Innspill på anskaffelse av W463

More
14 years 5 months ago #434 by qwerty
Vurderer å anskaffe en G for å ha som dagligbil. Har litt ønske om en lang diesel som ikke har for mye elektronikk/kompliserte greier, er godt holdt, ikke kjørt alt for mye og som jeg kan ha noen år. Har kikket litt på de siste årsmodellene på G300DT (2000/2001).Ble det lagt til mye elektronikkgreier på "mini faceliften" i 2000 utenom multifunksjonsrattet? Veldig sjelden det dukker opp nyere ekspemplar i Norge (ringte på en for en tid siden, men den gikk på dagen den ble lagt ut). Ser ut til en kan få et pent tysk eksemplar med ca 100k på telleren til ca 420k ferdig inn til Norge. Er det for mye å legge i en G300DT (det er ikke mye mer som skal legges på for å få en 270cdi, men da er det tilbake til all elektronikken)?Innspill?

99 Mercedes-Benz G500 LWB
88 Mercedes-Benz 300GD SWB Automat
85 Mercedes-Benz 300GD LWB STT 5-trinns

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
14 years 5 months ago #436 by Simen Malerbakken
Tror ikke jeg ville vært så redd for elektronikken, men heller fått kjørt diagnose på den jevnlig.
Jeg er jo selv fan av OM606, men må vel innrømme at OM612 er mer moderne og en langt bedre motor.
Den er også mye sprekere, for momentkurven er brattere noe som gir deg høyere gjennomsnittlig effekt over en større del av turtallsregisteret.
Dette fører til bedre egenskaper i terrenget, lavere forbruk, raskere akselersjon og bedre hverdagsegenskaper.

Simen Malerbakken
87\' Mercedes-Benz 280 GE
96\' Mercedes-Benz S 600 L
95\' BMW 328i Cab Til Salgs. www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19932799
96\' Audi A4 2,6

www.stjerneservice.no

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
14 years 5 months ago #438 by Iver460
Jeg er av den oppfatning at å importere en G300TD er å kaste penger ut av vinduet, særlig når du havner i det prisområdet. En G270 er mer lettkjørt til daglig bruk, bruker mindre diesel og har enn så lenge for vår del vist seg veldig pålitelig.

Ellers begynner det bli en og annen relativt rimelig 98-99 300TD, for min del hadde ikke det multifunksjonsrattet vært så nøye.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.038 seconds
Powered by Kunena Forum