biler som er bygd om fra bensin til diesel

More
10 years 6 months ago #5052 by lutgut
Hei!

Jeg er på utkikk etter min første G-wagen og har kikket på en bil som er bygd om fra bensin til diesel, i den forbindelse så dukket det opp noen spørsmål. Har forsøkt å kikke litt på forumet deres uten helt å få svar på det jeg lurer på, så da prøver jeg med en ny lenke.

1. Er det noe spesielt man bør se opp for med tanke på disse ombyggingene?
2. Selger opplyser at bilen er litt "lavt" giret(automatgir) og har en toppfart på 90 km/t.Det er jo noe lavere enn det man forventer. Er det en omfattende eller enkel sak å gjøre noe med dette?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #5058 by Roar Sæther
Dette høres snodig ut. Kan du fortelle mer om vogna? 90 kmt som maks er i hvertfall 40-50 under det jeg er vant med.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #5060 by jeglent
Har ingen erfaring med dette selv. Men jeg snakket med en som hadde en ombygget G. Tror det var en 460 som var bygget om fra 230 bensin til 617a. Den klagde han også på at kun hadde toppfart på rundt 90. Det var mest behagelig å ligge i 80.

Kan det være forskjellig utveksling på diffene som gjør det?

Vet i hvert fall at feltvogna har annen utveksling enn de sivile. Den gjør også maks 90-100, men det er manuell så da får du utnyttet turtallet litt bedre.

GD240 -85 mod. Ex. Camo/ E200CDI -04/ E200CDI -09/ ML270CDI -00

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #5061 by lutgut
Jeg kan jo så alt for lite om disse bilene, men kan forsøke å gjengi det som selger sa til meg. Bilen er bygd om fra bensin og det er satt inn en militær 300 motor. Det var også bygd om som en "ny" bil ca 91. modell bensin på en eldre ramme Men jeg vet ikke om/ glemte å spørre om- det var byttet girkasse samtidig.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #5062 by Roar Sæther
Det er nok akslingene du skal sjekke her. Det kan være akslinger med 5.33 giring, i stedet for eks 4.88 som er en mere vanlig utveksling, og passer bedre etter motorveien. 300 med automat kan ikke være så spesielt i forhold til utveksling. Automater opp til ca 95 hadde bare 4 gir, og de hadde 1-1 på fjerdegir. Hvis det er lavere enn det i automaten, er det første gang jeg hører om.

Spør om utveksling i akslingene, så tipper jeg du får 5.33 som svar.fint hvis du skal ha 35 tommers dekk, eller større :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.042 seconds
Powered by Kunena Forum