Øysteins W463 G350

More
9 years 6 months ago #5894 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
File Attachment:

da har jeg fått montert på Skiltplata med ryggekamera og ir dioder i så det blir mulig å rygge på normalt vis så man ser bak bilen. får lagt kablene inn i bilen litt senere nå. diskret og man ser det knapt. spent på om man på sikt klarer å sparke det istykker med skoa på tur inn og ut av bilen...

File Attachment:

fant fram litt hyllevarer. fult sett med Infinity komponenthøyttalere.
om noen tilfeldigvis har ekstra dørlommer med skader så er jeg interessert til ok pris. tenkte å ta av de jeg har og spare de, bygge nye "dørlommer" med plass til komponentsettet så det blir litt pent å se til og montere på dørene, er for trangt på standardplassene i cupen foran til komponentsettet.

File Attachment:

File Attachment:

begynte også å spekulere fælt hvordan jeg skulle få inn mitt eget anlegg i bilen.
dette er mer eller mindre plana som jeg kom fram til i dag etter litt vurderinger her og der.
de originale 2seterene på hver side demonteres og lagres trygt og godt. på ene siden, venstre, blir det bygge forsterkerkasse og batterikasse\kondensatorplass med plexi for innsyn og vifter for kjøling, og over/ oppå denne forsterkerkassen blir det sydd sittepute så man bevarer "2setern" å kan ha med folk baki der også. høyden vil bli ca samme som standardsetet baki der, forhåpentligvis litt lavere så man kan sitte litt mindre krumbøyd.
på andre siden, høyre, blir det bygge en smal kasse for 2 stk 10" subber, har ikke bestemt meg hvilke enda, med likens sittepute på toppen, selvfølgelig ryggstøtter på begge sider så man kan sitte sånn passe komfortabelt på litt lengre moro turer.

tror dette kan bli lovende, tidligere bygg har i alle fall endt opp meget vellykket så blir spennende å prøve dette i G-Vogn.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 6 months ago #5895 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Øysteins W463 G350


Jeg monterte også ryggekamera på skilt. Veldig utsatt når jeg skal rygge til henger og campingvogn. Klatrer sjelden inn bak, men ser jo at du skal frakte småunger (?) og da blir det vel mye klatring?
Kameraet kommer også nær kula. Dro ledningen under bilen fram til motorrom og inn i kupe. Blir derfor mye styr med å flytte kamera, så det blir nok der til jeg ødelegger det.

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -
Attachments:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 6 months ago #5896 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
tja blir ikke "småonger" men satser på en å annen harrytur med folk baki ja ;)

tar kabelen inn en eller annen plass i hjulhuset baki, der jeg skal trekke inn strømkabel til anlegget. så blir ikke lange veien å trekke kablene sånn sett :)

får se hvordan det går. alternativet er G63 typen på bakluka.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5903 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
File Attachment:

54# Rockford Fosgate 0\1 awg strømkabel lagt langs ramma og opp til hjulhuset.
borra på hull, lakkerte og satte inn vanntett gjennomføringshette. tectylerte med Tectyl Glass Clear etterpå så det skal holde seg.

File Attachment:

laga "spesialverktøy til å skru inn i lasteholderene sine festeskruer sånn at jeg kan montere inn kasse, banke den inn for å få riktig merking på hvor festehull skal borres til både basskasse og forsterkerkassen.

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

smart og enkelt gjort. så slipper man å måle ti ganger og bomme på hullet. nå er det bare å skru den fast med en m8 skrue så sitter kassen fast der lastekrokene sitter fast. samme blir gjort på basskassen på motsatt side.

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

da er kassen for forsterkere, batteri og kondensator nesten ferdig. skal koble det opp i dag nå og teste.

jordingspunkt blir ene festeskruen der lasteholderen var. skal ha skruen stående fast med mutter på innsiden for å feste kassen og så skrus bare jordingen dit. festeskruer kommer man til gjennom kassen. ett festepunkt for kassen i seg selv er også i seteryggens braketter. da skal det nok stå fast godt nok.

ut over dette må det monteres på kjølevifter og glass\plexiglass front så det blir stilig å se på samt holder varmen nede. på toppen av kassen\boksen så kommer det ei ny sittepute når jeg blir ferdig så man fremdeles bevarer de to sitteplassene på hver side av bagasjerommet. 9 seter er og blir 9 seter fordi om man skal ha stor stereo baki!! ;)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5904 by pehan
Replied by pehan on topic Øysteins W463 G350
Kult! Du leker ikke butikk! Håper jeg får oppleve denne på et treff en dag :D


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5905 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350

pehan wrote: Kult! Du leker ikke butikk! Håper jeg får oppleve denne på et treff en dag :D

takker. nei jeg er litt glad i god lyd og custom dill... så å kjøpe ei ferdig basskasse å montere inn har utgått siden før jeg kjøpte meg bil. det koster så "lite" å gjøre seg litt flid og bygge noe som passer på plass der det ser bra ut også :)

kommer nok på noen treff etter hvert. blir vell ikke den hardeste på offroad kjøring :) men moro å være med å showe litt :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5909 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Øysteins W463 G350
Det ser ikke særlig lurt ut å legge strømkabel utenfor innerskjermer bak. Ville tatt av innerskjerm og montert bak den, og da i bakkant av hjulhuset. Veldig utsatt som du har gjort.
Ellers ser jo bygget veldig bra ut!

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5910 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
den er lagt bak innerskjermen, men tok ikke bilde av at skjermen var satt tilbake, så den vises ikke der den står montert nå.
The following user(s) said Thank You: bilkar, Heggernes

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5921 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
File Attachment:

File Attachment:

Tok en versing i går å vaska å rengjorde under bilen og oppi motorrommet. vaska over oppå toppen så det er helt rent så kan man lettere oppdage om det er noe griseri som kommer. den var ren og pen før arbeidet også, men litt skitt her og der og litt "sot" rundt et par av de bakerste dysene. får følge med det litt.

File Attachment:

litt god olje må til.

File Attachment:

fikk også teipa opp strømkabelen så den ser mer diskret ut. "mercedestape" snurra godt rundt kabelen ;)

venter i lengsel på CV ledd for nå er det som om bilen river seg i håret når den skal gires... :S tyskere altså... trege som et uvær til å sende deler og svare på mail...

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5922 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.082 seconds
Powered by Kunena Forum