El Presidentes cabriolet'er
- Roar Sæther
- Topic Author
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Posts: 804
- Karma: 8
- Thank you received: 84
10 years 8 months ago - 10 years 8 months ago #5485
by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic El Presidentes cabriolet'er
Da ble det slipt, kuttet, tilpasset, sveiset og slipt igjen, på lørdagen. Noe blir bare slipt og behandlet, men mye blir skiftet ut. Tålig greit å komme til under for å slipe og behandle nyinnsveisede plater, så jeg tror dette blir bra. Men fikk vel knapt tatt halvparten, så jeg tar litt etterhvert som jeg får tid. Bytter bremser rund baut på Passaten samtidig, så nok å holde fingrene i
Tor Guttorm ordnet med hansker og sand til blåsekabinettet, så der kan jeg også få gjort ferdig, og få prøvd å sandblåse. Har 2 typer sand. En type som tar alt av oveflatebehandling, og en type som brukes til rengjøring av eks aluminium. Skal bli morro å prøve
Digg å være igang med den rusta. Har grua meg litt, kan du si
Tor Guttorm ordnet med hansker og sand til blåsekabinettet, så der kan jeg også få gjort ferdig, og få prøvd å sandblåse. Har 2 typer sand. En type som tar alt av oveflatebehandling, og en type som brukes til rengjøring av eks aluminium. Skal bli morro å prøve
Digg å være igang med den rusta. Har grua meg litt, kan du si
Last edit: 10 years 8 months ago by Roar Sæther.
The following user(s) said Thank You: Heggernes
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Roar Sæther
- Topic Author
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Posts: 804
- Karma: 8
- Thank you received: 84
10 years 7 months ago - 10 years 7 months ago #5513
by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic El Presidentes cabriolet'er
Slipe, sveise, slipe, sveise, slipe, sveise, slipe, sveise, behandle
Det går da rette veien, enda så sakte det går.
Hadde dynamo ras på 463'n her om dagen. Løpehjulet på dynamoen hadde på en eller annen måte skjært seg på akselen, som igjen da er helt ødelagt. Tok med seg ett vifteblad i farta, så dette var kjedelig. Men flaks som alltid, hadde jeg en ny delebil på handa, og med den fulgte det med en eskeny dynamo, og der var de faktisk også en propell Rimelig trangt nedi der, men etter ett par timer var vogna oppe å gikk igjen. Fikk samtidig sveiset inn ny fleks på eksosen, da denne hadde begynt å lekke igjen. Setter 463'n på sommerdekk i dag, med nye ( for meg) tilbytta Achtaroth felger i 18 tom. Dette er den felgen jeg synes er penest på 463, så dette gleder jeg meg til
Lovte ikke jeg noen bilder?
Det går da rette veien, enda så sakte det går.
Hadde dynamo ras på 463'n her om dagen. Løpehjulet på dynamoen hadde på en eller annen måte skjært seg på akselen, som igjen da er helt ødelagt. Tok med seg ett vifteblad i farta, så dette var kjedelig. Men flaks som alltid, hadde jeg en ny delebil på handa, og med den fulgte det med en eskeny dynamo, og der var de faktisk også en propell Rimelig trangt nedi der, men etter ett par timer var vogna oppe å gikk igjen. Fikk samtidig sveiset inn ny fleks på eksosen, da denne hadde begynt å lekke igjen. Setter 463'n på sommerdekk i dag, med nye ( for meg) tilbytta Achtaroth felger i 18 tom. Dette er den felgen jeg synes er penest på 463, så dette gleder jeg meg til
Lovte ikke jeg noen bilder?
Last edit: 10 years 7 months ago by Roar Sæther.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
10 years 7 months ago #5515
by Heggernes
Replied by Heggernes on topic El Presidentes cabriolet'er
Liker at det skjer litt her Roar ser ut som eg kommer med 463 i påska
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Roar Sæther
- Topic Author
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Posts: 804
- Karma: 8
- Thank you received: 84
10 years 7 months ago - 10 years 7 months ago #5517
by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic El Presidentes cabriolet'er
Du er hjertelig velkommen, Ørjan med både 463 og 460
Fikk sveise ferdig begge forskjermene i dag. Litt mere rust enn først antatt, men absolutt overkommelig
Skal legge en siste innsats på sandblåsekabinettet i morgen. Håper det er klart til bruk etter morgendagens innsats. Skal sette en kompis til å sandblåse akslinger og radiusarmene, slik at de kan grunnes og lakkes før de blir montert på vogna igjen
Fikk sveise ferdig begge forskjermene i dag. Litt mere rust enn først antatt, men absolutt overkommelig
Skal legge en siste innsats på sandblåsekabinettet i morgen. Håper det er klart til bruk etter morgendagens innsats. Skal sette en kompis til å sandblåse akslinger og radiusarmene, slik at de kan grunnes og lakkes før de blir montert på vogna igjen
Last edit: 10 years 7 months ago by Roar Sæther.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Roar Sæther
- Topic Author
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Posts: 804
- Karma: 8
- Thank you received: 84
10 years 6 months ago - 10 years 6 months ago #5551
by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic El Presidentes cabriolet'er
