Traktoren min.

More
12 years 2 weeks ago #3062 by Joar Martinsen
Replied by Joar Martinsen on topic Traktoren min.
Selg traktoren så jeg kan få tilbake pumpa mi ;)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 weeks ago #3063 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.
Den skal du gjerne få tilbake! Er vel et år siden jeg betalte for min egen nå.. Og om jeg har fått det riktig med meg så er den tilbake hos Pasi igjen for å finne ut hva som er galt med den.
Er litt fed up med akkurat den der saken ja.. TTT. Men det blir vel bra til slutt! ;)

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 weeks ago #3064 by Joar Martinsen
Replied by Joar Martinsen on topic Traktoren min.
Den er hos Pasi ja, får håpe han får dreisen på den...

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 weeks ago #3066 by Puch G
Replied by Puch G on topic Traktoren min.

Terka wrote: Da har vi vært igjennom den evinnelige bildiskusjonen i hjemmet igjen.
Fruen synes det er for råflott/dyrt å kjøre rundt i en Touareg som kommunalt annsatt hvor hun også må bruke egen bil i tjenesten. Samtidig så er hun overtydelig på at 460'en ikke når opp som langturbil for hennes del. Dvs hun har lyst på en liten rotte som hun kan bruke til/fra/i jobben. En som bruker minimalt med drivstoff. Og ha en bil som er god på langkjøring som jeg da evt også kan bruke til/fra jobb. Samtidig er det uaktuelt å ha tre biler i heimen, vi hadde det en stund og det var litt pain mtp parkering (felles innkjørsel m naboen) og konstant kommentarer på å selge en av dem.

Egentlig er Traktoren "fredet", men det var også jeg som hentet Touaregen til hus (var "drømmebilen" min den gang), og fruen har helt rett mtp fornuft og drivstofforbruket i kjøring i kommunal jobb. Et alternativ er å ha Touaregen + rotta, og selge Traktoren, ett annet er Å fortsette som før med Traktor, Touareg, og en del mas rundt hele greia... Et annet er å selge begge bilene og gå for en rotte og en 463 til meg (og som turbil)men da bryter jeg en del med prinsippene mine om å ha en bil med lite elektronikk som kan feile, og som i stor grad kan skru og modifiseres av meg selv. (Er usikker på i hvor stor grad jeg vil endre på en 463.)
Muligens en G300 fra sent nittitall er en passe fin kombo, tror dog den ikke har helt samme kjørekomfort på vei som Touareg'en men den er kanskje akseptabel (for fruen. ;))


Dette høres SOOO kjent ut!!! :-)
Vi var i samme situasjon for et år siden. Min GWagen drøm begynte som ev. bil #3 men det ble snart klart at det er ikke aktuelt å eie tre biler. Startkonfig før G var en V70 som hoved/familie/tur-bil og en Polo som rotte. Tanken var å kjøpe en 50tNOK G for lek sin skyld. Men som jeg nevnte, 3 biler i Norge går ikke an. Også kom min største bil feil ever: en 170tNOK G som familiebil, det ble den 290 som hadde alle probleme man kan få og som ingen vil kjøpe siden et år. Også var kjæreste kune min IKKE glad i den bråkete 461. Siden det var ikke aktuelt å slutte med G drømmen min, ble det lån og en 300tNOK 463 (G300). Den fungerer nå som hovedbil og det passer bra. Bilen starter alltid, bråker mindre enn en corolla og kune aksepterer den bra nok.
Terje, til deres neste tur tar dere en sving innom Gjerdrum og tar 463en min på helgstur, så blir "463 eller ikke" beslutning basert på fakta og ikke på tanker.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 weeks ago #3075 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.
Spørs om ikke vi bare nedgraderer Touareg'en til en drivstoffgjerrig og milslukende stasjonsvogn med 4x4 som da også blir familiebil/familieturbil. Den løsningen gjør at jeg ihvertfall kan fortsette å få gjennomført prosjektene som ligger i løypa på Traktoren. (Som nenvt så føles det litt mer safe for en jallamekaniker å gå løs på en "gammel" bil. )

Hvilke drivstoffgjerrige stasjonsvogner med 4x4 er verdt å sjekke ut? Gjerne noen år gammel.

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 weeks ago #3076 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Traktoren min.
Hva med en glimrende Passat fra tidlig 2000 tallet? :whistle:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 weeks ago #3077 by Bjørnar K
Replied by Bjørnar K on topic Traktoren min.
Har ikke du en audi å Roar?? :D

Bjørnar Karlsen
97757953
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
7100 Rissa

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 weeks ago #3081 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.
Fruen ønsker seg nok en litt nyere bil enn Roar sine.
Men Passat'en til Roar er glimrende den, bruker ihverfall mindre drivstoff! :D
Audi av fin årgang har jeg også hatt, Quattro er knall, beste bilen jeg har hatt for "aktiv kjøring" på vintervei.

Får se når det blir aktuellt å bytte da, tenker at her skal ikke jeg ta for mye initiativ rundt det. ;)
Kjørte forresten hjem fra Røros i går, lå på literen i snittforbruk frem til Gardermoen. Ikke så ille det med en bil som i utbangspunktet veier to tonn, fullpakket med bagasje og full stor takboks på taket. Etter Gardermoen ble det litt mer aktiv kjøring og snittforbruket på hele turen spratt straks opp litt. Ikke så vanskelig med en 3,2 liters bensinmotor. :)
Men så er det vel lokal småkjøring fruen driver mest med..

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #3628 by Terka
Replied by Terka on topic Traktoren min.
Har ikke skrevet noe her på over fire måneder ser jeg. Det et vel et tegn på at bilen fungerer greit? :) Den brukes daglig som "pendlebil" til jobb og altmuligbil, og fikk hilse på sine "brødre" under landstreffet i helga. Eneste som er gjort på bilen ila siste måneder er finjustering av gearkasse/stag fra gearspake, bytting av glødeplugger og gjennomspyling av kjølesystem. Spylinga av kjølesystemet viste at det var bedre en ventet, men radiatoren ble byttet i vinter og det har vært litt ustabiltitet etterpå. Den nye radiatoren slapp ut vann via trykkmekanismen i lokket, og temperaturmåleren danset. Da har det vært etterfylt litt kjølevæske, og radiatoren har fått "byttet ut" kjølvannet løpende. Løsningen på problemet ser forøvrig ut å være bytte av radiatorlokket som fulgte med nye radiatoren med et annet et. (Har kjørt med nytt radiatorlokk, og stabil kjøling en uke per nå).

Neste som skal gjøres er bytte av drivreimer samt PKK og tilhørende service på identifiserte områder.

//Terka
Mercedes-Benz 280GE 1986 _________________ ___________________[/i]
Godkjent med: OM617A motor / ORC hevefjærer / 285/75R16 hjul / 3,5t hengervekt

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #3651 by maelling
Replied by maelling on topic Traktoren min.
Jeg så deg i går tror jeg, da du kjørte forbi øvre hentepunkt ved togstasjonen i Asker. Du tok til høyre i rundkjøringen og skulle kjøre på broen over jernbaneskinnene og retning Drammen? Kul bil du har, men det var da pussig mye svartrøyk etter deg selv på rolig kjøring? :D

Mvh Martin Ellingsen

83 W460 280GE 200hk
72 W108 280SE 4.5
83 S123 300 TDT

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.094 seconds
Powered by Kunena Forum