Tips for kjøp

More
11 years 3 months ago #4043 by Pals
Replied by Pals on topic Tips for kjøp
Denne ser jo bra ut, men har gått 360k. Er det grunn til å være bekymret? Hva bør være skiftet ved så mange km?
www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=39033809

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
11 years 3 months ago #4046 by Jagman
Replied by Jagman on topic Tips for kjøp
Ikke drøy for lenge igjen! Løp og kjøp! Det er alltid noe som skal gjøres på en gammel bil. Denne ser meget ryddig ut og det er det viktigste!

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago - 11 years 3 months ago #4057 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Tips for kjøp
Jeg er enig med Jagman at denne ser bra ut, men jeg synes prisen er noe drøy. Vi snakker om en vogn som har rullet 360K, og det begynner å bli litt, selv for en G.

Jeg anbefaler en nøye gjennomgang av denne, gjerne med en som kjenner disse bilene, for å finne ut om det er noen uhumskheter som skjuler seg under det flotte ytre. Og viser det seg at det tekniske er like bra som det ytre, ja da er det bare å hive seg på. Denne ser fantastisk bra ut, i forhold til gått kilometer.

Forbauser meg litt at det ikke er skrevet noe mer utfyllende om en tilsynelatende flott bil?

Jeg ser denne vogna står i nærområdet til Tisleidøl her på forumet. Kanskje han kan ta en titt for deg? Han er godt kjent med både 463 og 460, så du finner vel ingen bedre til å se på bilen, skulle jeg tro :)
Last edit: 11 years 3 months ago by Roar Sæther.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4058 by Pals
Replied by Pals on topic Tips for kjøp
Jeg har ringt, og bilen høres ok ut. Men jeg er fortsatt litt betenkt over de mange km, og prisen er høy nok. Ingen store komponenter er skiftet, men ettersyn og vedlikehold skulle være bra. Eieren er for øvrig godt oppe i årene.
Om Tisleidøl kunne sett på den og vurdert om det er verdt turen, så er jeg åpen for det. Jeg sender en pm. Takk for hjelpen så langt.

Det kom inn en ombygd G320 på Finn i dag, ikke dum den heller:
www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=39039202

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4059 by Flakiv
Replied by Flakiv on topic Tips for kjøp
Jeg tror ikke jeg hadde vært i tvil :-)....

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4062 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Tips for kjøp
Jeg hadde gått for den 320 vogna, uten å tenke spes mer over det :) Virker som ett bedre kjøp, i mine øyne. Tipper den også er prutbar rundt 20K B)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4063 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Tips for kjøp
Jeg ville ha sjekket den svært grundig da ramma tross alt er fra 1981. Det er også svært viktig hvor den er bygget om. Her bør du søke eksperthjelp. B)

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4064 by Pals
Replied by Pals on topic Tips for kjøp
Jeg har ringt på 320-en. Interessant. Noen småting var det selvfølgelig, men ikke avskrekkende.
Vi avtalte at han tar bilen inn på NAF-test til uka, det er en stor fordel for begge parter synes jeg. Så hvis den svarer til forventningene etter testen, og vi blir eninge om pris, blir det handel.
Bilen er for øvrig ombygd på Fjeldstad, og alt er godkjent og stemplet i vognkortet.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4066 by Flakiv
Replied by Flakiv on topic Tips for kjøp
Ville ikke vært spesielt redd for gammel ramme, men den må selvfølgelig sjekkes. Normal ombygging var vel at alt annet ble byttet.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4067 by bimmerc
Replied by bimmerc on topic Tips for kjøp
Fjeldstad burde være ok men jeg ville snakket med han som skal gjøre testen for å få han til å spesielt se etter ting som du er bekymret for. Rust angrep etc. Jeg nevner det fordi en NAF-test i utgangspunktet er ganske overfladisk. Snakker du med testeren personlig før og etter får du et bra utgangspunkt. Jeg snakker av erfaring.... :) Lykke til!!

Livet - det er ikke de dagene som er gått, det er de vi husker (fritt fra GG Marquez)
1992 300GE swb
ex 1983 230GE swb ex 1986 230GE swb ex 1985 300GD STT cab -

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.060 seconds
Powered by Kunena Forum