Det ble gjort mye på andre vogner enn mine i påsken, så det er ikke mye å vise til. Fikk byttet det rammefestet bak venstre framhjul på 463'n, som eneste jobb på mine. Rimelig rustet, så det måtte gjøres. Sandblåsekabinettet er innviet, men må fintunes litt med riktig mål på glassene. Fungerer knallbra, men kan bli mere effektivt. Har kjøpt inn syregrunning og lakk til akslinger og radiusarmer, så disse går i kabinettet til lørdagen Fant noen lekre pusseklosser til karrosserijobb på Gasolin, så disse ble handlet med x antall meter pussepapir med dobbeltsidig tape til å feste det til klossene. Fungerer knall
Men denne uka har det blitt bestillt mye snadder, som borra og slissa bremseskiver, vannkjølt cooler fra Frozenboost, nødvendige alurør, siliconnslanger og klemmer, bremseslanger, hvite blinklys, foringer til panhardstag og radiusarmer, og plastpropper til alle gummilistene på karrosseriet
Det bare må jo bli bil av dette
Men denne uka har det blitt bestillt mye snadder, som borra og slissa bremseskiver, vannkjølt cooler fra Frozenboost, nødvendige alurør, siliconnslanger og klemmer, bremseslanger, hvite blinklys, foringer til panhardstag og radiusarmer, og plastpropper til alle gummilistene på karrosseriet
Det bare må jo bli bil av dette
Last edit: 10 years 6 months ago by Roar Sæther.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Less
More
- Posts: 156
- Karma: -3
- Thank you received: 20
10 years 6 months ago - 10 years 6 months ago #5552
by nielsa
Replied by nielsa on topic El Presidentes cabriolet'er
Kameraet ditt da, tom for film????
nielsa
nielsa
Last edit: 10 years 6 months ago by nielsa.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Roar Sæther
- Topic Author
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Posts: 804
- Karma: 8
- Thank you received: 84
10 years 3 months ago #5740
by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic El Presidentes cabriolet'er
Skjer ikke så mye her, men delesankingen går sin gang. Ett sett med 5.28 aksler har dukket opp, og en 461 framaksel med 463 knokkelhus, 463 hjullager og 463 drivknuter er i boks. Borra og slissa bremseskiver, alle foringer, hvite blinklys, alle bremseslangene er ankommet.
Driver å gjør ferdig noen andre prosjekter, og har ett par i vente, før mine får noe etterlengtet tilsyn. Det er vel bare sandblåsinga av deler som går sin gang
Driver å gjør ferdig noen andre prosjekter, og har ett par i vente, før mine får noe etterlengtet tilsyn. Det er vel bare sandblåsinga av deler som går sin gang
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- volvo.power@live.no
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Posts: 350
- Karma: 1
- Thank you received: 13
10 years 3 months ago #5741
by volvo.power@live.no
1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI
Replied by volvo.power@live.no on topic El Presidentes cabriolet'er
kan dra inn knokkelhus, drivknuter å lagrene jeg. det trenger du ikke, som bare sitterpå på treff;)
1988 Armbruster Stageway Geländewagen
2004 S211 E320CDI
The following user(s) said Thank You: bilkar
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Roar Sæther
- Topic Author
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Posts: 804
- Karma: 8
- Thank you received: 84
10 years 3 months ago #5742
by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic El Presidentes cabriolet'er
Du vet det, Kev, at noen av oss liker å gjøre det skikkelig med en gang. Så slipper vogna å stå igjen på fergeleiet, på vei til treff
I mellomtiden er det alltid noen som trenger co-pilot, heldigvis
I mellomtiden er det alltid noen som trenger co-pilot, heldigvis
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
- Roar Sæther
- Topic Author
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Posts: 804
- Karma: 8
- Thank you received: 84
10 years 3 months ago - 10 years 3 months ago #5746
by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic El Presidentes cabriolet'er
Fikk hjem framakslingen med 463 drivknuter i går. Ser sykt bra ut Nye bremseskiver, klosser, caliptere, slave sperresylinder og sannsynligvis nesten ukjørte hjullager og drivknuter. Diffen er gåen, men det visste jeg før handel. Og den har 463 bredde, 60 mm bredere totalt. Nesten synd å måtte flytte over knokkelhus og drivknuterfra en så strøken aksel. Men 5.28 akselen er rimelig strøken, den og, så det går vel greit
Tusen takk til Øystein Sand på VTP for en flott deal på akselen
Og som en liten bonus er det pinnebolter med mutter til hjula, og ikke bolter som det vanligvis er på G. Lurer på om jeg klarer å bygge om til det bak?
Fikk henta ett gromt basselement til stereoen også. Cerwin Vega Stroker 12" Tror det skulle gi nok bass, ja
Tusen takk til Øystein Sand på VTP for en flott deal på akselen
Og som en liten bonus er det pinnebolter med mutter til hjula, og ikke bolter som det vanligvis er på G. Lurer på om jeg klarer å bygge om til det bak?
Fikk henta ett gromt basselement til stereoen også. Cerwin Vega Stroker 12" Tror det skulle gi nok bass, ja
Last edit: 10 years 3 months ago by Roar Sæther.
Please Logg inn or Create an account to join the conversation.
Time to create page: 0.082 seconds