Øysteins W463 G350

More
9 years 5 months ago #5968 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350

bimmerc wrote: G-wagen er billig! Over tid!

kan godt være ja :) er som regel litt kostnader i starten når man kjøper seg ny bil for å få den "i henhold" til sine egne standarder :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5972 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
File Attachment:

Fikk spyla bilen skikkelig under og rengjorde automatkjøleren også. så ut som en Tjæreklomp før.

File Attachment:

merkingen på Framaksel. hvilken utveksling er det da?

File Attachment:

File Attachment:
File Attachment:

Dieselpumpa fra Dieselmeken. 8mm element og 200cc. bør vell kunne fungere over evner...

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5994 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

da har jeg fått div "sikkerhetsutstyr" til motoren. to stk Auber digitale instrumenter for EGT måling, digital turbotrykk og innsugslufttemp og volt. skal bestille meg giver for oljetemp på gearkassen også.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago - 9 years 5 months ago #5995 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
File Attachment:

tegnet opp etter mål en brakett for de to instrumentene som skal inn, den blir da stående nede ved spilleren, der det er oppbevaringsrom eller kassette rom fra før på disse bilene. tror dette kan blir tipp topp tommelen opp uten at det blir for flashy... skal få laget et par ekstra i tilfelle andre gærninger skal kjøre samme oppsettet...

File Attachment:

koblingene for å få opp EGT, IAT og Boost på målerene. må få tak i en giver for Oljetemp på Automaten etter hvert også som kobles opp der...

File Attachment:

koblingene på trykksensoren.
Last edit: 9 years 5 months ago by Kodja.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5996 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Øysteins W463 G350
Utvekslinga di er 1-4,11 :-)
The following user(s) said Thank You: Kodja

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #6017 by bilkar
Replied by bilkar on topic Øysteins W463 G350
Sorry, men her har du kødda med skyvelæret. Det ska nullstilles sammen. ikke på ca 110mm :) Ellers bra!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago - 9 years 4 months ago #6024 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350

bilkar wrote: Sorry, men her har du kødda med skyvelæret. Det ska nullstilles sammen. ikke på ca 110mm :) Ellers bra!

var bildene av måla på rørene som var feil ja. oppdaga ikke det selv før du sa det... hehe

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

kobla til kontaktstykker på målerene i går nå og klargjorde de for givere. brukte kontaktstykker frar Romnes, faktisk samme kontaktstykker som volvo 240 bruker mot motorledningsnettet sitt også dette ;)
skal komme med delenr på de når jeg finner igjen lappen her. kosta kanskje 20kr stk... dummy sikkert også i og med at jeg har koblet ene stikket med han og andre med hun så det ikke skal gå å feilkoble de når de tas inn og ut...

Varenr hos Romnes på kontaktstykkene:
Han - 191561 - 21,- + mva
Hun - 191562 - 22,- + mva
Last edit: 9 years 4 months ago by Kodja.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago - 9 years 3 months ago #6153 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
File Attachment:

monterte trådløst ryggekamerasystem på skiltplata her nå nettopp. litt mye signalstøy men skal teste med aluminiumsfolie for å skjerme kablingen inne i bilen litt å se om det hjelper.
la en strømkabel fra ryggelyset og fram til styringsboksen på spilleren samt rett til strømmen på både sender og mottaker og kamera. og det fungerer fint, bortsett fra da signalforstyrrelsene. la kabelen over tanken i et kabelrør som ble stripsa fast så det ikke ligger å gnisser rett ned på plast tanken. videre lagt fram langs de ordinære kablene og inn ved batteriet i et nytt plastrør (som også skal få giverkablene til ekstra instrumentene) via den vanlige gjennomføringsstrømpa.

File Attachment:

File Attachment:

www.dx.com/p/2-4ghz-wireless-cmos-mini-c...-198977#.VK0LUdLF-1c
dette trådløssystemet jeg brukte.

File Attachment:

av ren originalfanatisme (på enkelte områder) så måtte jeg få tak i ryggekamerahus, pakning og festeskruer. skal montere dette bare jeg får satt av tid. synes det gjør seg enda bedre enn den på skiltplata når jeg uansett har mulighet til det.) kosta 1400kr på motortrade med litt Nyttårsrabatter. vet jeg har funnet et ryggekamerahus på chipchop side til mye lavere pris, men har leita en times tid her nå uten å finne det igjen så da fikk jeg henta ut originalhuset på motortrade i stede.
skal lakkeres før montering. venter bare på svar om det finnes en monteringsanvisning.
OEM Delenr:
Hus - 4638270023
Pakning - 4638210098
Festeskruer x2 - 000000002444
Last edit: 9 years 3 months ago by Kodja.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #6159 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Øysteins W463 G350
Hei.
Trådløse ryggekameraer er kjent for å ha mye støy og jeg har ikke klart å finne noen som kan anbefales. Tror ikke det nytter å skjerme noe da det er systemet som er dårlig.
Hvorfor valgte du trådløs signaloverføring når du likevel trekker ledninger? Jeg har ettermontert ryggekamera på de 4 bilene jeg har idag og kan bare si at man får hva man betaler for. Det beste kameraet er det største og dyreste, men de som er montert ved bilskiltene fungerer også greit. Jeg vurderte trådløs men fant ingen som funket og søk på forum ga heller ikke resultat. Nevner det slik at du ikke skal tro at det erdu som gjør noe galt med monteringen. :(

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #6161 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350

bimmerc wrote: Hei.
Trådløse ryggekameraer er kjent for å ha mye støy og jeg har ikke klart å finne noen som kan anbefales. Tror ikke det nytter å skjerme noe da det er systemet som er dårlig.
Hvorfor valgte du trådløs signaloverføring når du likevel trekker ledninger? Jeg har ettermontert ryggekamera på de 4 bilene jeg har idag og kan bare si at man får hva man betaler for. Det beste kameraet er det største og dyreste, men de som er montert ved bilskiltene fungerer også greit. Jeg vurderte trådløs men fant ingen som funket og søk på forum ga heller ikke resultat. Nevner det slik at du ikke skal tro at det erdu som gjør noe galt med monteringen. :(

vet det er noe variabelt hvor bra man får trådløst på. kjøpte sendersystemet ilag med det lille kameraet jeg skal ha i originalhuset. så måtte teste :) blir nok lagt kabel når jeg monterer på bakluka ja. har du montert på G-wagen mener du? har du monteringsanvisning for selve huset hvor og slikt det skal borres\ monteres? :) hadde vært veldig kjekt om noen hadde! :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.063 seconds
Powered by Kunena Forum