds
Powered by Kunena Forum