Kjøpsråd w461 mot billig w463

More
10 years 9 months ago #4684 by Kveite
Jeg er på jakt etter et pent eksemplar av Gelandewagen, men er litt i stuss hva jeg bør velge. Det finnes ikke et klart svar og en må se på hvert enkelt eksemplar selvsagt, men hadde håpet på noen meninger. Jeg står mellom å kjøpe et bra eksemplar av w461 alla 86-89 for 100.000,- mot å kjøpe en w463 alla 93-95 for 150.000,-.
Tenker da jeg bør få en pent restaurert/holdt tidligere modell for 100, mens jeg får en nyere, men mer sliten modell for 150. Etter hva jeg har lest om forskjeller er det en del vesentlige oppgraderinger på den nyere, men samtidig så stiger prisene til det dobbelte for pene eksemplarer. Pengene renner ikke ut av lommene for øyeblikket og ser da på en eldre for 100 lapper som mer bil for pengene enn en som er dobbelt så dyr.
Bilen skal brukes til og fra barnehage/jobb og ferie. Den må være pen eller kunne bli pen for lite arbeid. Her er det klart et pluss for den nyere ettersom den lettere kan få deler fra nyere biler som stoler etc.

Det er jo ingen fasit, men sleng ut noen ideer så får vi se hva folk med erfaring mener.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 9 months ago #4705 by marcus
Her er det ikke noen form for tvil i mine øyne. Som hverdagsbil er 463 utrolig mye mer anvendelig. Jeg har begge deler og må innrømme at det er kun G-entusiasmen som gjør at jeg belholder 460'en.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 9 months ago #4706 by Kveite
Nå er jeg faktisk i ferd med å kjøpe meg en w460 til helgen. Det viktigste utstyret på den som gjør den anvendelig i det daglige er at den har sentrallås. Om ikke hadde den vel ikke vært vurdert.
Det er gjerne godt byggde biler vi snakker om her, men jeg er litt bekymret for elektronikken i en bil fra tidlig 90-tallet. Kanskje jeg da kommer bedre ut av det uten elektronikken...
Hvordan er setene i forhold, veistøy og ellers kjørekomfort på de to generasjonene?

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 9 months ago #4709 by marcus
Svært lite elektronikk på 463 fra 90-tallet. Setene er et spørsmål om smak og behag; jeg hater de originale 460-setene mens setene i 463 er fantastiske. Støy, vibrasjoner og komfort i disse to bilene er som natt og dag. Vil på det sterkeste anbefale deg å prøve en 463 før du bestemmer deg.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
10 years 9 months ago #4711 by bilkar
463 uten tvil.

Sannheten er vel at de med gammel 460 har mer problem med elektrisk anlegg en de med 463.

Kjørekomfort er en annen verden, samt et mye bedre 4wd system, bedre bremser osv.. Det har skjedd mye utvikling siden slutten av 70 tallet da 460 ble konstruert. Dog ikke så veldig mye på utseende :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.050 seconds
Powered by Kunena Forum