Øysteins W463 G350

More
9 years 5 months ago #5924 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic Øysteins W463 G350
Flinke til å dokumentere! Får jo litt "lyd" kløe i fingrene av å sjå goe løsninger på sub kasse som ikje bruker opp mye av den verdifulle gulv plassen bak! Funker 18 mm kryssfiner like bra som mdf til lyd? Tenkte å kle med stoff eller lignende så finish betyr lite.
The following user(s) said Thank You: Kodja

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5925 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
takker! joda, lang erfaring med prosjektlogg på biler :p så kan til tider bli i overmål mye bilder og dokumentasjon i følge enkelte... kremt ;)
men det er litt av moroa!

alt kan funke, personlig aldri brukt annet enn MDF 16mm og 19mm når jeg har bygd, ettersom det er "dødt" trevirke. kryssfinneren er vell ikke helt urørlig og trekker til seg litt fuktighet og sånt i større grad enn mdf, men det fungerer nok helt sikkert.
koster bare 400kr for ei SVÆR plate mdf da så man har til to kasser nesten :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5939 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
File Attachment:

så skrider man til verket igjen.

File Attachment:

tilpasset plata som vises mot døråpningen så den følger hjulhuset best mulig.

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:


File Attachment:

40 liter lukka kasse.

File Attachment:

enkel måte å få tegna på helt rundt hull... to skruer i en trebit...

File Attachment:

ferdig kappa ut. høyden på kassene på begge sider er nå 34cm. tror det var sånn ca det samme som høyden på sitteputa på originale vippesetet. oppå her nå så blir det ei ny typp plate som festes på et fikst vis som skal polstres og trekkes opp i skai\skinn så det blir en riktig god sittepute og kan brukes som normalt om det hadde vært klappsetene der.

File Attachment:

sånn akkurat passe for voksen kar å sitte.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5956 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
Da har galskapens helg tatt slutt. Var med en kompis til Sarpsborg å henta org. G300 2000modell. meget oppegående bil å kjøre.
Henta samtidig Svenkspumpa til bilen min, skal bli godt å få litt mer guffe, for denne ble dau i forhold til en org. G300 med elektrisk pumpe som er litt mer respons i.

etter anbefaling fra mestern her i bygda så satte jeg meg ned nå og bestilte meg litt "sikkerhetsutstyr" før pumpa skal monteres så det blir litt sikrere å kjøre med varsling på temperaturer og trykk.

File Attachment:

bestilte to sånne for å sette på siden av spilleren. går akkurat i og med at displayene måler 48x48mm hver og hullet er 60x100 i dashbordet.
dobbelt display for turbotrykk og egt måling og det andre blir IAT\innsugsluft temperatur og Volt.

File Attachment:

påskrubar turbotrykksensor fra -1 til 2,5 bar. 1\4 NPT gjenger.

File Attachment:

EGT sensor. 1\8NPT gjenger.

File Attachment:

IAT\ innsugslufttemperatur sensor.

må vell gå ann å få litt kontroll på temperaturer og trykk med dette under kjøring.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5958 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
File Attachment:

File Attachment:

fant en nogenlunde god forklaring på dårlig motoreffekten... trykkrøra som er lagt opp har slått sprekk eller revna stort på en plass og ligger å slår og gnisser seg til et snart kommende hull litt lenger oppe på motorfestebraketten.
er jeg heldig så stemmer det med et nytt trykkrør vi fant liggende på lager her også. skulle vært lagt opp alt fra scratch når jeg ser hvor trangt og i klem alt ligger. men det får bli på sikt. vannavkjølt cooler er notert på ønskelista. har tatt en god del bilder på landstreffet av Tor Guttorm sin med dette, som ser ut som en god løsning så får se en gang framover. men den dagen G63 frontfangeren kommer på bilen, mot våren, så blir det nok planlagt vannkjølere i gitterene på den.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5960 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Øysteins W463 G350
Når vi nå får tatt siste tweak på cooler oppsettet til Tor-guttorm, kan vi godt anbefale den løsningen. Fungerer bra nå også, men den sliter litt med å holde slangene tett når trykket nærmer seg 2 bar :-)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5961 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
Høres bra ut! Må få oppskrifta da :)
Måkke lade så mye vettu! Ellers så får dere gå over til andre overganger som tåler det ;)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5965 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
File Attachment:

tror jeg har funnet ut hva som er årsaken til oljelekkasje på bilen også... det var litt lekkasje ved rensing av bunnpanna så jeg på hjørnet av den i bakkant. rensa og vaska å skura den godt med avfeting for å se alt. men da det ble rent der virka det som det var en bit som ikke satt helt godt fast. pirka litt i den og da falt den av og det kom fram en tynn liten sprekk som det drypper ut litt olje ifra. vaska det godt rent og dytta på litt Tec7 foreløpig til jeg får tid til å plukke av bunnpanna og sveist den. kjipe saker.

File Attachment:

fant også ut hvorfor det var litt svak trekkkraft i bilen også som sagt. plukka ut røret og erstattet det med et nytt et som lå på lager her. banka det til litt likere så det ikke ligger i klem og sprekker opp slik det som stod der fra før har gjort. revna var svær... rør fra Mercedes 210 tror vi som er brukt.

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

tetta også tempsensorhullet litt likere med mindre bolt med skive og silikon mellom for å få det tettest mulig og og med at alusveis ikke er tilgjengelig for å sveise det igjen.

File Attachment:

File Attachment:

File Attachment:

dimensjoner for de som lurte på det.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5966 by Kodja
Replied by Kodja on topic Øysteins W463 G350
File Attachment:

CV ledd måtte byttes pga fryktelig slakke.

File Attachment:

File Attachment:



File Attachment:

forferdelig tørt inni her.ikke mye smøring har vært siste tida i alle fall.

[/URL]
ferdig produkt. montert sammen og bedre ble det. men det er fremdeles et slag i drivverket ved giring som kjennes veldig godt. Mestergarasjen her i bygda misstenker kronhjul og pinjong\bakdiff er slitt. det er jo billig...

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #5967 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Øysteins W463 G350
G-wagen er billig! Over tid!

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.096 seconds
Powered by Kunena Forum