Veteranforsikring på feltvogn?

More
10 years 2 months ago #5418 by Rango
Hei
Har en feltvogn 1984 modell. Er det mulig å få veteranforsikring på den og hva ligger prisen på`?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 2 months ago #5419 by Skippern
Uten å mangle respekt for spørsmålet ditt, så er det vel sånn at veteranforsikring avhenger av selskapet du velger. Altså vilkårene som selskapet har bestemt, samt individ fakta om din bil, din ønskede kjørelengde, hvor du bor, bonus, alder, tidl historikk i selskapet osv.

Du må nok tåle å gjøre litt jobb sjøl. Jeg mener, ringe rundt og undersøke på egen hånd.
Så får du førstehånds kjenneskap, og kan bidra til å lage dette forum "bedre" ved å fortelle hva du fant ut som passet din situasjon.

Skippern

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 2 months ago #5422 by SGK
Replied by SGK on topic Veteranforsikring på feltvogn?
Jeg betaler ca 800kr hos Gjensidige for min '82. Mener å huske det er max 8000km i året og at bilen må være tilnærmet original, altså ikke ombygd. Vet ikke om du kan bytte motor til OM617 eller OM60x og fortsatt tilfredsstille forsikringsselskapet. Mener å huske at faren min flyttet forsikringene sine til LMK sin løsning. Tror ikke de har kjørelengdebegrensning.

www.lmk.no/forsikring

Som nevnt over anbefaler jeg å ringe litt rundt, og så blir sikkert mange andre glade for at du deler det du finner ut. Lykke til!

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 2 months ago #5423 by kramer
Jeg betaler 405,- for min 83mod. Jeg tror maks km er 5-6000km, men den kan økes til 8000km hvis jeg melder meg inn i Norsk Amcar klubb. Jeg bruker IF.

Når det gjelder det med originalitet på bilen (farge, felger, motor osv) så tror jeg bare det gjelder ved kasko forsikring. Ihvertfall så er det sånn hos IF.

MB 300GD swb OM603A 1983

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
8 years 1 month ago #7058 by Rango
Hei, jeg har min i if. Koster ca 500kr. Du kan ikke bruke bilen til hverdagslig bruk. Bare spesielle ting.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
7 years 11 months ago #7083 by jeglent
Prøvde å få veteranforsikring hos LMK på min feltvogn. Det var nesten i boks helt til de spurte om radio. Siden feltvogna ikke har radio fra fabrikken så er det ikke godtatt å ha fastmontert radio i den for å få LMK forsikring. :(

Kan jo selvsagt spille dum her.... ;)

GD240 -85 mod. Ex. Camo/ E200CDI -04/ E200CDI -09/ ML270CDI -00

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.040 seconds
Powered by Kunena Forum