Tips for kjøp

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
11 years 2 months ago #4264 by Jagman
Replied by Jagman on topic Tips for kjøp
Enig med Nielsa om at dette ser ut som en bra bil. Gi et bud på 190 da og la det går frem at du vil ha den under 200. Ser heller ikke noen store problemer i forhold til beskrivelse av bil og ting som må gjøres.

Om det var slik å forstå at den er annonsert uten å opplyse om at det er en gammelrammebil, er det mer betenkelig...

Jeg har heller aldri skjønt meg på folk som legger inn fire og fire like bilder av bilen når de annonserer. Det er rett og slett irriterende, og dekker som regel ikke aspekter ved bilen som er av interesse; alle vet hvordan en G wagen ser ut... :angry:

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4265 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Tips for kjøp
Det ble lagt ut en 350 i dag, med grei pris, bra kilometer og som det byttes bakdør på føre salg. Skikkelig dårlige bilder, men allikevel en G til vurdering.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4266 by Pals
Replied by Pals on topic Tips for kjøp

Roar Sæther wrote: Det ble lagt ut en 350 i dag, med grei pris, bra kilometer og som det byttes bakdør på føre salg. Skikkelig dårlige bilder, men allikevel en G til vurdering.

Jeg spurte på den i går kveld. Bilen har gått 350000+. Det er motoren som har 140k på telleren. Noe misvisende altså. Det var noen andre saker også, som gjør at jeg vurderer den første som et bedre kjøp - hvis jeg får den for det jeg ønsker da. Vi får se.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4274 by Pals
Replied by Pals on topic Tips for kjøp
Da er leitinga over, håper jeg.



Hvis bilen er som forespeilet, er bilen min til helga. Vi er enige om prisen, og da er vel det meste gjort.

Jeg kjøper da en bil som overskrider budsjettet mitt, er 18 år gammel, har feil som må fikses, har gått 250k, er dyr i drift og undermotorisert. For dette betaler jeg det samme som for en ny Fiat 500 eller Ford Fiesta, eller en 8 år gammel BMW X5. Det verste er at jeg er rimelig fornøyd med det :)

Jeg blir ikke helt klok på meg selv, hehe...
The following user(s) said Thank You: Roar Sæther, pehan

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
11 years 2 months ago #4276 by Jagman
Replied by Jagman on topic Tips for kjøp
Mange her på forumet vil gi deg uforbeholden moralsk støtte i din beslutning, så du kan bare ta det med ro...!! Gratulerer så langt!

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4277 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Tips for kjøp
Den ser jo veldig fin ut. Ser at bilen ble registrert på eier 29.1. men det kan jo bare være en proforma omregistrering? Greit å spørre om årsaken. Lykke til!

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4278 by nwerring
Replied by nwerring on topic Tips for kjøp

Pals wrote: Da er leitinga over, håper jeg.



Hvis bilen er som forespeilet, er bilen min til helga. Vi er enige om prisen, og da er vel det meste gjort.

Jeg kjøper da en bil som overskrider budsjettet mitt, er 18 år gammel, har feil som må fikses, har gått 250k, er dyr i drift og undermotorisert. For dette betaler jeg det samme som for en ny Fiat 500 eller Ford Fiesta, eller en 8 år gammel BMW X5. Det verste er at jeg er rimelig fornøyd med det :)

Jeg blir ikke helt klok på meg selv, hehe...


Grattis! Ikke vær lei deg for at du droppet BMW X5'n i alle fall. Bare det å bytte lyspærer på den er bortimot en "spesialist" jobb.
Personlig kan jeg ikke fordra biler man ikke kan mekke på selv...
G er helt konge :-)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
11 years 2 months ago #4279 by Jagman
Replied by Jagman on topic Tips for kjøp
Gratulerer!! Jeg snuser selv på 463 for tiden....

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4282 by Pals
Replied by Pals on topic Tips for kjøp
Spennende tur for å hente bil i morgen.
Jeg kommer nok med en rapport etter hvert, da får jeg vel starte en ny tråd i en annen kategori. Jeg får god anledning til å bli kjent med bilen, den skal rulle 80 mil hjemover i morgen kveld. Jeg har ikke tenkt å ha med verktøy, så det må helst gå uten noen uventede hendelser..

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
11 years 2 months ago #4283 by Jagman
Replied by Jagman on topic Tips for kjøp
Vi er med deg i ånden, så bare ta det med ro! Gleder meg til å høre om hvor bra kjøp dette var, eller tilby trøst om du har dritt på draget...!

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.062 seconds
Powered by Kunena Forum