advarsel om dårlig medmedlem om utført tjeneste.

More
13 years 3 months ago #792 by GIMMY
Dette må jeg lufte ut...

Hver dag jeg titter på bilen min blir jeg bare mere å mere forbannet over siste "lille" verkstedbesøk etter gode annbefalinger om kapabel og kyndig mekaniker der oppe i Trøndelag.

7 Mai i år fikk jeg med meg en kompis og vi kjørte og delvis stag-slepte min sorte perle mot nye høyder og tro på att perlen skulle bli enda bedre. Vi møtte en blid og trivelig gjeng da vi kom opp etter 7 liter oljeforbruk og maaaange mil, som hilste å bukket og begynte å titte litt på bilen og viste stolt frem motoren som skulle innmonteres på maks 14 dager, det var mye å gjøre på jobb og privat, så MINST fjorten dager måtte han ha;) Vi skulle jo hjem så "mekanikeren" ble med på brygga hvor han fikk 5000kr i arbeidspenger og div da han trengte å kjøpe inn deler. såklart tenkte jeg og hversågod. Vi ble kjørt til ferjen og kom oss over på Tr.heim sia av fjorden der bilen til kompis sto igjen. Og der slutter vel alt som gikk etter planen.

Det tok vel 3 uker før om603a motoren forlot bilen, og sikkert 2-3 uker til før man begynte å motere 606 maskina... Jeg fikk tillogmed beskjed om å hente bilen på tralla da han ikke gadd "maset" mitt(angrer veeeeldig på att jeg ikke gjorde det). Ukene gikk og "mekanikeren" svarte ikke på oppringninger eller sms, og når han da svarte var det som alt var normalt. og problemer med ditt og datt ble fortalt og ukene gikk. Begynte å etterspørre en lånebil siden dette drøyde sånn, men nå var bilen snart ferdig så vi ventet litt til... Etter flere "nå kan du komme til helgen" og avlysninger, sa jeg klart ifra att den skal bli ferdig til en gitt dato 2 uker senere og joda det skulle den være. jeg tok toget fra Lillehammer til Tr.heim, og ferja ut til Fosen. Blir henta av en blid hyggelig kar, og blir kjørt opp til garasjen... Men tror dere bilen er ferdig da??? NEIDA... her må det skrues... Jeg blir vel egentlig rimelig forbanna men det hjelper jo lite så dem fikk bare skru. Men jeg demonterte litt deler fra om603 maskina, og timene gikk. fikk være med hjem og spise goood mat og slappe av litt, før det ble skrudd ut i di sene timer... Godtok endel egenjobb som var avtalt utført for å få med meg bilen hjem. Så lenge motorkonverteringen var riktig utført skulle jeg klare resten selv... "mekanikeren" fikk masse hjelp og det satt jeg pris på. Jeg sov 3 timer på benkene på ferjekaia da ferja ikke gikk før kl ca0500. Jeg fikk knapt kjørt ei mil før katastofen var ett faktum. Ikke før har jeg fått bilen opp i 90km/t så hopper oljereturen fra turbo til bunnpanne av. Falken og verkstedet jeg ble tauet til ble sjokkert over løsningen som "mekanikeren" hadde valgt. Oljereturslangen hadde 4mm å feste seg på. Og rådebank var ett faktum. Motoren gikk topp frem til da... Jeg fikk på ny olje og kjørte bilen tilbake til "mekaniker" for jeg ville ikke kjøre 50 mil med dunkelyd i en nymontert motor, som gikk bra helt frem til "sveise med spagetti, lime med tyggis" metoden feilet. Avtalte med "mekaniker" att han skulle fikse feil da det ikke "kunne være annet enn" mangel på olje i ventilløftere. Det tok over 3 uker å sjekke ut div... Fikk diskutert meg til å låne en Volvo som var innkjøpt får å være lånebil, og DET var ryddig gjort. Mista dog denne bilen lenge før jeg fikk min G til Hamar.

