HAHAHA min far tar kaka!

More
11 years 3 months ago #4036 by Roar Sæther
Det er vel 2 forskjellige diesel motorer som er aktuelle. 617A med 125 hk som er enklest å sette i, og 603A som er litt mere jobb, og krever bytte av girkasse i tillegg. 617A er samme som du har i din, men med orginal turbo. Driftsikker og god motor med bra potensialet for flere hk og dreiemoment. 603A er jo en 6 sylindret versjon, som har en fantastisk flott gange og lyd. 147 hk som også har potensialet til dobbling og vel så det med hk :woohoo:

617A får vi tak i, i løpet av en mnd eller no. Samme med 603A, men denne "pakka" er fort 5-6 K dyrere. Men for en bil som det ikke herjes med i terrenget, synes jeg det er verdt det! :)

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4054 by pehan
Replied by pehan on topic HAHAHA min far tar kaka!
hmmm Jeg får begynne å spare.
Er det aktuelt å bruke den overflødige girkassen i min bil, da, slik at den får automat? Egentlig burde jo daglig bilen ha manuell 5-trinns, og terrengbilen automat, eller hva?


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4055 by Roar Sæther
Da er det 617A løsningen du går for, da 5 trinns kassa fra din G passer rett på 617A.

Det blir i så fall en heftig helg, med kassebytte på en G, og motor og kassebytte på den andre :woohoo:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4088 by pehan
Replied by pehan on topic HAHAHA min far tar kaka!
Lukter avspasering av dette her, Roar, sann mine ord!


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4089 by Roar Sæther
Planlegger vi avspasering på fredagen, eller sjangser vi, og får tvangsspasering på mandag? :laugh:

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

  • Jagman
  • Jagman's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Jaguar for speed - G wagen for life!
More
11 years 3 months ago #4116 by Jagman
Replied by Jagman on topic HAHAHA min far tar kaka!
Dersom du føler den henger på bremsen, og bilen har stått en stund, skal du være oppmerksom på at det kan være kaliperne fremme som henger. Vær da på vakt overfor overoppheting med muligheter for påfølgende problemer med tetning/smøring i fremakslingen. Sjekk temperaturen på bremseskivene når du har kjørt litt. Er de fremre ok, så sjekk tromlene bak. De skal ikke være veldig varme!

Med vennlig hilsen
Bård Thomas Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 1973 Serie I / Jaguar XJ12 1994 XJ40
Mercedes Benz 280GE hugg / Jaguar XJ12 1978 Serie II / Jaguar XJ12 1986 Serie III / Jaguar XJ8 Sport 1998 / Daimler Double Six 1984 / Jaguar E-Type Serie 1,5

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4135 by pehan
Replied by pehan on topic HAHAHA min far tar kaka!
Takk for tipset, det skal jeg følge nøye med på.


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago - 11 years 2 months ago #4271 by pehan
Replied by pehan on topic HAHAHA min far tar kaka!
Rattet på fatterns bil låste seg skikkelig her for en tid tilbake, og ingen mengde med lirking hjalp for å få driten til å gi slipp. I går satt jeg og lirket og lurte til jeg ble sliten i hånden, da det plutselig slo meg, at kanskje bilen har samme type problemer som jeg selv hadde med min - BILALARM! Fatterns vogn er utstyrt med automagiske dørlåser og alarm, og på innfall forsøkte jeg å armere alarmen med nøkkelen i låsen. Da slapp plutselg låsen, og nøkkelen lot seg dreie rundt. Alarmen gikk selvfølgelig, men når jeg desarmerte, med nøkkelen vridd rundt, virket det som om alarmen og rattlåsen kom i synk igjen. Merkelige greier, men nå later det til at bilen er "frisk" igjen.

Moralen er, at bilalarmer er noe dritt.


Frelst G-eier! 1986 300GD STT (solgt), 1994 G350 og 1979 230 G kort
Last edit: 11 years 2 months ago by pehan. Reason: Leif på besøk

Please Logg inn or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.051 seconds
Powered by Kunena Forum