El Presidentes cabriolet'er

More
10 years 10 months ago #4597 by Roar Sæther
Støper litt greier i glassfiber i helga B)

Bilrelatert, ja :woohoo:
The following user(s) said Thank You: bilkar, Joar Martinsen

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 10 months ago - 10 years 10 months ago #4674 by Roar Sæther
Fikk begynt litt på karosseriet på Spydet i dag. Skar ut bulken på venstre bakskjerm, og fikk kappet til og tilpasset en dørside fra delebilen. Ferdig slipt i kantene, og klar til sveising i morgen.

Fortsetter med begge hjørnene bak etterhvert, og de litt for store hullene til de nedre festene på lykteringene. Disse har rustet seg store som 5 kroner, og må sveises og borres opp igjen.

Etter det blir det lakk :)
Last edit: 10 years 10 months ago by Roar Sæther.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 9 months ago #4712 by Roar Sæther
Da ble det venstre bakhjørnet skåret ut og renset bak. Måtte investere i alle de smådelene innafor hjørnet, da disse var forbi redning. Men VTP hadde alt på lager, så det var ikkeno problem. Høyre hjørne ser uforskammet bra ut, så den jobben sparer jeg til ett annet år :lol: Har det meste av helga satt av til vogna, så jeg håper det meste av rustsveisinga er ferdig på søndag kveld :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 9 months ago - 10 years 9 months ago #4728 by Roar Sæther
Den som leter, finner, heter det :-)

Og jeg fant :-(

I sammenheng med litt lett sliping i døråpningene, fikk jeg se noen småbobler i gulvet. Ikke store greiene, men når jeg fikk pirket nok i boblene, var jobben ett faktum. Deler av gulvet må byttes :-( Men hell i uhell, så har jeg jo den 280'n stående, med veldig bra gulv :-) Det gjør ikke jobben lettere, men betraktelig rimeligere. Førersiden er værst, men jeg må bytte en liten bit på passasjersiden, også. Og med dette ryker jeg på bytte av hele venstre side, fra døra og bakover. Bulk i midten, rust bak mot hjørnet, og rust mot døra, gjør at det er mye enklere å bytte hele siden.

Drar seg til å bli litt rust, allikevel :-(

Men, slik går nu dagan ;-)
Last edit: 10 years 9 months ago by Roar Sæther.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 9 months ago #4735 by Roar Sæther
Lurer litt på om jeg kan vente med gulvet til høsten, etter Landstreffet. Hadde vært skikkelig morro å hatt en en bil til litt terrengkjøring ;)

Vel og merke hvis jeg rekker resten, da :blush:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago - 10 years 7 months ago #4966 by Roar Sæther
Fått gjort litt igjen. Fikk ånden over meg, og begynte med å rydde litt rundt vogna. Etter 6-7 hasteprosjekter, blir ting liggende litt rundt, så det var en god start på lørdagen. Begynte så med tilpassningen av karosserisiden og bakre hjørnet. alle blekkene inni bakhjørnet har fått flere lag med beskyttende maling, så de ble sveiset inn, og malt ett par strøk til. Har igjen å sveise inn stolpen mot bakluka, men etter det kan siste montering av side og hjørne gjøres. Har planer om en rengjøring inni hjulbuen og skjermen, før jeg legger på mange lag med Body Shyts. Burde bidra til å utsette nye rustangrep.

Delebilen bidrar med nye fjærer, nye foringer i radiusarmer foran og bak, og støtdempere bak. Med 50 mm fjærspacere skulle dette bli riktig i forhold til 33 x 12,5 - 15. Ser at jeg også må lage noen nye bremserør, da de som sitter der er ganske brune.

Lurer litt på å bygge meg ett skap til sandblåsing. Savner litt det rene utgangspunktet på mye av delene :-)

Skjer jo litt :cheer:
Last edit: 10 years 7 months ago by Roar Sæther.
The following user(s) said Thank You: bilkar

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #5032 by Roar Sæther
Gjorde ett ganske digg kupp i dag. Kom tilfeldigvis over en Mercedes 207 kassebil, som brannvesenet skulle øve seg litt på. Litt snoking kunne avdekke noen deler som var ganske attraktive, så etter noen telefoner hadde jeg fri tilgang B)

Så etter en times skruing hadde jeg en 711.110 manuell kasse med 6.15 utveksling på førstegiret, dieselpumpe fra en 617 sugemotor, høyt innsug fra 617 og ett gløderele. Ikke værst for en times arbeid :woohoo:

Digger tilfeldigheter :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago - 10 years 6 months ago #5033 by Joar Martinsen
Frykta du hadde handla den kassebilen jeg hehe!!
Last edit: 10 years 6 months ago by Joar Martinsen.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago - 10 years 6 months ago #5034 by Roar Sæther
Faen, 2 biler borte fra plassen her nå, og 2 til på vei. Gir plass til mere skrot, det :P
Last edit: 10 years 6 months ago by Roar Sæther.
The following user(s) said Thank You: pehan

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 1 month ago - 10 years 1 month ago #5476 by Roar Sæther
Litt som skjer igjen. Fått litt inspirasjon fra kompiser som gjør tilsvarende arbeid, og været som skriker etter en cab :laugh:

Får litt hjelp av Tor Guttorm til lørdag, og rustsveising av gulvene står på planen. Satser på at gulvene er klare til lørdag kveld.

Har ellers fått bygd meg ett stort sandblåsekabinett. Skal kjøpe sand og hansker i dag, så da blir det morro å prøve det til helga. Har planer om å sandblåse akslinger og radiusarmene. Drar vel over diverse deler som bremsetromler, grill, støtfangere og annet diverse, som trenger det :cheer:

Litt andre endringer også. Maskinisten og girkassa blir byttet ut. Fikk fatt i en 603A her om dagen, og med inspirasjon fra Tor Guttorms prosjekt med 722.6 kasse og elektronisk kontroller, ble det for mye å stå imot :woohoo:

Skal få tatt noen bilder i løpet av helga.

Godt å ha forumet oppe å gå igjen :)
Last edit: 10 years 1 month ago by Roar Sæther.
The following user(s) said Thank You: bilkar

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.056 seconds
Powered by Kunena Forum