Jeg mista årets G-treff med egen G... Og der møtte man "mekaniker" med TO, 2 biler som var klargjort før treffet og han kosa seg som om ingenting hadde skjedd. Møtte mange trivelige G-ale og kosa meg med å se dere kjøre så søla spruta. Takk kokken for maten... strååålende;)

Det skal fortsatt ta laaaaang tid før alt er avklart og som dere vet er jeg dumpet med en om617a i bytte. Jeg hadde betalt 20000kr inkl motor for jobb hittil og han skulle få 5000kr til, og da ble avtalt sveis og lakkering av bilen som komp for motortapet som "mekaniker" ødela med tabber... nok en par forsinkelser tok enda mere tid og høst ble til forvinter... bilen ble stående på Hamar grunnet lekkasje fra oljekjølerøret til automaten. Og feilene dukker opp på rams. Motor vibrerer kraftig mulig grunnet dårlig motorfeste eller sånn. Motoren går VELDIG fint under kjøring og virker å være i bra stand, kassa girer dog veldig hardt. Motor lar seg ikke stoppe på tenningsnøkkel, for det fikk ikke mekaniker nok tid til å fikse(6 mnd). Plasthjørnene på framfanger er ikke montert og det så jeg idag, att boltene er kappet. Lakkeringen har heller ikke blitt utført etter avtale. Avtalen var att vinduer og dører og panser skulle taes av ved lakkering... så idag att bilen er spraylakkert med alt unntatt kanskje vinduer fortsatt på bilen. En svart lakkrose på siden av dashbordet bevitner lakk gjennom hullet til speilfestene. jeg blir så pissed off... Og tilslutt... jeg nevnte at bilen gikk DÅRLIG og det hyler i turbo hele tia. Joda... "Mekaniker" fikk jo ikke tid til å handle nytt luftfilter så han dytta på det mest møkkete luftfilter han hadde... det var nesten helt tett... så det bytta jeg idag, nå går den mye bedre og turbo plyster som den skal... føkk ass....

Så herved kommer det... Stian "Bilkar". Jeg kommer aldri til å sette min lit eller annbefale deg til noen. Makan til frekk faen skal man lete lenge etter. Jeg kan ikke skjønne hva jeg har gjort mot deg som gjør att du ga så totalt blaffen i meg som KUNDE, etter gode annbefalinger om å bruke deg da du var en ryddig å dyktig kar fikk jo du min tillig og min perle til din pleie... Alle viste om hvordan jeg ble lurt ved forrige verksted og jeg ga virkelig klart for att jeg ønsket en god jobb fra deg. Vi ga hverandre handa tillogmed på dette. se hva det var verdt. Kjenner jeg blir forbanna når noen henviser til deg som O Fosens store sønn. Det er andre der oppe som fortjener det stempel. Synd du skal rakke ned på dem med å være ASS....

Om noen skulle mene dette var ille så beklager jeg, men føler dere som skal bruke "mekanikere" av ymse slag, bør advares. Betal i alle fall ikke forskudd på mer enn 1/4 del av summen. Lag ordentlige avtaler. Selv om jobben er vennetjeneste, bekjent annbefalt, eller direkte svart arbeid så bør selger av tjeneste være såppas seriøs att en avtale kan man inngå. Att selger av tjenese tar seg "lite betalt" etter andres mening skal ikke gå ut over den som kjøper tjeneste. Att man ikke får BOS kvalitet for prisen jeg betalte skjønner jeg veldig godt, men noe bedre jobb burde vært utført... mere RESPEKT... han fikk 20000kr totalt og det var for mye det også for kvaliteten... CRAP

Som medmedlemer i Geländewagenklubben er det surt å være slik mot hverandre...

God jul til dere alle når den snart er over oss.
Med vennlig hilsen
Tom "gimmy" Syversen

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.036 seconds
Powered by Kunena Forum