Spørsmål ang. produksjons årstall

More
11 years 3 months ago #4092 by Fjærhaug
Hei.

I familien har vi en gammel G som er 83model. Bilen gikk som demobil på prøveskilt i to år frem til 1985. I 1985 ble den 1.gangsregistrert og fikk montert km teller i motorrom. Bilen hadde da gått 30k km. Saken er den at bilen er da registrert som 85 model og vil da ikke være veteranbil, med de fordeler det har , før om to år.

Hvordan kan jeg få dokumentert den rette alderen på bilen? Har tilgang til EPC og datakort , men vet ikke hva jeg skal se etter. Mener selv at det skal kunne komme frem fra Vin nummer evt.koder når denne bilen kom ut fra samlebåndet.

Er det noen som kan hjelpe med evt. å finne ut av dette?

mvh Henrik

-89 300GD SWB Ålesund

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4101 by Iver460
Legg inn chassisnummer i EPC, gå til datakort, der skal det stå leveringsdato.
Et annet tjuvtriks er å se på "Auftragsnummer". På min 1979-modell, levert 06 09 1979 så er "Auftragsnummer" 6 9 555 16679. Siffer #2 er året bilen er blitt bestillt, i dette tilfelle 1979, en bil bestillit i 1989 vil også ha 9 her, men du skal være bra sløv for å bomme med 10 år.

BOS skal kunne bekrefte dette for deg, Stian hadde et lignende tilfelle med en '79-modell, importøren kunne levere papirer og trafikkstasjonen kunne endre alder på bilen.

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.040 seconds
Powered by Kunena Forum