Hei hei

More
11 years 2 months ago #4295 by lilleva
Hei hei was created by lilleva
Hei alle sammen.

Vil gjerne introdusere meg selv, som ny g biler eier igjen.

Kjetil Johansen fra Arendal

Har kjørt / kjører mye Jeep til vanlig også vært med å starte merkeklubber for dette, samt vært en ivrig offroader i mange år.

Har har flere G biler som dagligbiler.

En 460 GD 300 lang 1985 model, hvit med recaro interør. LH registrert

Så en 1979/96 gd 300/ gd 350 mørkegrønn, denne var jeg meget fornøyd med å hadde masse glede av. Men ble solgt til en kar på Artic trucks. Nå går den i Kristiansand har jeg hørt. UA registert

Så plutselig så dukket det opp en kort 1984 23 ge på tunet hjemme hos meg, en venn av meg hadde kjøpt den usett å den var iflg ryktet hvit med kalesje. Når han hentet den var den sort med tak ;-)

Etter han mistet interessen, var det rett før den endte som et reint offroadprosjekt. Men jeg hadde ikke hjerte til å la denne bli det for den var jo alt for bra til dette.
Dette er vel den eneste korte 1984 modellen jeg har sett som er mere eller midre rustfri, den har kun litt lakk rust på venstre hjørne bak. That`s It. !! Vogn kortet er også litt morrsomt, for den er godkjent med 3.0 turbo diesel. Ikke noe kw eller noe, så derfor måtte jeg kjøpe den.

Nå står den da altså i verkstedet å smiler. :laugh:

Så hva skal jeg gjøre med den?? jo planen nå er å sette inn en om 606 og automat. Jeg har letet med lys å lykt nå på nettet om det er noen som har tatt en komplett w210 e 300 tdt 1997 1999 for så å konvertere dette over i en slik. Men jeg finner ikke så mye om det. Ja jeg har sett flere med om 606 og med OM 603 pumpe men ikke med da 722.6 girboks.
Så dersom det er noen som har gjort dette før så vil jeg meget gjerne ha kontakt med en slik kar. ( kun for litt info ) mekkingen skal jeg gjøre selv.
Planen er å reise ned til tyskland i løpet av mai mnd å hente en slik e klasse hjem for å ta motor gir å ledningsnett.

Mvh Kjetil Johansen

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4299 by Roar Sæther
Replied by Roar Sæther on topic Hei hei
Heisann Kjetil, og velkommen :)

Tror kanskje vi har en felles bekjent i Arnt Ivar?

606A prosjektet ditt er det flere her inne som snuser på, og når du nevner 722.6 kassa, blir jo jeg litt varm i trøya. Har samme oppsettet orginalt i en 463, og snuser litt på å montere modifisert pumpe på denne. Men får da problemer med styringen av kassa, som du nevner. På www.superturbodiesel.com er det en danske som har utviklet en "stand alone" controller som tar seg av alt med kassa, som da igjen lar deg gjøre det du ønsker med pumpe og EGR. Har ikke fått sjekket pris på denne enda, men det er vel mer i redsel for svaret. Det finnes visst også en løsning fra en kar i Nederland, men dette venter jeg på mere info om. Har også noen kompiser i BOS systemet, som kan sparkes til å finne ut litt om dette.

Jeg har også en kort bil, cab, som har samme attraktive innskrivningen i vognkortet, så jeg tror vi har samme tanker rundt dette. :woohoo:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago - 11 years 2 months ago #4301 by lilleva
Replied by lilleva on topic Hei hei
Hei Roar :)

Hyggelig å få svar :laugh:

Ja nå er straks CJ-7 prosjektet som jeg holder på med ferdig så da er det bare å få løfet G plass i bukkene.

For de som lurer så har jeg konverert en Jeep CJ-7 om med til litt nyere versjon på driv linjen. Dvs 2001 5,3 vortec v8 fra en tahoe
en th350 med lockup fra en blazer over i denne jeep`n ( dette er for en venn av meg.) Jeep`n er startklar om ca 14 dager.

Ja Ivar er en meget god venn av meg, vi har fulgt hverandre opp igjennom på bilfronten :P

Som sagt jeg har leitet med lys å lykt på nettet den siste stunden etter slike oppsett, jeg var lite kjent med motor koder mm på MB da jeg som sagt er en Jeep mann å kjenner stor sett til det meste av ting en kan sette i en Jeep av motorer å girkasser.


Jeg har lest meg opp den siste tiden på dette med MB og forstått at det enda ikke finnes noen firma som lager noe fornuftig til å styre de 722.6 kassene. Å det forundrer meg meget da de er jo nå blitt mere å mere vanlige også på AMcars Chrysler kjører jo disse i masse av sine modeller. Alle hemi motorer med automat blri drevet av denne kassen, men da heter den NAG1 eller 5G-TRONIC (W5A580/Large NAG)

Jeg har lest om de som lager et oppsett på å kjøre kassen med noe hjemme mekka greier, det som han dansken gjør ser jo bra ut det, men som du også sier det kan jo hende at svaret er avskrekkende.

Jeg fant en noen store manualer og skjema teginger på kassa på en hotrod side, men den er på 830 sider så jeg har ikke mere en så vidt fått sett på denne enda.

Men jeg undrer på om det er noen som kan klare å åpne selve prorgammet til den orginale ecu til en slik E klasse.
For da kunne man omprogramere den slik at man kunne klippet ned det orginale ledningsnettet slik at man kunne styre motor å gir, å fjernet alle de andre funksjonene som er der, VATS ABS mm.

Min søken på nettet er enda ikke over etter noen tråder å svar på dette :)
Last edit: 11 years 2 months ago by lilleva.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4305 by Heggernes
Replied by Heggernes on topic Hei hei
www.4x4sweden.se/forum/viewtopic.php?f=15&t=24060&start=495
link til en som har satt inn en litt annerledes motor i en 460.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #4311 by lilleva
Replied by lilleva on topic Hei hei
Takk for den :-)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.069 seconds
Powered by Kunena Forum